Arjen Geplaatst: 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 19 juli 2005 Animated Shine Stap .1 Open Photoshop en maak een nieuw document aan. Het maakt niet uit welke groot, welke achtergrond of welke kleursoorten. Ik kies voor 300x300 @ White background. Selecteer nu alles (Ctrl + A) en geef de achtergrond een kleur. Ik kies voor 4a4a4a, een donkergrijze achtergrond. Stap .2 Maak een nieuwe layer aan (Ctrl+Shift+N). Pak nu de Rectangular Marquee Tool en maak een vierkantje in het midden. Vul hem met zwart (RMB in het vierkantje - Fill). *Je kunt ook een rondje of een ander vormpje maken. Het gaat even om het voorbeeld. Stap .3 Je kunt nu aan het vierkantje wat effecten en andere dingen toevoegen. Ik heb het zo gedaan: Voeg nu wat text toe. Zorg wel dat het de bovenste is. Daar komt hét effect overheen. Voorbeeld: Stap .4 Maak een nieuwe layer aan en selecteer de Gradient Tool. Zet de Settings voor de Gradient Tool als volgt: Je kunt nu beter even een nieuw document aanmaken, groter dan het document waar je dit effect in wilt en de achtergrond even zwart maakt. Maak dan een nieuwe layer en trek met de Gradient Tool een lijn. Voorbeeld Sleep nu de gradient die je in het vorige document gemaakt had, in je document waar jij je effect in wilt hebben. Zorg niet dat hij over de bovenste layer heen komt te staan!! In dit geval is mijn bovenste layer de 'Qz' en daar komt hij dus niet overheen. Zet hem nu linksboven in de hoek: Nu even opletten. Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask) Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen. Stap .5 Neem nu het plaatje mee in ImageReady. (Shit+Ctrl+M) Eenmaal in ImageReady aangekomen moet je naar Window - Animation. Dan zie je een venstertje verschijnen (niet als je dit al had aangeklikt). Duplicate nu de layer door op Duplicates Current Frame te drukken. Pak nu de Move Tool en sleep de gradient (je ziet hem niet in ImageReady, maar je ziet wel een donkerblauwe rand) naar de hoek rechtsonder. Als je hem met de Move Tool versleept kan je hem wel zien. Als het niet lukt kan je hem ook altijd nog met de pijltjestoetsen verschuiven. Stap .6 Klik nu op Tween in het Animation venstertje. En dit zijn de Settings Hoe lager je het 'Frames to Add' zet, hoe sneller hij 'flitst'. Mijn Resultaat: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big-Bear Geplaatst: 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 19 juli 2005 pragtig Mclaw, hier heb ik alang naar gesogt en het is heel handig Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Timos Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 MClaw dank je =D Ik zal mijn resultaat zodra ik hem af heb posten :lol: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Stino Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 Deze zocht ik, en heeft iemand ook een tut voor fade in en fade out :huh: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
T@rget Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 Kun je ook zo iets maken met PSP9? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Niels- Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 Kun je ook zo iets maken met PSP9? Nou kan denk ik wel. Maar dan moet je andere dingen weer invoeren als jij het ook wilt moet je maar ff op Google zoeken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Silverwing Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 Goede tutorial MClaw, ik zal het zeker eens proberen als ik tijd heb. Het is echt een heel mooi effect, zoiets zochte ik al lang. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Timos Geplaatst: 20 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2005 en heeft iemand ook een tut voor fade in en fade out :huh: Die is er al. Er is een tutorial list die je eens kan bekijken! Link staat in mijn sig! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
dudedude Geplaatst: 21 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2005 ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Arjen Geplaatst: 21 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2005 (bewerkt) ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal Ik denk dat je Stap .4 even over moet doen. Heb je dit ook gelezen: Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask)Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen. Bewerkt: 4 mei 2006 door Arjen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Loek Geplaatst: 21 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 21 juli 2005 ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal Dat probleem had ik ook al.. :huh: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
dudedude Geplaatst: 22 juli 2005 Rapport Share Geplaatst: 22 juli 2005 ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal Ik denk dat je Stap .4 even over moet doen. Heb je dit ook gelezen: Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask)Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen. dat heb ik wel gedaan en dan zit de gradient achter de background en niet onder het vierkantje Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mpp Geplaatst: 14 december 2005 Rapport Share Geplaatst: 14 december 2005 ik kan niet saven ik kan aleen maar photoshot typen doen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 14 december 2005 Rapport Share Geplaatst: 14 december 2005 (bewerkt) ik kan niet saven ik kan aleen maar photoshot typen doen Je moet ''Save Optimized As..'' kiezen in Imageready, en dan voor .GIF kiezen. Bewerkt: 14 december 2005 door jowx Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ViceAgent Geplaatst: 15 december 2005 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2005 Mooie tut, sinds ik PhotoShop CS2 heb, kom ik hier erg vaak Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.