Jump to content

Programma's doen 't niet


Cabyon

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem: als ik op programma's klik die ik graag wil starten, krijg ik de melding dat de .exe niet gevonden wordt en of ik de snelkoppeling wil verwijderen. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen en heb al geprobeerd de programma's te deinstalleren, vooralsnog zonder enig positief resultaat. Het gaat over de programma's Google Chrome en Spotify. Ik kan deze programma's dan ook niet downloaden, want de installatie weet niet waar hij het programma moet installeren.

Er is mij verteld dat ik naar AppData moet gaan, maar vanaf daar zit ik vast. Kan iemand van iemand jullie wellicht een oplossing weten voor dit vervelende probleem? smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

De snelkoppelingen verwijzen naar een vaste locatie (bv "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"). Dit kan je ook zien als je rechtermuisklik -> eigenschappen op een snelkoppeling klikt.

Als je in windows verkenner niet naar "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\" kan gaan omdat die map niet bestaat, is waarschijnlijk chrome ook niet geinstalleerd. Dusss, wat voor precieze melding krijg je dan bij het installeren van chrome? Afbeelding ofzo kan ook aardig helpen.

De paden die ik mijn post noem zijn voor Windows 7, het kan anders zijn door 32/64bit of andere windows en/of chrome versie.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik je gisteren niet meer kon helpen, maar ik had opeens nog flink veel werk te doen voor school.

Ik vind het raar dat Spotify en Chrome plotseling niet meer terug te vinden zijn. Maak je toevallig gebruik van meerdere harde schijven? Misschien moet je dan even je schijven controleren op fouten, wie weet staat er wel één op het punt van opgeven.

Ga naar Deze Computer > Klik met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt controleren (ik raad aan om ze allemaal voor de zekerheid te controleren) > Eigenschappen > Extra > Foutcontrole > Nu controleren.

Zorg ervoor dat je het vakje 'Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren' en het vakje 'Beschadigde sectoren zoeken en repareren' hebt ingeschakeld.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...