commandant Geplaatst: 15 maart 2014 Rapport Geplaatst: 15 maart 2014 Tja, vaak zit je bij kleine vergrijpen langer te tikken dan dat degene vast zit. Gelukkig wordt er aan de andere kant wel veel geautomatiseerd. Maar ik denk ook gewoon, dat hoort er nou eenmaal bij voor de politie en de rest van de rechtsvervolging. Het is niet niets, dus dat moet ook niet worden geautomatiseerd (/versoepeld) worden ook. Voor de rest heb ik wel veel vertrouwen in de rechtspraak in Nederland, dus op dat gebied moet er ook niks veranderd worden. Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 20 maart 2014 Rapport Geplaatst: 20 maart 2014 Ja natuurlijk in dit land kun je doen wat je wilt. Niemand is ook nog bang voor de politie, en die rechters gedragen zich ook maar als een zacht gekookt ei. Vooral marokkanen die gaan daarna gewoon weer vrolijk verder hoor. Die lachen zich rot met hun uitkering en gelijk hebben ze. Het kan gewoon allemaal. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2014 (bewerkt) Wat heb je weer ongelofelijk goed je mening onderbouwd met feiten en statistieken. Ga vooral zo door. Bewerkt: 29 maart 2014 door ThunderDuck Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 20 maart 2014 Rapport Geplaatst: 20 maart 2014 Nee hoor ik spreek namelijk als de gewone burger, en niet als een jong studentje die denkt dat die alles even beter weet. Maarja als je zelf een keer het slachtoffer word van iets vreselijks, en ziet wat voor lage straf de rechter aan de dader geeft. Zul je me reactie wel begrijpen. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 20 maart 2014 Rapport Geplaatst: 20 maart 2014 Nee hoor ik spreek namelijk als de gewone burger, en niet als een jong studentje die denkt dat die alles even beter weet. In een discussie gewoon je mening onderbouwen, anders kan je beter niet deelnemen aan de discussie. Ongeacht wie de deelnemer aan de discussie is. Laten we vooral ophouden met het op de man spelen, want dan gaat dit topic net zo goed gesloten worden als het PVV-topic, en dat is echt zonde! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 28 maart 2014 Rapport Geplaatst: 28 maart 2014 Je moet een celstraf niet onderschatten. Probeer je maar eens voor te stellen dat je zelf de komende 7 jaar van je leven weg kan gooien, het enige leven dat je hebt. Pas in 2021 heb je dan je vrijheid weer terug, en dan heb je een hele hoop kostbare momenten gemist. Eerlijk is eerlijk, 7 jaar is veel maar tegelijk ook weinig. Situatie schetsen, als ik iemand vermoord van 30 jaar, gemiddeld leeftijd lees ik vaker rondom de 80 jaar. Ik heb diegene dus mogelijk 50 jaar ontnomen maar betaal hiervoor dus met 7 jaar van mijn eigen leven, om vervolgens verder door te kunnen gaan. Eigenlijk is het krom want je betaald niet met gelijke munt, over tijd gezien dan, en dan niet gesproken over de moord zelf. Maar van de andere kant valt er geen pijl op te trekken hoe oud iemand nou daadwerkelijk gaat worden, dus het daadwerkelijke resterende is lastig te zeggen en vooral om er een straf voor op te maken. Ook zal bv. 50 jaar een behoorlijke straf zijn en niet uit te voeren, en vooral niet voor het relatieve milde Nederland, gemiddeld zitten mensen 6 jaar voor moord. Het is en blijft een moelijke situatie, al vind ik wel dat de meeste straffen toch aan de lage kant zijn. