GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 (bewerkt) Let op dit kan gewoon in nederlandhttp://www.ad.nl/ad/...gesproken.dhtml Wat is: De rechtsstaat?Omdat de straffen in nederland niks zijn, en ze daarna gewoon weer vrolijk verder gaan. Vooral marokkanen zullen gewoon door blijven gaan.het zijn de marokkanen!!1!!1!1 allemaal criminelen zijn het, stuk voor stuk De rechtstaat is toch dat ding waar we iedereen omleggen die we niet mogen, maar dan alleen als we ze niet mogen wegens totaal ongerelateerde zaken zoals geslacht, religie of afkomst? Kijk, GTA-LCS-Maverick, wat ik tegen de PVV en stiekum ook een beetje tegen figuren zoals jij is dat het harde, populistische geschreeuw wint, zonder dat het enige inhoud heeft. Dat er onder Marrokanen gemiddeld meer misdaad is dan onder Nederlanders is een feit. Maar waaraan ligt dat? Is dat niet omdat Marrokanen een kleinere kans op een baan hebben en mensen bizarre dingen gaan doen als er toch brood op de plank moet komen? Of omdat er discriminatie is en Nederlanders daardoor Marrokanen in een hoekje drukken? Ik praat niet goed wat er gebeurt, maar ik denk dat het probleem veel dieper ligt. In plaats van dieper te kijken wordt er gelijk geschreeuwt "iedere Marrokaan het land uit!" of "iedere Marrokaan afschieten!". Maar daarmee los je het probleem niet op. Kennelijk is er een diepliggend probleem waardoor een minderheid in Nederland meer criminaliteit heeft dan de gemiddelde Nederlander. Dat zijn alle feiten die we hebben. Wat mij intrigreerd is de vraag waarom. Ik denk dat we nu alle Marrokanen om zouden kunnen leggen zonder dat probleem op te lossen. Ik denk dat het hem erin zit dat de Marrokanen een zwakkere groep zijn: een minderheid waarop neergekeken wordt. En als zij weg zijn er simpelweg een andere minderheid ontstaat met dezelfde problemen. Bron voor hogere criminaliteit onder Marrokanen: http://mens-en-samen...-jongeren.html. De rest is eigen ideeën. Nee ze zijn juist machtig, want kijk deze video maar eens http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kA2X1wgBajE Dit soort mensen kun je niet helpen, en verdienen het ook niet om geholpen te worden. Wat we wel kunnen doen is mensen in de zorg helpen, dan alleen maar te bezuinigen, want het zijn nou onze oudere die moeten leiden. Ja oudere die moeten oprotten om plaats te maken voor geluk zoekers. Wat marokkanen willen is dat we ons aanpassen, en dat de vrouwen een hoofddoek dragen, want anders zijn ze een hoer, en ik heb dan ook verschillende reacties gelezen van mensen die niet meer naar de supermarkt durven wegens overlast van marokkaanse jongeren. Volgens mij hebben ze het niet zo zwaar, want ze hebben allemaal partijen die achter hun staan, en je ziet ze ook altijd lachen, als ze wat gedaan hebben, dus die genieten er wel van. Kijk als wilders niet bedreigt werd en veilig op staart kom lopen, dan zal ik er nog wel eens anders over kunnen gaan denken, maar de onderzoeken bewijzen dat die gelijk heeft en hij zegt het zelf ook. OMG dat de mensen hier dit leuk vinden en dan zo gaan reageren, dan markeer je toch echt wat in je hoofd hoor. http://www.nujij.nl/algemeen/jongeren-terroriseren-kermis.28064118.lynkx Bewerkt: 23 mei 2014 door GTA-LCS-Maverick Reageren
Jaszpehr Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 (bewerkt) (...) Ik vind het echt ongelofelijk wat jij doet. Je generaliseert enorm, je scheert alle Marokkanen over één kam. Verder heb je ben je erg bevooroordeeld, maak je verkeerde verbanden en trek je onjuiste conclusies. Je kan niet aan de hand van een Pownews-filmpje concluderen dat "de Marokkanen" machtig zijn of dat ze het niet zwaar hebben omdat er partijen zijn die zogenaamd achter hen staan. Je kan niet zeggen dat (alle) Marokkanen willen dat wij ons aanpassen of alle vrouwen hoofddoekjes gaand dragen. Je kan niet zeggen dat "dit soort