Jump to content

computer(s) wilt niet starten


dionkoffie

Recommended Posts

hoi, ik heb vandaag een paar pctjes gekocht wat ik probeer te repareren maar ik kom er echt helemaal niet uit.

Als ik de pc opstart dan zie ik windows xp logo en dan BAM bluescreen. heb het met een andere hdd geprobeert en ik blijf hetzelfde houden. ik heb de bios ook al ge reset en niks helpt. weet iemand iets?

en dan heb ik nog iets bij un pc :puh:

Als ik hem opstart krijg ik gelijk een melding dat de pc niet kan starten omdat de cpu fan niet is aangesloten of niet werkt. dit kan niet want de fans draaien gewoon. ik heb al andere fans geprobeert maar ik krijg hetzelfde. Ik heb geprobeert in de bios te komen maar dat lukt ook al niet omdat ik die foutmelding krijg.

Weet iemand iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom koop je dan ook zo'n pc? Ik heb er wel een keer een paar van een veiling gekocht maar die werkten gewoon netjes.

Kan vanalles zijn, RAM, HDD, CPU, moederbord, PSU, kortsluiting in de kabels. "Oude" computers hebben aardig wat te lijden als je bijvoorbeeld 8 uur per dag in een bedrijf aan staan, met bv veel stof, management software etc.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb vandaag meer gekloot en ik ben weinig verder gekomen. ik heb van alles en echt van alles geprobeert. bij de pc die alleen maar bluescreens geeft heb ik bios ge reset alles. zelfs booten met linux lukt ook niet. ik heb alles gechekt. ram, en andere hardware. ik heb echt geen idee meer.;

bij de andere pc die niet verder dan de bios komt omdat hij de fan niet herkent ben ik niks verder gekomen. Ik heb een ander fannetje gekocht en hopen dat die morgen binnenkomt zodat ik het kan testen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb vandaag meer gekloot en ik ben weinig verder gekomen. ik heb van alles en echt van alles geprobeert. bij de pc die alleen maar bluescreens geeft heb ik bios ge reset alles. zelfs booten met linux lukt ook niet. ik heb alles gechekt. ram, en andere hardware. ik heb echt geen idee meer.;

bij de andere pc die niet verder dan de bios komt omdat hij de fan niet herkent ben ik niks verder gekomen. Ik heb een ander fannetje gekocht en hopen dat die morgen binnenkomt zodat ik het kan testen.

Zit die wel letterlijk aangesloten op "CPU Fan" en niet op een random case fan aansluiting?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...