Jump to content

Waarom is mijn pc niet goed genoeg?


Nyltje

Recommended Posts

Ik kan AC BF (Assasins Creed Black Flag) niet op het hoogst aan. Nu wil ik weten waar dat aan ligt en wat ik zou moeten doen om de game op max. aan te kunnen. Ik speel nu op een resolutie van 1600x900, 1 resolutie lager dan 1920x1080, mijn settings staan op normaal/hoog en anti-aliasing staat uit.

Specs: Speccy

http://speccy.piriform.com/results/KHA7LBBiXHYu7vHjB8Uku36

Specs: Flitskikker (sommige dingen kloppen niet)

Rapport van Damian's computer

Uitgevoerd op 6-4-2014, 17:10:34

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|MSI

|Computermodel:|MS-7721

|Computernaam:|DAMIAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|MSI

|Model:|FM2-A55M-E33 (MS-7721)

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 10/22/12 10:07:43 Ver: 04.06.05, versie V10.1

|Aansluitingen:|J6B2 (Gebruikt), J6B1 (Gebruikt), J6D1 (Gebruikt), J7B1 (Gebruikt)

|Poorten:|J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A1 (Geen), J2A2A (Serieel), J2A2B (Video), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J6C2 - EXT HDMI (Geen), J3C1 - GMCH FAN (Geen), J1D1 - ITP (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E3 - LPC HOT DOCKING (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J6F1 - LVDS (Geen), J2F1 - LAI FAN (Geen), J2G1 - GFX VID (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|AMD Athlon X4 750K Quad Core Processor (Quad Core)

|Kloksnelheid:|3400 MHz

|Socket & Cache(s):|P0, 4096 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|8160 MB RAM

|Type(s):|8192 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (E:)

|Grootte:|1862,92 GB (931,41 GB (C:) + 931,51 GB (E:) )

|Vrije ruimte:|489,76 GB (434,97 GB (C:) + 54,79 GB (E:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf, F: Onbekend

|Model(len):|C: TOSHIBA DT01ACA100 SATA Disk Device IDE, D: TSSTcorp CDDVDW SH-224BB SATA CdRom Device, E: WD Ext HDD 1021 USB Device USB, F: DTSOFT Virtual CdRom Device

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|NVIDIA

|Model:|NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce GT 640

|Beeldprocessor:|GeForce GT 640 (0x0FC1)

|Geheugengrootte:|-1 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 9.18.13.3221

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|Onbekend

|Model:|Standaardbeeldscherm

|Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle) (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.1.13, MAC: D4:3D:7E:53:82:8A, DHCP: 192.168.1.1 & IP: 25.137.136.213, MAC: 7A:79:19:89:88:D5, DHCP: 25.0.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat je videokaart en CPU niet goed genoeg zijn.

Nu wil ik weten waar dat aan ligt en wat ik zou moeten doen om de game op max. aan te kunnen.

Nieuwe CPU en videokaart kopen.

Een nieuwe CPU hoeft Nyltje echt niet te kopen hoor. Een quad core CPU is gewoon voldoende voor gamen aangezien de meeste berekeningen op de GPU gedaan worden. Inderdaad, de GPU is niet een erg goede kaart dus als je alles op high wil kunnen spelen moet je inderdaad een nieuwe GPU kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat je videokaart en CPU niet goed genoeg zijn.

Nu wil ik weten waar dat aan ligt en wat ik zou moeten doen om de game op max. aan te kunnen.

Nieuwe CPU en videokaart kopen.

Een nieuwe CPU hoeft Nyltje echt niet te kopen hoor. Een quad core CPU is gewoon voldoende voor gamen aangezien de meeste berekeningen op de GPU gedaan worden. Inderdaad, de GPU is niet een erg goede kaart dus als je alles op high wil kunnen spelen moet je inderdaad een nieuwe GPU kopen.

Als jij met die CPU dat spel op het hoogst kan spelen, eet ik m'n schoen op. Met m'n i5 3570k krijg ik het niet voor elkaar en die is zowat 2x zo snel als die Athlon, al zou het op 1600*900 misschien wel lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij met die CPU dat spel op het hoogst kan spelen, eet ik m'n schoen op. Met m'n i5 3570k krijg ik het niet voor elkaar en die is zowat 2x zo snel als die Athlon, al zou het op 1600*900 misschien wel lukken.

