Jump to content

Apple TV geeft geen geluid


Ezra24rct3

Recommended Posts

Ik wou gisteren een filmpje laten zie, en zette dus gewoon Apple TV aan, en liet het filmpje van m'n iPad via YouTube (Op m'n iPad) op de TV gedaan. Echter sloeg het geluid ineens uit halverwege uit. Als ik bijv tv ga kijken of ga gamen doet het geluid het wel.

HELP! :(

Link to comment
Delen op andere websites

Is het dan niet netjes om één van die oplossingen hier neer te zetten? :puh:

-----

Apple's supportpagina over dit probleem meldt het volgende:

Symptomen

Een Apple TV speelt mogelijk geen audio meer af naar een HDMI-apparaat (tv, AV-ontvanger of HDMI-switch) wanneer u het volgende doet:

  • U schakelt tussen apparaten via AV-ontvangers
  • U gebruikt HDMI-switches
  • U gebruikt HDMI-splitters
  • U koppelt een HDMI-kabel los en sluit deze opnieuw aan terwijl alle gebruikte apparaten zijn ingeschakeld

Oplossing

Probeer deze stappen om het probleem met de audio op te lossen. Als de audio werkt nadat u één van de stappen hebt uitgevoerd, hoeft u niet verder te gaan met de andere stappen:

  1. Selecteer een andere invoer dan HDMI voor de tv (bijvoorbeeld component) en schakel vervolgens terug naar HDMI.
  2. Als u een AV-ontvanger of HDMI-switch gebruikt, selecteert u een andere optie en schakelt u vervolgens terug naar de optie Apple TV.
  3. Koppel de HDMI-kabel los van de Apple TV, wacht 10 seconden en sluit deze vervolgens opnieuw aan.
  4. Koppel het netsnoer los van de Apple TV, wacht 10 seconden en sluit deze vervolgens opnieuw aan.
  5. Koppel het netsnoer los van de tv, wacht 10 seconden en sluit deze vervolgens opnieuw aan.
  6. Zet alle HDMI-apparaten uit en zet ze vervolgens in deze volgorde aan:
    • Tv
    • AV-ontvanger
    • Apple TV

[*]Controleer op updates voor de Apple TV door Instellingen > Algemeen > Werk software bij te kiezen.

Hopelijk kom je er zo mee verder. En anders zie ik vanzelf wel een reactie van je tegemoet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Op dit topic mag een slotje omdat GTATOM een goed antwoord geeft die nuttig is en ook niet off-topic gaat. :puh:

Hoezo, was mijn post niet nuttig dan?

Er stond naar mijn mening een vele betere tip in dan die van Tom, namelijk dat als je Google had gebruikt, je direct geholpen zou zijn.

Het antwoord dat Tom had ge-quote staat als eerste hit als je gezocht had op 'apple tv geen geluid', en dat kost je veel minder tijd dan een topic openen.

Maargoed, liever lui als moe :)

Link to comment
Delen op andere websites

Op dit topic mag een slotje omdat GTATOM een goed antwoord geeft die nuttig is en ook niet off-topic gaat. :puh:

Hoezo, was mijn post niet nuttig dan?

Er stond naar mijn mening een vele betere tip in dan die van Tom, namelijk dat als je Google had gebruikt, je direct geholpen zou zijn.

Het antwoord dat Tom had ge-quote staat als eerste hit als je gezocht had op 'apple tv geen geluid', en dat kost je veel minder tijd dan een topic openen.

Maargoed, liever lui als moe :)

Maar dan kunnen we net zo goed voortaan helemaal geen topics meer aanmaken als je een vraag hebt. Natuurlijk kost het niet veel werk om dit te doen, maar het kan toch zijn dat iemand niet weet hóe hij/zij ergens naar moet zoeken? Want ik kan me voorstellen dat sommigen niet precies weten hoe Google in elkaar zit. In dit geval kan 'Apple TV geen geluid' inderdaad al voldoende zijn om een oplossing te vinden, maar dan is dit gedeelte van het forum ook een beetje onnodig lijkt me.

Snap je wat ik bedoel? :puh:

Ik vind het zelf in elk geval geen probleem om in dergelijke gevallen te helpen. Immers, je moet er gewoon op voorbereid zijn. En ik maak dit vaak mee, hoor. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan kunnen we net zo goed voortaan helemaal geen topics meer aanmaken als je een vraag hebt. Natuurlijk kost het niet veel werk om dit te doen, maar het kan toch zijn dat iemand niet weet hóe hij/zij ergens naar moet zoeken? Want ik kan me voorstellen dat sommigen niet precies weten hoe Google in elkaar zit. In dit geval kan 'Apple TV geen geluid' inderdaad al voldoende zijn om een oplossing te vinden, maar dan is dit gedeelte van het forum ook een beetje onnodig lijkt me.

Snap je wat ik bedoel? :puh:

Ik vind het zelf in elk geval geen probleem om in dergelijke gevallen te helpen. Immers, je moet er gewoon op voorbereid zijn. En ik maak dit vaak mee, hoor. :)

Nee, gewoon nee. :N

Dit was naar mijn mening gewoon pure luiheid, begrijp me niet verkeerd, soms is het moeilijk om in Google iets te verwoorden en zal het lastiger zijn.

Als zijn Apple TV een zoemend geluid zou maken, kan best zijn dat iemand anders het ruis noemt, of sneeuw, of plopjes, en dan had ie mogelijk andere resultaten gehad, en dan had een topic meer nuttigheid geboden.

Maar waarom typt ie dan in de titel exact hetgeen wat ik in google heb getypt, had ie exact dezelfde resultaten gehad wat ik/wij hadden gehad, had ie gelijk geluid gehad.

Overigens, toen ik volgens mij 8 of 9 was, kreeg ik op school les hoe ik Google moest gebruiken, dat is al inmiddels ruim 12 jaar geleden, dan is het toch moeilijk voor te stellen dat iemand die met computers en huidige technologie opgroeit nog niet eens Google goed kan gebruiken? :?

Ezra, gebruik in het vervolg Google, je doet jezelf er alleen maar een plezier mee, dan had je nu geen paar uurtjes hoeven wachten op een antwoord wat je via Google binnen 1 minuut had kunnen hebben ;)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...