Jump to content

Laptop kapot?


MegaPilot

Recommended Posts

Hooi!

Een kennis van me haar laptop is stuk. Daar ze toch niet meer moet rekenen op garantie en ze niet echt een pc nodig heeft, is ze overgegaan op een iPad. Doch wil ik eerst eens kijken of d'r laptop wel echt stuk is. De laptop schiet aan, maakt een piepachtig geluidje en doet dit in een oneindige cyclus als je'm laat doen.

Ik weet dat een piepgeluid aangeeft dat het moederbord eraan is, maar is dit volgens jullie de piep van een dood moederbord? Ik vind het niet echt piepend klinken, dus hierbij een filmpje. Spits alvast je oren. :D

https://www.youtube.com/watch?v=U9LB1i23F-s

Alvast bedankt! :)

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt misschien nutteloos, maar probeer eens bij het opstarten op F8 te drukken? Want ik zat net even te zoeken naar soortgelijke problemen en stuitte op een filmpje waarbij precies dezelfde laptop voorkomt. Qua design althans. En daar zei iemand dat Windows opstart als hij op F8 drukt. Wel moet dit dan iedere keer zo gedaan worden, maar het hielp voor 'm. De piepjes wist hij uit te schakelen via de BIOS.

Moet ik wel even benadrukken dat in het filmpje de piepjes snel na elkaar kwamen in plaats van één piep. Dus waarschijnlijk helpt bovengenoemde oplossing niet, maar het valt te proberen toch?

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt misschien nutteloos, maar probeer eens bij het opstarten op F8 te drukken? Want ik zat net even te zoeken naar soortgelijke problemen en stuitte op een filmpje waarbij precies dezelfde laptop voorkomt. Qua design althans. En daar zei iemand dat Windows opstart als hij op F8 drukt. Wel moet dit dan iedere keer zo gedaan worden, maar het hielp voor 'm. De piepjes wist hij uit te schakelen via de BIOS.

Moet ik wel even benadrukken dat in het filmpje de piepjes snel na elkaar kwamen in plaats van één piep. Dus waarschijnlijk helpt bovengenoemde oplossing niet, maar het valt te proberen toch?

Wanneer je het piepje hoort, valt ie uit. Op F8 drukken heeft dus geen zin want hij start op voor de volle 1/2 seconde(n). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

'Piep' wat je hoort komt van je harde schijf af die uit gaat, toen ik mijn i7 draaide met 6 hdd's (en soms 7) maakte dit geluid ook als ik hem uitzette, alleen dan met een vele grotere factor.

Bij niet door booten, altijd je ram geheugen checken en als de mogelijk er is met 1 strip, geheugen zorgt wel vaker voor gezeik namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het wel even proberen ja, een HDD vervangen uit een laptop is in de meeste gevallen niet zoveel werk. Als die dan alsnog niet werkt kan je er ook nog de RAM stickjes uithalen en er 1 overlaten, kijken of die dan in de bios komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het wel even proberen ja, een HDD vervangen uit een laptop is in de meeste gevallen niet zoveel werk. Als die dan alsnog niet werkt kan je er ook nog de RAM stickjes uithalen en er 1 overlaten, kijken of die dan in de bios komt.

Werkende HDD en werkend RAM erin gestopt, helpt ook niks.

Wat is er met deze laptop aan de hand? Ik heb inmiddels wel al door dat ik het niet kan repareren(hoeft ook niet perse), maar ik ben wel eens benieuwd. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo 'werkend RAM geheugen' erin gestopt? Van een andere laptop oid? Probeer eens elk slot te testen met verschillende sticks.

Ik heb toevallig RAM geheugen liggen van eenzelfde type laptop wiens moederbord overleden was. Tevens heb ik beide originele RAM modules 1 voor 1 getest, het mocht niet baten.

Link to comment
Delen op andere websites

Probleem is, veel meer dan dit kan je niet snel doen, bij de fabriek of reparatie centrum hebben ze stekkers en 'nep' cpu's waarmee ze alles kunnen doormeten/controleren.

Ook kan het zijn dat er een elco stuk is of een soldering, dit is nog wel te fixen maar veel meer dan dit zal je er niet meer aan kunnen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...