Misschien moet jij dan ook je GPU maar upgraden? :clown:;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij met die CPU dat spel op het hoogst kan spelen, eet ik m'n schoen op. Met m'n i5 3570k krijg ik het niet voor elkaar en die is zowat 2x zo snel als die Athlon, al zou het op 1600*900 misschien wel lukken.

Misschien moet jij dan ook je GPU maar upgraden? :clown:;)

Zolang je maar weet dat je er met een goede GPU niet meteen bent. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat je videokaart en CPU niet goed genoeg zijn.

Nu wil ik weten waar dat aan ligt en wat ik zou moeten doen om de game op max. aan te kunnen.

Nieuwe CPU en videokaart kopen.

Een nieuwe CPU hoeft Nyltje echt niet te kopen hoor. Een quad core CPU is gewoon voldoende voor gamen aangezien de meeste berekeningen op de GPU gedaan worden. Inderdaad, de GPU is niet een erg goede kaart dus als je alles op high wil kunnen spelen moet je inderdaad een nieuwe GPU kopen.

Wees voorzichtig met je uitspraken, het ligt er maar net aan wat voor type processor je hebt, zo is een i5 4670k quadcore processor een stuk sneller dan menig AMD 6/8core processors. Het gaat er maar net om wat voor structuur er gebruikt wordt en hoe goed de software, in dit geval een game gebruik maakt van het aantal cores waar een processor over beschikt.

Zo zijn dualcores jarenlang sneller in games gebleven dan toen quadcores op de markt kwamen, puur en alleen omdat al deze games nog lang niet geoptimaliseerd waren om zoveel cores te gebruiken.

Dat een GPU belangrijker dan de CPU is ligt ook maar net aan wat voor spel je speelt, sommige games zijn heel erg CPU afhankelijk, waar andere games het voortouw meer nemen in een flinke GPU.

Aan de TS, je processor is redelijk budget quadcore, en je videokaart stelt ook weinig voor. Dit systeem upgraden gaat alleen maar baten als je voor een nieuwe CPU+moederbord+videokaart gaat wil je een beetje fatsoenlijk en op hoge settings/resolutie games als assassin's creed willen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat 't voorlopig nog wel zal lukken op High met enkel een nieuwe videokaart. Als je je CPU vervangt moet je waarschijnlijk ook een nieuw moederbord kopen en mogelijk ook een nieuwe Windows licentie. Alles moet dan opnieuw geïnstalleerd worden. Een videokaart prop je er gewoon zo in. Je zal moeten uitkijken naar een GTX660 of GTX760 of beter, afhankelijk van je budget. Een Geforce GT is sowieso een instapkaart en niet geschikt voor gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan misschien dom klinken maar: kan er maar 1 videokaart tegelijk in of kunnen er ook meerdere in?

En als ik een videokaart koop, moet ik dan nog op wat dingen letten?

Ik heb ff gekeken naar de kaarten en ik zag dat je veel verschillende merken had. Ik zag Nvidia, AMD, Asus, maar welke is de beste en waarom?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

In principe kun je meerdere kaarten steken, maar deze kunnen alleen samen werken als deze dezelfde architectuur hebben, je beschikt over een een SLI of CrossFire brug (nVidia resp. AMD kaarten) en je moederbord dit ondersteunt.

Er zijn twee grote spelers bij de grafische kaarten: nVidia en AMD. Deze twee laten hun producten dan weer doorverkopen door derde partijen zoals bijvoorbeeld Asus, MSI of eVGA. nVidia produceert doorgaans kwaliteitsvollere chips die minder stroom verbruiken, weinig hitte uitstoten en bijgevolg minder lawaai maken. Deze zijn over het algemeen wat duurder. AMD daarentegen focust zich voornamelijk op pure prestaties en een lage prijs. Dit gaat dan ten koste van stroomverbruik, hitte en lawaai.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...