Jump to content

Banished


Dexist

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    15

  • Bierbuikje

    6

  • FireFighter

    4

  • KoningJesper

    3

Hmm best een lastig spel. Ik kijk nu dit, misschien helpt het om mijn failure langer uit te stellen.. xd

EDIT:

Ik heb al een aardig dorpje, alleen heb ik last van vergrijzing. Ik snap er echt niks van, ik heb alles (meer dan zat huizen, zo'n 20% staat leeg, ziekenhuis, Town Hall, Trading Post, 5000+ food en zat andere resources). Meer dan 85% van de villagers zijn nu 50+ en ik heb maar 2 kinderen en 1 student.. Weet iemand hoe ik een baby boom kan laten gebeuren? :N

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: Ik heb al een aardig dorpje, alleen heb ik last van vergrijzing. Ik snap er echt niks van, ik heb alles (meer dan zat huizen, zo'n 20% staat leeg, ziekenhuis, Town Hall, Trading Post, 5000+ food en zat andere resources). Meer dan 85% van de villagers zijn nu 50+ en ik heb maar 2 kinderen en 1 student.. Weet iemand hoe ik een baby boom kan laten gebeuren? :N

Hmm apart, naja je hebt altijd een vlaag van vergrijzing, op het begin, (de eerste generatie die praktische tegelijk dood gaat). maar zorg dat je op het begin al iets meer huizen bouwt dan eigenlijk nodig.

Bijvoorbeeld als je iedereen van een huis hebt voorzien, plaats dan nog 1 of 2 extra huizen. Zodra je weer mensen in die huizen ziet trekken(dit gebeurt als de mensen 10 worden, of niet meer student zijn.) plaats er weer wat bij.

ik denk dat het voor jou nu te laat is DX, er komen geen kinderen meer bij.

Maar het beste is om te zorgen dat zodra kinderen volwassen worden ze in een eigen huis kunnen trekken. Als ze bij hun ouders blijven wonen dan gaan ze de liefde niet bedrijven

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Ik heb het spel afgelopen weekend ook gekocht voor €6,50 bij Humble Bundle en het is meteen raak. Iedere keer als een dorp faalt heb je toch iets van 'ik ga het nu zo aanpakken, of zo en zo'. :puh: Het is echt wel een spel wat je vast houdt, mijn dorpen falen meestal door een voedseltekort binnen 10 jaar en echt veel verder ben ik nog niet gekomen. Ik hoop wel dat er iets komt dat je in plaats van quarry's ook bergen kunt afgraven, dat zou zeer handig zijn voor het altijd blijvende ruimte tekort.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het spel afgelopen weekend ook gekocht voor €6,50 bij Humble Bundle en het is meteen raak. Iedere keer als een dorp faalt heb je toch iets van 'ik ga het nu zo aanpakken, of zo en zo'. :puh: Het is echt wel een spel wat je vast houdt, mijn dorpen falen meestal door een voedseltekort binnen 10 jaar en echt veel verder ben ik nog niet gekomen. Ik hoop wel dat er iets komt dat je in plaats van quarry's ook bergen kunt afgraven, dat zou zeer handig zijn voor het altijd blijvende ruimte tekort.

Dat is er al :) maar wel in een mod.

http://banishedinfo.com/mods/view/35-Flatten-Terrain-Tool

Mod zijn nog wel beta, net als de ondersteuning er voor. Dus verwacht wel crashes als je het spel gaat spelen met mods.

Link to comment
Delen op andere websites

Mods laat ik voorlopig nog even achterwege. Het staat nog in de kinderschoenen bij Banished dus wie weet dat over een maandje of 2 alles veel stabieler is, wellicht dan. :puh: Ondertussen heb ik mijn dorpje flink uitgebreid maar binnenkort zal dit ook dood gaan ben ik bang. De huizengroei kan ik niet bijhouden, het voedseltekort loopt veel te hard op en mijn woodcutters kunnen het werk niet meer aan. Dit gaat niet lang meer duren.. :puh:

34hicty.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Je stad ziet er al mooi uit!

Ik geef je al vast 1 tip: Je hoeft niet zo veel werknemers in je market te stoppen, je kan rustig daar 3 of 4 vendors in stoppen. De overige kun je dan weer gebruiken als laborers of als farmers, je kan ook meer farmer toewijzen per veld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had wat ambitieuze projecten voor mijn dorp, de wood productie vond ik veel te laag dus besloot ik een aantal foresters (6) ver weg van het dorp te bouwen om zo de wood productie wat op te krikken echter kreeg dat een onverwachte wending. Wat begon als een project ten bate van de wood productie begon op een project a lá Pyramiden of Chinese muur te lijken. Door de kou en de verre afstanden stierven ongeveer 50 tot 100 laborers in de dichte bossen over een tijdsbestek van 6 jaar. De prijs is hoog, maar de gebouwen zijn er uiteindelijk toch gekomen. :puh: (Gevolgd door een gat in de populatie, huizen leegstand en een babyboom. Die babyboom moet ik later nog tackelen.)

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...