mensen" niet geholpen kunnen worden en/of dat zij dat niet verdienen. Ook snap ik niet dat je ouderen erbij haalt aangezien zij hier echt helemaal niks mee te maken hebben. Op mij kom je eerlijk gezegd nogal xenofoob over. Bewerkt: 23 mei 2014 door Jaszpehr Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 (bewerkt) (...) Ik vind het echt ongelofelijk wat jij doet. Je generaliseert enorm, je scheert alle Marokkanen over één kam. Verder heb je ben je erg bevooroordeeld, maak je verkeerde verbanden en trek je onjuiste conclusies. Je kan niet aan de hand van een Pownews-filmpje concluderen dat "de Marokkanen" machtig zijn of dat ze het niet zwaar hebben omdat er partijen zijn die zogenaamd achter hen staan. Je kan niet zeggen dat (alle) Marokkanen willen dat wij ons aanpassen of alle vrouwen hoofddoekjes gaand dragen. Je kan niet zeggen dat "dit soort mensen" niet geholpen kunnen worden en/of dat zij dat niet verdienen. Ook snap ik niet dat je ouderen erbij haalt aangezien zij hier echt helemaal niks mee te maken hebben. Op mij kom je eerlijk gezegd nogal xenofoob over. Nou dat vind ik niet, want ik laat juist de waarheid zien en die vertel ik dan ook. Ik heb ook nooit gezegd alle marrokanen, maarja sommigen mensen willen nou eenmaal horen wat ze willen horen. Marrokanen komen nou eenmaal vaker voor in de criminaliteit, want onderzoek wijst dat nou eenmaal uit.Er zijn ook goeie marrokanen en marrokanen die op de PVV stemmen, dus ik snap ook niet waar je heen wild gaan. Vind jammer dat je nou weer weg kijkt en het gewoon niet wild geloven, terwijl je nou een video hebt die de waarheid laat zien. Ik denk echt dat je een keer zelf zoiets ergs moet mee maken om de angst van de slachtoffers te voelen, en tot je zelf dan niet meer de straat op durft of naar een winkel of wat dan ook. Hoe zou jij het vinden als de moordenaar van je vader een jaar straf krijgt, en daarna weer vrolijk in je eigen straat staat te chillen met ze vrienden he ??? Je bent zeker ook vergeten dat ze op hun eigen school voor die 2 jongens feest aan het vieren waren, omdat die scheidsrechter toch dood moest he ????? Gelukkig hebben ze dit jaar in ieder geval nog iets goeds gedaan http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3624086/2014/03/28/Ondertussen-regelt-de-VVD-een-wet-voor-minder-Antillianen.dhtml Bewerkt: 23 mei 2014 door GTA-LCS-Maverick Reageren
Jaszpehr Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 Nou dat vind ik niet, want ik laat juist de waarheid zien en die vertel ik dan ook. Ik heb ook nooit gezegd alle marrokanen, maarja sommigen mensen willen nou eenmaal horen wat ze willen horen. Marrokanen komen nou eenmaal vaker voor in de criminaliteit, want onderzoek wijst dat nou eenmaal uit. Er zijn ook goeie marrokanen en marrokanen die op de PVV stemmen, dus ik snap ook niet waar je heen wild gaan. Vind jammer dat je nou weer weg kijkt en het gewoon niet wild geloven, terwijl je nou een video hebt die de waarheid laat zien. Ik denk echt dat je een keer zelf zoiets ergs moet mee maken om de angst van de slachtoffers te voelen, en tot je zelf dan niet meer de straat op durft of naar een winkel of wat dan ook. Hoe zou jij het vinden als de moordenaar van je vader een jaar straf krijgt, en daarna weer vrolijk in je eigen straat staat te chillen met ze vrienden he ??? Je bent zeker ook vergeten dat ze op hun eigen school voor die 2 jongens feest aan het vieren waren, omdat die scheidsrechter toch dood moest he ????? Gelukkig hebben ze dit jaar in ieder geval nog iets goeds gedaan http://www.volkskran...tillianen.dhtml Ik vind het echt ontzettend flauw dat je nou opeens begint met "sommige mensen horen nou eenmaal wat ze willen horen". Je hebt het in dit topic continu over Marokkanen en schept ook een beeld dat alle of in ieder geval de meeste Marokkanen 'fout' zijn. Als ik dat verkeerd begrijp en