Jump to content

GTA V Heists versus andere GTA overvallen


Dutchy3010

Recommended Posts

In GTA V waren de heists natuurlijk een groot onderdeel van het verhaal. Toch hebben we vaker overvallen gezien in de GTA serie, zoals The Job (Vice City), Breaking the Bank at Caligula's (San Andreas) en Three Leaf Clover (GTA IV).

Wat vinden jullie van de Heists van GTA V ten opzichte van de andere overval-missies?

Link to comment
Delen op andere websites

Een geweldig concept.

Dat je zelf kan regelen wie/wat er gebeurt is erg mooi, en een goede toevoeging en replay waarde.

Wel zie ik graag dat heists ook in single player terug keren, ook na de storyline.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat we meer vrijheid hadden bij de overvallen in GTA V. De technieken die je kon gebruiken waren ook meer dan enkels schieten en bommetjes gooien, zoals in de voorgaande GTA's, vind ik. Maar ik vond de overvallen in eerdere GTA's ook wel topmissies moet ik toegeven, zeker die in Vice City.

Ik vond wel de keuzemogelijkheden in GTA V eerder 'beperkt'. Natuurlijk was dit een hele vooruitgang, maar ik vond het jammer dat je vaak maar kon kiezen tussen 'slechts' 2 manieren, daar had ik er graag enkele meer gezien zodat de eigen inbreng vergroot kan worden. In mijn ogen was het van: "ik kies optie a, en dan krijg ik drie zijmissies en dan gaat de heist op deze manier gebeuren'. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vond ze wel uiterst prettig om te doen, en zou er dolgraag wat meer van zien de komende tijd, zowel online als in singleplayer.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is een leuk concept om een game omheen te vormen, en de 5 heists waren zeer creatief en het toevoegen van diverse aanpakmethoden zorgt voor veel replaywaarde, maar ik hoop dat dit geen blijvertje is. Ik vind het veel leuker hoe R* lijkt te experimenteren met onderwerpen en locaties (gangs in SA, maffia in LCS). De andere overvallen in de serie zijn over het algemeen goed geschreven en zijn een hele beleving (tijdens mijn eerste playthrough zat ik echt even vast bij Three Leaf Clover).

De heists in GTA V waren wel een beetje teleurstellend qua beloning (voor 2 van de 5 krijg je (bijna) geen geld, jammer), en het leek me allemaal iets te statisch af en toe (zoals een achtbaanrit, en GTA is juist niet zo'n game), dus ik hoop dat dit misschien in latere releases wat aangescherpt word. Leuk onderwerp Dutchy!

Link to comment
Delen op andere websites

De vrijheid die je in GTA V met de overvallen hebt is geweldig, maar vindt ik alsnog beperkt.

Het was of het een of het ander. Zou veel geweldiger geweest zijn als je bijvoorbeeld ook je eigen manier van ontsnappen + de route kon kiezen. En iets meer mogelijkheden per heist zou ook niet erg zijn.

Maar wat het grootste was is dat ik bij sommige heists een gevoel miste die andere heists wel hadden.

'the job' in vice city, je had hard gewerkt voor de overval, veel mensen aangenomen en je hebt ze ook leren kennen waardoor je er meer gehecht aan raakte en je ook daadwerkelijk wist met wie je de heist deed. Plus het voelde ook echt alsof je een bank aan het overvallen was.

'Breaking the bank at caligulas' hoewel het minder het gevoel had van een grote voorbereiding als in GTA:VC was dit ook een echte heist. Maar hij wist dat gevoel van een mooie overval niet voor de hele missie te behouden, dat was in VC wel zo.

'Three leaf clover' dat is in mijn mening misschien wel de beste overval van de 3 series. Hoewel er naar mijn gevoel totaal geen planning aan voor ging, was het in de bank altijd een gevoel van een bankoverval, en het ontsnappen voelde ook alsof je met een grote zak geld weg ging.

