Jump to content

Harry Potter: Pluisje vraag

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb net Harry Potter en de steen der wijzen zitten kijken en ik

vraag me eigenlijk 1 ding af.

Is Pluisje, de driekoppige hond, eigenlijk gewoon 1 hond of 3 honden?

Met andere woorden, heeft elke kop zijn eigen wil en gedachte?

(Siamese drieling :puh: )

Of heeft Pluisje gewoon 3 koppen waarbij hij gewoon ziet,

bijt en ruikt.

Ja, beetje rare vraag is het wel :puh:

Maar vraag het me gewoon af :puh:

Gr GTAKevin023.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar elk hoofd heeft wel zn eigen gedachte denk ik? Ik denk niet dat het een dier is met 6 ogen en 3 monden maar een beest is met één lijf en drie hoofden op zich met elk z'n eigen paar hersens en zn eigen willetje?

Ik zou zeggen, lees het boek.

Wat ie zegt. De boeken zijn echt de moeite om te lezen.

Bewerkt: door Krikke1992
Geplaatst:

Nou, als we dit even benaderen zoals men in de film deed: Elk hoofd lijkt op zichzelf te reageren en te oriënteren, dus het lijkt me dat deze alle drie een verschillend brein en bijbehorende gedachtes hebben. Maar dan is er natuurlijk ook het lichaam.

In de natuur gebeurt dit zeer zeldzaam maar het komt voor. In dergelijke situaties heeft vaak 1 van de bewuste gedaantes de macht over het gehele lichaam (of toch het grootste deel) en zijn de extra breinen niet meer dan semi-autonome parasieten die wel kunnen overleven, maar enkel op de rug van het andere individu.

Het wordt nergens in de boeken of films vermeld volgens mij, dus het is aan je eigen fantasie. :puh:

Overigens is de hond gebaseerd op Kerberos (Cerebrus) uit de Griekse mythologie:

cerberus2.jpg

Die wordt net als Pluisje als één hond behandeld.

EDIT: Vraag me eigenlijk wel af waar Voldemort/Krinkel dat beest vandaan heeft getoverd. Je hoort er verder in-universe nooit meer wat over.

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

EDIT: Vraag me eigenlijk wel af waar Voldemort/Krinkel dat beest vandaan heeft getoverd. Je hoort er verder in-universe nooit meer wat over.

Pluisje is van Hagrid. ;) Dit was zijn aandeel in de bescherming van de Steen der Wijzen.

@ Phoenyxar: Weer wat bijgeleerd. Als ik nu een hond met 3 koppen op straat tegenkom, zal ik 'm meteen beter begrijpen. :D

Geplaatst:

Pluisje is van Hagrid. ;) Dit was zijn aandeel in de bescherming van de Steen der Wijzen.

Oh ja, ik was de war met dat drakenei. Hagrid in de Lekke Ketel gekocht van een "Grieks-uitziend" figuur.

Het wordt nergens in de boeken of films vermeld volgens mij, dus het is aan je eigen fantasie. puh2.gif

Misschien een beetje van Harry Potter af hoor, maar ik vond vroeger dat soort mythologie altijd erg mooi. Van een phoenix in age of mythology tot treants in the Lord of the rings. :puh:

Ik heb eigenlijk nooit boeken (waaronder Harry Potter) gelezen in dit genre, maar meer films en games. Ik vind het wel inderdaad net zoals jij zegt leuk om achtergrond informatie te kennen van bepaalde soorten 'creatures', dat vond ik bij Harry Potter wat minder mooi uit de verf komen. :Y

Bewerkt: door NicolaB

Misschien een beetje van Harry Potter af hoor, maar ik vond vroeger dat soort mythologie altijd erg mooi. Van een phoenix in age of mythology tot treants in the Lord of the rings. :puh:

Ik heb eigenlijk nooit boeken (waaronder Harry Potter) gelezen in dit genre, maar meer films en games. Ik vind het wel inderdaad net zoals jij zegt leuk om achtergrond informatie te kennen van bepaalde soorten 'creatures', dat vond ik bij Harry Potter wat minder mooi uit de verf komen. :Y

JK Rowling schreef er een boek over, ik vind dus niet dat je het recht hebt te klagen.

http://nl.wikipedia....ar_Ze_Te_Vinden

Trouwens, in de boeken wordt vanaf deel 4 heel uitgebreid gepraat over dingen als achtergrondinformatie, die kan je niet in een film brengen. Een boek volledig verfilmen geeft makkelijk 4 uur film(HP 2 was origineel zolang zonder knip- en plakwerk geloof ik), daarom dat ze het einde van Twilight en HP in 2 delen uitbrachten. Voor achtergrondinformatie is er zeker geen plaats in 2 uur film.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

@Megapilot: Ik klaag niet hoor :puh:

Wel leuk natuurlijk, mrja ik heb het dus over de film en boeken lees ik niet (sorry :puh:). Bij LOTR vind ik het wat beter verdiept. Maar goed bij Harry Potter zijn weer andere dingen mooi(er).

'Fantastic beasts and where to find them' zal vast wel een antwoord hebben! Besides, volgens Hagrid zat die hond er dus al, juist als bewaker. Krinkel/Voldemort betovert een harp om een slaapliedje te spelen.

Bewerkt: door Haruhi_Suzumiya
Geplaatst:

Jaja, oké, ik had het mis. :puh: Dan nog ben ik wel benieuwd hoe die transactie van een gigantische hellehond precies in zijn werk gegaan is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...