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 13 april 2014 Rapport Geplaatst: 13 april 2014 Ik vind straffen altijd vreselijk lastig. Waarom straffen we eigenlijk? Afschrikken? Vergelding? Voorkomen dat iemand het weer doet? Mijns inziens is het nut van straffen om de samenleving van een zo hoog mogelijke kwaliteit te maken/houden. Dit betekend dat we iedereen die om welke reden dan ook (verkrachting, moord, stelen) afbreuk doet aan de maatschappij moeten straffen. Dus, hoe bepalen we de hoogte? En wat voor straf moet het dan zijn? Willen we eigenlijk straffen of de beste manier vinden om iemand weer functioneel te maken in de maatschappij? Mijns inziens moet wraak of vergelding worden geschrapt als medebepaling van de strafmaat. Oog om oog, tand om tand heeft volgens mij alleen nog maar tot een exponentiële stijging van misdaad geleid in plaats van het oplossen ervan. Dus, wat denk ik dat het beste is? Drie categoriën: tik over de vingers (boete, taakstraf) bij lichte misdaden (door rood rijden, alcohol op straat etc), heropvoeding (voor zwaardere misdrijven zoals moord en verkrachting of waneer "tikken over de vingers" geen effect hebben) en de doodstraf voor diegenen waarbij heropvoeden geen zin heeft. Heropvoeden kan overigens ook prima TBS zijn. Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 24 april 2014 Rapport Geplaatst: 24 april 2014 (bewerkt) Ik vind straffen altijd vreselijk lastig. Waarom straffen we eigenlijk? Afschrikken? Vergelding? Voorkomen dat iemand het weer doet? Mijns inziens is het nut van straffen om de samenleving van een zo hoog mogelijke kwaliteit te maken/houden. Dit betekend dat we iedereen die om welke reden dan ook (verkrachting, moord, stelen) afbreuk doet aan de maatschappij moeten straffen. Dus, hoe bepalen we de hoogte? En wat voor straf moet het dan zijn? Willen we eigenlijk straffen of de beste manier vinden om iemand weer functioneel te maken in de maatschappij? Mijns inziens moet wraak of vergelding worden geschrapt als medebepaling van de strafmaat. Oog om oog, tand om tand heeft volgens mij alleen nog maar tot een exponentiële stijging van misdaad geleid in plaats van het oplossen ervan. Dus, wat denk ik dat het beste is? Drie categoriën: tik over de vingers (boete, taakstraf) bij lichte misdaden (door rood rijden, alcohol op straat etc), heropvoeding (voor zwaardere misdrijven zoals moord en verkrachting of waneer "tikken over de vingers" geen effect hebben) en de doodstraf voor diegenen waarbij heropvoeden geen zin heeft. Heropvoeden kan overigens ook prima TBS zijn. Aangezien we moeten bezuinigen. Kunnen we ze het beste uit ons land gooien of dood maken. Ook nederlanders dus.http://www.pvv.nl/in...k6BbKgs.twitter Bewerkt: 24 april 2014 door GTA-LCS-Maverick Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 april 2014 Rapport Geplaatst: 24 april 2014 (bewerkt) Aangezien we moeten bezuinigen. Kunnen we ze het beste uit ons land gooien of dood maken. Ook nederlanders dus. http://www.pvv.nl/in...k6BbKgs.twitter Heb je je bron wel goed gelezen? Het gaat hier over Nederlanders met een dubbel paspoort. Er zijn ook ras echte Nederlanders die de wet overtreden, daar hebben ze het niet over in je bron, dus wat zou je daarmee moeten doen? Bewerkt: 28 april 2014 door GolfG60 Reageren
Dotz Geplaatst: 24 april 2014 Rapport Geplaatst: 24 april 2014 Ik vind de straffen veel te hoog. Reageren
Kaitjee98 Geplaatst: 27 april 2014 Rapport Geplaatst: 27 april 2014 Ik vind de straffen veel te hoog. Ik zou zeggen; onderbouw je mening.>>> Door Guardian1980: De post van Dotz is dan misschien wat kort, maar deze van jou heeft helemaal geen toegevoegde waarde. Je bent hier niet de discussieleider, niet meer doen dus.