De heists in GTA V, Sommige voelen wel echt als heists (De juwelierzaak en The Big score). Maar bij de andere heists voelde het niet als een echte heist, maar meer als een gewone GTA Missie.

De Heists zijn leuk en alles samen beter dan in de vorige GTA's. Maar op zichzelf staand kunnen ze niet tippen aan Three leaf clover en The Job.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk te vergelijken, maar de voorbereidende missies in VC en SA vond ik over het algemeen veel moeilijker. The Driver (Vice City) en Up, Up and Away (San Andreas) heb ik ettelijke keren opnieuw moeten spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb helaas nog niet alle Grand Theft Auto spelletjes gespeeld, dus kan ik alleen mijn mening geven over de Three Leaf Clover. Als ik eerlijk mag zijn vind ik het een geweldig concept die ze best mogen uitbreiden in Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto Online. Alleen zou ik weer liever iets anders zien in een andere GTA spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant onderwerp, maar ik weet niet zo direct wat er over te zeggen valt. Hoewel... De heists zijn in V uiteraard vele malen beter uitgewerkt, ze hebben iets meer diepgang en je hebt zelf ook tot op zekere hoogte meer invloed over het verloop van de missies. Qua voorbereidend werk zie ik niet al te veel verschil. Je zou de missies uit VC en SA moeilijker kunnen noemen, maar zelf heb ik geen verschil in moeilijkheid ervaren, dat is volgens mij eerder te wijten aan het verschil aan engine/leeftijd bij het spelen.

Maar ik zie wel een verschil qua insteek in het verhaal met de vorige games. En dan heb ik het niet zozeer over het feit dat V om heists draait maar over het duidelijke verschil met de normale missies in V ten opzichten van de heists. Ze hebben een veel ander gevoel en spelen veel anders, dat terwijl de heists in de vorige games veel meer als "standaard" missies in een lijn aanvoelen, op hun grootte na.

Dus ik vond het wel eens mooi om een game te zien rondom deze heists, ze zijn voor mij vrij goed uitgewerkt (hoewel een extra paar vrije heists geen wkaad hadden gekunnen) en zoals eerder aangegeven zie ik ze wel liever minder frequent terugkeren in volgende GTA's. Ze hebben hun charme en ze paste in het verhaal hier, maar voor de volgende games zie ik liever een wat diepere verhaallijn met mogelijk een occasionele heist. Eén game omtrent heists is goed genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de heists wel goed bedacht van R* , maar ik vond het jammer dat je bij de meeste heists best weinig overhield.

Bijvoorbeeld: -Bij de Merryweather Heists moet al het 'verdiende' geld weer eerlijk teruggeven ( natuurlijk snap ik wel dat dit bij het verhaal hoort maar vind het toch jammer.

-Bij Blitz Play krijg je wederom geen geld omdat je alles an die FIB clowns moet geven.

Verder had ik ook wel ietsjes meer Heists verwacht en ik hoop dat de Heists in GTA Online goed uitgewerkt zullen zijn maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

Ik vond het wel een enorme verbetering t.o.v de voorgaande GTA-overvallen. ( Al waren die ook niet verkeerd.)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat ze straks bij de online heists meer opties geven waarvan ook een paar die hopeloos zijn. In singleplayer heb je ook opties, maar elke keuze werkt zolang jij maar weet wat je doet. Het zou geinig zijn als er opties bij zitten die gewoon niet werken. Bijvoorbeeld de keuze om gestolen goud in een standaard voertuig te doen en dat je gezamelijk halverwege erachter komt dat de wagens zoveel gewicht niet aankunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het verhaal van gta 4 vond ik niet zo.Maar die ene overal vond ik echt geweldig niet alleen de missie zelf maar ook dat filmpje waar die kerel dood gaat is helemaal top.Misschien wel de beste gta missie ooit voor mij.

De overvallen in gta 5 zijn natuurlijk ook echt vet maar vond er wel weinig.In totaal heb je er maar een stuk of 5.

Het verhaal vond ik geweldig maar met 70 missie,s was het wel snel uit gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...