je dat niet vind, dan hoor ik dat graag. Maar aangezien je er daarna direct weer over begint, denk ik dat het niet zo is. Ik snap echt niet waar jij het idee vandaan haalt dat jij dé waarheid in pacht hebt en zodra iemand het niet met jouw onnozele ideeën eens is, hij daarvan wegkijkt. Je komt met allerlei zaken aanzetten waarvan ik eigenlijk geen eens snap waarom je dat doet. Die video bewijst echt he-le-maal niks. Het laat de situatie van één persoon zien en is niet representatief. Met vragen als "Hoe zou jij het vinden als..." kan ik niks, wat wil je daarmee zeggen? En ik ben dat incident niet vergeten, maar opnieuw is dit niet representatief en zegt het daarom niet veel. Wat is het eigenlijk precies wat je ons nou wil vertellen? Welke waarheid wil je ons nou laten zien? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 Nou dat vind ik niet, want ik laat juist de waarheid zien en die vertel ik dan ook. Jij vertelt niet de waarheid, jij vertelt jouw waarheid. Een mening. Een visie. Die probeer je aan iedereen op te leggen onder het mom van "de waarheid". Weinig argumenten die jij als "feit" presenteert zijn ook daadwerkelijk een feit. Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 De waarheid is hard maar hij bestaat wel http://www.metronieuws.nl/nieuws/pvv-43-wil-minder-marokkanen/SrZndv!liOIaF3uqqt3Q/ http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-related/geert-wilders/7582-76-nederlanders-voor-afpakken-nederlandse-nationaliteit-criminelen.html Vergeet niet dat veel dingen het nieuws niet halen, en we eigenlijk ook niet alles mogen weten, maar gelukkig zijn er ook sites die dat wel doen. Reageren
NicolaB Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 ... Niet lullen, maar doen Maverick... Je hebt nog wat werk openstaan: Ik probeer het op z'n boerenfluit-manier te zeggen: Praktiseer je oplossing. Doel,tijd & middelen Waartoe dienen de straffen? (wat is je doel?) Hoe ben je van plan om zwaardere straffen te komen? (welke middelen ga je gebruiken?) Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat het beleid uitgevoerd is? (wat is het tijdsbestek?) Jij bent hier nu de beleidsmaker, dat je wat wilt prima, nu moet je het doorvoeren. Als je dit invult, dan zal je zien dat je met veel dingen rekening moet houden. En voordat je daarover kan oordelen moet je wel globaal weten wat het inhoud. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, d.w.z. halve maatregelen verergeren de kwaal en roeien haar niet uit. Edit: & => & Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 De waarheid is hard maar hij bestaat wel http://www.metronieu...!liOIaF3uqqt3Q/ http://www.pvv.nl/in...criminelen.html Vergeet niet dat veel dingen het nieuws niet halen, en we eigenlijk ook niet alles mogen weten, maar gelukkig zijn er ook sites die dat wel doen. Dit zijn beide bronnen van de PVV. Is er ook een gerespecteerde instelling (CPB, CBS) die hier iets over te zeggen heeft? PVV heeft er belang bij dat Nederland neerkijkt op Marrokanen, dus dit klinkt als "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend". Reageren
xCrazyShotgun Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 Er zijn ook goeie marrokanen en marrokanen die op de PVV stemmen, dus ik snap ook niet waar je heen wild gaan. Ik dacht je haat had tegen alle Marokkanen, of heb ik het fout? Reageren