<<< Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 30 april 2014 Rapport Geplaatst: 30 april 2014 Aangezien we moeten bezuinigen. Kunnen we ze het beste uit ons land gooien of dood maken. Ook nederlanders dus. http://www.pvv.nl/in...k6BbKgs.twitter Heb je je bron wel goed gelezen? Het gaat hier over Nederlanders met een dubbel paspoort. Er zijn ook ras echte Nederlanders die de wet overtreden, daar hebben ze het niet over in je bron, dus wat zou je daarmee moeten doen? Ja maar anders denken mensen weer dat je een racist bent, dus zet ik nederlanders er ook maar even bij. Ja die nederlanders moet je dan gewoon harder aanpakken, en niet steeds met een taakstraf weg laten komen, of een paar jaar in de gevangenis. Hopelijk word het in de toekomst beter, want dit begint gewoon echt eng te worden nou. Ik Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 30 april 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2014 Ja maar anders denken mensen weer dat je een racist bent, dus zet ik nederlanders er ook maar even bij. Ja die nederlanders moet je dan gewoon harder aanpakken, en niet steeds met een taakstraf weg laten komen, of een paar jaar in de gevangenis.Goed idee. Als we nou elke crimineel levenslang geven, dan zijn er op den duur geen criminelen meer over. Zwaardere straffen ahoy! Hopelijk word het in de toekomst beter, want dit begint gewoon echt eng te worden nou. Je creëert je eigen beeld van de samenleving. Als je steeds juist die media consumeert die zeggen dat Nederland heel crimineel is, dan ga je er op den duur in geloven. Je moet eens buiten je echo chamber kijken. Ik denk dat je dan veel positiever tegen de toekomst aan gaat kijken. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 30 april 2014 Rapport Geplaatst: 30 april 2014 Hopelijk word het in de toekomst beter, want dit begint gewoon echt eng te worden nou. Overdrijven is ook een vak. Je ziet alles veel te negatief in. Kom gezellig op het platteland wonen! Daar heb je alleen last van 100% Hollands zuipkeet PVV-stemmend tuig. Prima om te leven dus. Hier kom je geen criminele allochtoon tegen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 30 april 2014 Rapport Geplaatst: 30 april 2014 Ik vind straffen altijd vreselijk lastig. Waarom straffen we eigenlijk? Afschrikken? Vergelding? Voorkomen dat iemand het weer doet? Mijns inziens is het nut van straffen om de samenleving van een zo hoog mogelijke kwaliteit te maken/houden. Dit betekend dat we iedereen die om welke reden dan ook (verkrachting, moord, stelen) afbreuk doet aan de maatschappij moeten straffen. Dus, hoe bepalen we de hoogte? En wat voor straf moet het dan zijn? Willen we eigenlijk straffen of de beste manier vinden om iemand weer functioneel te maken in de maatschappij? Mijns inziens moet wraak of vergelding worden geschrapt als medebepaling van de strafmaat. Oog om oog, tand om tand heeft volgens mij alleen nog maar tot een exponentiële stijging van misdaad geleid in plaats van het oplossen ervan. Dus, wat denk ik dat het beste is? Drie categoriën: tik over de vingers (boete, taakstraf) bij lichte misdaden (door rood rijden, alcohol op straat etc), heropvoeding (voor zwaardere misdrijven zoals moord en verkrachting of waneer "tikken over de vingers" geen effect hebben) en de doodstraf voor diegenen waarbij heropvoeden geen zin heeft. Heropvoeden kan overigens ook prima TBS zijn. Aangezien we moeten bezuinigen. Kunnen we ze het beste uit ons land gooien of dood maken. Ook nederlanders dus.http://www.pvv.nl/in...k6BbKgs.twitter Dat klinkt vrij kortzichtig en extremistisch. Nu kom ik zelf ook niet met het meest neutrale en genuanceerde plan ooit, maar komop. Hoe zie je dit voor je? Waar sturen "we" ze heen? Wanneer gooien "we" ze eruit? Of maken ze dood? Wanneer ze een appel stelen? Wanneer ze door rood rijden? Ergo: wat zie je voor je wanneer je dit zegt? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.