Jump to content

Zijn straffen in Nederland te laag?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vind dat er meer aandacht gegeven moet worden aan het slachtoffer maar ook een beloning vind ik op ze plaats, want iemand die ons land beschermt verdient het.

• Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GTA-LCS-Maverick

18

• ThunderDuck

9

• NicolaB

9

• KillerZero86

7

Geplaatst:

Ik vind dat er meer aandacht gegeven moet worden aan het slachtoffer maar ook een beloning vind ik op ze plaats, want iemand die ons land beschermt verdient het.

Daar ben ik het mee eens. In het huidige beleid wordt er niet alleen bezuinigd op de repressieve strafkant (dus bijv. minder gevangenissen), maar ook op slachtoffers. Beide vind ik het zorgwekkend. Daarbij vind ik de slachtofferzorg in Nederland überhaupt ondermaats. Er wordt de veel op de crimineel gekeken, terwijl een slachtoffer nu minder vergaande hulp kan krijgen. Vooral constructieve hulp mis ik er ook (hoe krijg je een slachtoffer etc. weer aan de bak).

Geplaatst:

Hmm, imho vind ik dat de straffen hier te laag zijn. Kijk, het hoeft ook niet zo heftig als in de VS (bijv. 8 jaar celstraf onvoorwaardelijk voor drugsgebruik t.o.v. van een moordenaar hier in Nederland die dezelfde straf krijgt).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...