Jaszpehr Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 Je gedraagt je nu echt als een soort Messias die hier is om ons de waarheid te vertellen. Maar wat is het nu precies dat je ons duidelijk probeert te maken? Je hebt het de hele tijd over Marokkanen maar doet vervolgens alsof je niks tegen Marokkanen hebt en dan zeg je dat er heus wel goede Marokkanen zijn. Daarna kom je weer doodleuk aanzetten met twee artikelen, die beiden over PVV-standpunten gaan. Wat moeten we daar in godsnaam mee? Geef ons nou eens een duidelijk standpunt dat je met redelijke argumenten kunt onderbouwen. En dan heb ik het over feiten, statistieken, (wetenschappelijk) onderzoek en dergelijke van betrouwbare bronnen en instanties. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 Heren, echt ontopic is het niet meer, graag terug naar waar het om gaat. Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 14 juni 2014 Rapport Geplaatst: 14 juni 2014 (bewerkt) Tja onderzoeken wijzen uit naar Marokkanen en mensen willen minder Marokkanen, dus volgens mij lijkt het me wel duidelijk genoeg. Als het niet zo was dan hadden we ook geen PVV gehad, en liep wilders zonder bewaking over staart. Mensen hebben geen vertrouwen meer in het recht systeem, want na een paar maanden of jaar staan ze toch zo weer voor je deur, dus aangiften doen raad ik ook sterk af. Bewerkt: 14 juni 2014 door GTA-LCS-Maverick Reageren
NicolaB Geplaatst: 14 juni 2014 Rapport Geplaatst: 14 juni 2014 Ik ben serieus in voor een leuke discussie over de penologie (wetenschap van straffen). Dat is waar het in dit onderwerp over draait. Ik kan begrijpen dat je het leuk vind om te trollen en te geinen, vooral als men de voorspelbare levenloze discussies voert. Daarin kan ik enorm om je lachen, maar ken wel je grenzen. In de basis is dit een gedeelte waar men het leuk vind om relatief formeel over onderwerpen probeert te praten en te discussiëren. Informeel gedrag sluit men een beetje uit om het in goede banen te leiden. Dus dat men geen Marokkanen wilt en het zat is met de zittende overheid dat kan zo zijn, maar probeer het wel aan het onderwerp te binden. Dat geeft voor jou ook een leuke uitdaging. Mocht je deze posts willen posten: plaats ze eens in een gangtopic of in de stamkroeg ofzo, dan kan ik tenminste ook meespelen Ik ben altijd voor een gemixte aanpak geweest. Zwaar straffen is de meest voor de hand liggende maatregel, maar kost altijd veel resources. Zelfde geld voor de preventieve aanpak. Uiteindelijk moet het zo zijn dat er in de aanpak van de crimineel gedrag (&strafbeleid) de volgende elementen in komen: - herstellen van de rechtsorde - Vergelding voor schenden rechtsorde (discutabel => er zijn mensen die denken "we all would if we could", maar ook mensen die denken "wie het algemeen gedachtegoed (=> de wetten/regels) overtreed moet gestraft worden" ) - Vergelding voor laks handelen rechtsstaat (discutabel => denk aan een tijger/gedetineerde die ontsnapt en een misdrijf pleegt) - Zorgwaarde voor eventuele slachtoffers (discutabel => moet dit in het strafbeleid komen?) - Zorgen dat er geen recidive (herhaling van het strafbaar feit) wordt gepleegd. - educatie van (bovenstaande) normen en waarden (discutabel => moet dit in het strafbeleid komen?) Het moet dus zijn dat je deze waardes in het strafbeleid stopt en er tevens ook niet te veel resources in moet stoppen (die zijn niet oneindig). Je moet dan ook een goed inzicht krijgen in wat deze punten beïnvloeden en wat de kosten en baten ervan zijn om dit aan te pakken. Voor de liefhebber kom ik de volgende keer wel met wat beleidsvoorbeelden, maar dit is wel weer genoeg getypt voor vandaag Reageren
Thundercover Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 Heren, echt ontopic is het niet meer, graag terug naar waar het om gaat. Berichten die over totaal andere zaken gingen verwijderd. Laten we het bij het onderwerp houden en niet weer afdwalen naar een PVV-discussie zonder argumenten. Laatste waarschuwing... Reageren
GTA-LCS-Maverick Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 Woo hier schrok ik wel even van, maar ik begrijp nou wel waarom de straffen zo laag zijn. http://www.telegraaf.nl/binnenland/22803118/__Leegloop_in_gevangenis__.html Het is me ineens allemaal duidelijk, maar het voelt wel eng om zo een bezuiniging te maken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.