Jump to content

Scrollen werkt slecht


Nyltje

Recommended Posts

M'n scrol van m'n muis werkt slecht, als ik naar beneden scrol duurt het lang en hij gaat soms ook naar boven terwijl ik naar beneden scrol. Ik heb er een filmpje van gemaakt: (ik scrol gewoon snel en niet zo sloom als in het filmpje, maar dat is dus het probleem)

http://www.youtube.com/watch?v=JAWsKtN0FAM

Ik denk dat er iets kapot is, maar hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Nyltje.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Welke muis heb je?

Acer SM-9625

20101111-000007_2.jpg20101111-000007_3.jpg

Meeste muiswielen zitten geklikt, soms komen die los en moet je ze opnieuw erin klikken, beste is even de muis uiteen halen.

Soms zit er jaren stof in, even schoonmaken kan ook de oplossing zijn.

Ik weet niet hoe ik een muis openmaak, ik zie nergens schroefjes.

Ik heb hier de laatste tijd last van in Chrome, maar niet bv in firefox, het lagged allemaal een beetje :S

Ik heb het probleem ook bij Word en bij het gamen. Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoe ik een muis openmaak, ik zie nergens schroefjes.

Waarschijnlijk zitten de schroefjes onder de 'kussentjes' wat je ziet zitten, 4 stuks. Of het zou een of ander klik systeem moeten zijn, maar dat denk ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoe ik een muis openmaak, ik zie nergens schroefjes.

Waarschijnlijk zitten de schroefjes onder de 'kussentjes' wat je ziet zitten, 4 stuks. Of het zou een of ander klik systeem moeten zijn, maar dat denk ik niet.

Ik krijg die er 'kussentjes' niet af.
Link to comment
Delen op andere websites

Wat Whoopi zegt, onder de kussentjes zitten de schroefjes, met een dun voorwerp zoals een mesje of platte schroevendraaier kun je eronder wrikken en eraf halen.

Dan de schroefjes los en dan komt de bovenkant meestal al los, meestal zit hier niks aan vast dus kun je hem er volledig eraf liften.

Dan zie je de scroll wiel en zijn klik systeem, meestal zit er ook een tandwieltje aan of een potmeter, dat schoonmaken en alles weer monteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb toevallig precies dezelfde muis, maar het ziet er niet uit alsof je die kussentjes weer netjes en fatsoenlijk terug gaat krijgen als je daar met een mesje of schroevendraaier in gaat wrikken.

Ik zou als ik jouw was eerst eens een andere muis proberen?

Link to comment
Delen op andere websites

Kussentjes krijg je bijna nooit 100% goed eraf, maargoed, ik heb liever een paar lelijke kussentjes eronder en een werkende scrollwiel dan een paar mooie kussentjes en een kapotte/slechte scrollwiel.

Als de kussentjes niet meer vlak zijn kan je altijd nog terug plakken en de muis even over fijn schuurpapier halen, zodat ze weer vlak zijn.

Ook gedaan met mijn Magic Mouse die scheef was afgesleten, nu weer heerlijk vlak.

Kussentjes zie je ook nooit dus dat scheelt ook weer.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...