Jump to content

[UPG/NEW][€600-1000][PC] Indycar Series


Indycar series

Recommended Posts

Om maar even gelijk duidelijkheid te scheppen:

Ik twijfel tussen een upgrade van mijn huidige PC of het laten bouwen van een nieuwe PC. Vandaar deze (wellicht verwarrende) titel.

Eerst een kleine uitleg: Ik heb 4 jaar geleden een nieuwe PC laten bouwen bij Azerty. Doel daarvan was (en is nu nog) gamen. Echter, sinds 1,5 jaar heb ik steeds last van lag tijdens het gamen. In het begin was het helemaal geen groot probleem, omdat het ging om kleine stootjes lag waarmee ik wel kon leven. Hier heb ik toen wel een topic over geopend, maar dat idee is toen de ijskast ingegaan. Echter, laatste paar maanden heb ik er wel last van. De lag is in tijd toegenomen. Dit valt wel te merken in deze video:

Deze lag is niet alleen tijdens het recorden, ook tijdens de gameplay zelf merk ik deze lag, ook op deze manier. Dus ongeveer op deze manier:

2 minuten 60/40 FPS -> 30 seconden 10/20 FPS -> 2 minuten 60/40 FPS -> 30 seconden 10/20 FPS.

Er zijn een paar games waarin dit eigenlijk niet/bijna niet voorkomt, zoals rFactor, maar in de meeste games merk ik deze rotatie wel. rFactor heb ik het héél soms, maar meestal blijft de FPS in die game boven de 30.

Nu is dus de overweging, is een upgrade voldoende of is het beter om iets meer geld uit te trekken en een nieuwe PC aan te schaffen?

Upgrade:

Ik zit te denken aan een upgrade. Echter, ik twijfel hieraan vanwege de leeftijd van m'n PC. Die is inmiddels dus al bijna 4 jaar oud, dus bijna klaar voor de sloop :). Voor de upgrade wil ik om en nabij 600 euro spenderen, om mijn PC weer goed werkende te krijgen. Specificaties van m'n PC staan onderin; De scan is van 2012, maar is niks veranderd qua onderdelen. Eisen zijn ongeveer gelijk aan die van een nieuwe, mag ietsje minder zijn.

Nieuw:

Ik zal niet zeggen dat dit mijn voorkeur heeft, maar ik ga er zelf vanuit dat een nieuwe PC een betere keuze is.

Budget: €1000 nieuw, €600 upgrade

Doel: Gamen, maar ook recorden, video bewerking, video opslag.

Merk PC of samengesteld: Lijkt me duidelijk samengesteld.

Benodigde randapparatuur: Geen; Monitor, toetsenbord en muis kan ik gewoon blijven gebruiken. Daar is verder weinig mis mee.

SDD: Geen must. Liever een grote HDD en een snellere PC overall, dan een SDD met kleinere HDD en iets tragere PC. Dan wacht ik liever iets langer met opstarten van Windows en programma's.

Besturingssysteem: Windows 7 Professional of beter. Geen Windows 8.

Onderdelen die ik nog wil hergebruiken: Ik zou mijn HDD en geheugenreepjes kunnen gebruiken, maar ik denk dat m'n broertje mijn hudige PC misschien nog wil hebben. Wel rekening houden met deze onderdelen.

Zelf in elkaar zetten of door een bedrijf laten doen: Een vriend van me kan dit regelen. Wel moet ik dan alles dus hebben, qua kabelwerk etc.

Extra koeling (Voor overklokken): Extra koeling mag, aangezien de pc in een kast komt te staan. Ik heb geen plannen voor overklokken, aangezien ik geen idee heb hoe dit werkt.

Extra dingen om in de gaten te houden:

  • Qua opslag, dacht ik tussen de 2-4 TB intern. Ik heb nog 2 TB extern, maar ik merk toch dat ik met 1TB intern tekort kom/ga komen. Vooral omdat ik zelf geen opgeruimd type ben.

Rapport van Bart's computer

Uitgevoerd op 26-3-2014, 15:17:40

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|System manufacturer

|Computermodel:|System Product Name

|Computernaam:|PCVANBART (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.

|Model:|M4A77T

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 01/07/10 12:46:12 Ver: 04.04, versie 0404

|Aansluitingen:|PCIE16X (Gebruikt), PCIE1X_1 (Vrij), PCIE1X_2 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij)

|Poorten:|PS/2 Keyboard/Mouse (Geen), USB56 (USB), LPT 1 (Parallel), COM 1 (Serieel), USB34 (USB), LAN (Netwerk), USB12 (USB), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), PRI IDE (Geen), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), SB_SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), USB910 (USB), USB1112 (USB), USB78 (USB), PANEL (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|AMD Phenom II X4 965 Processor (Quad Core)

|Kloksnelheid:|3400 MHz

|Socket & Cache(s):|AM3, 2048 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4095 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), FAT32 (G:)

|Grootte:|2793,97 GB (341,80 GB (C:) + 589,62 GB (D:) + 1862,56 GB (G:) )

|Vrije ruimte:|1358,69 GB (141,58 GB (C:) + 158,46 GB (D:) + 1058,65 GB (G:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Lokale harde schijf

|Model(len):|C: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, D: ST2000DL 003-9VT166 USB Device USB, E: Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device, F: DTSOFT Virtual CdRom Device

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|ATI Technologies Inc.

|Model:|ATI High Definition Audio Device

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 5800 Series

|Beeldprocessor:|AMD Radeon Graphics Processor (0x6899)

|Geheugengrootte:|1024 MB VRAM

|Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 12.104.0.0

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|HID-muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|HID-toetsenbordapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.0.0.2, MAC: E0:CB:4E:DF:96:61, DHCP: 10.0.0.1 & IP: 25.186.167.44, MAC: 7A:79:19:BA:A7:2C, DHCP: 25.0.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Professional

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door

Bewerkt: door Indycar series
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...