Jump to content

Waarom is mijn pc niet goed genoeg?


Nyltje

Recommended Posts

Overklokken is het opdrijven van de kloksnelheid zodat onderdelen sneller zullen werken. Maar die heeft allemaal grote risico's, zo heb je een hele goede koeling nodig om dit te kunnen doen en vanaf je die doen ben je tevens ook de garantie kwijt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Grote risico's valt ook op zich wel mee, maar het is inderdaad niet iets wat je op een zondagmiddag even aan begint en dan opeens klaar is.

In je fipo had je het over dingen die niet zouden kloppen in de specsheet. Wat bedoel je hier precies mee?

Link to comment
Delen op andere websites

De Athlon 750k is ook maar een budgetprocessortje die nog slechter presteert dan de wat meer bekendere phenom II 955, een gtx660 zal deze processor dus eigenlijk al bottlenecken.

Het kost misschien wat maar ik zou toch echt voor een geheel nieuw systeem gaan wil je er nu en in de toekomst nog op willen gamen.

Ik denk dat 't voorlopig nog wel zal lukken op High met enkel een nieuwe videokaart. Als je je CPU vervangt moet je waarschijnlijk ook een nieuw moederbord kopen en mogelijk ook een nieuwe Windows licentie. Alles moet dan opnieuw geïnstalleerd worden. Een videokaart prop je er gewoon zo in. Je zal moeten uitkijken naar een GTX660 of GTX760 of beter, afhankelijk van je budget. Een Geforce GT is sowieso een instapkaart en niet geschikt voor gamen.

De licentie staat gewoon op een sticker mits de pc niet zelf in elkaar is gezet, dat heeft niks te maken met een nieuwe processor/moederbord verder, buiten het feit dat je opnieuw moet installeren dan.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

In je fipo had je het over dingen die niet zouden kloppen in de specsheet. Wat bedoel je hier precies mee?

Bij videokaart heb ik minder dan 1mb geheugen, dus ik dacht dat sommige andere dingen dan ook niet zouden kunnen kloppen. Bij Speccy klopt alles van wat ik van mijn pc weet.
Link to comment
Delen op andere websites

De licentie staat gewoon op een sticker mits de pc niet zelf in elkaar is gezet, dat heeft niks te maken met een nieuwe processor/moederbord verder, buiten het feit dat je opnieuw moet installeren dan.

Ik weet dit niet helemaal zeker hoor, maar is het niet zo dat OEM licenties meestal maar aan één mobo gelinkt kunnen worden?

Link to comment
Delen op andere websites

De licentie staat gewoon op een sticker mits de pc niet zelf in elkaar is gezet, dat heeft niks te maken met een nieuwe processor/moederbord verder, buiten het feit dat je opnieuw moet installeren dan.

Ik weet dit niet helemaal zeker hoor, maar is het niet zo dat OEM licenties meestal maar aan één mobo gelinkt kunnen worden?

Gebruikte bij een vorige werkgever altijd OEM licenties en ook vaker moederbordjes vervangen zonder enige problemen met herinstalleren

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik dacht zelf aan de voeding en de invoer. (DDR)

DDRx is je RAM geheugen, niet je videokaart. :7 Videokaarten zijn tegenwoordig vrijwel allemaal PCI-E, je moederbord ondersteunt dan hoogstwaarschijnlijk PCI-E en moet je dus ook een PCI-E videokaart kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het geheugen van je videokaart. ;) Als je voor een GTX480+ gaat zal ik je minimaal een 600WATT voeding aanraden.

Ik denk niet het geheugen, want ik heb nu een 4gb videokaart. En ik had al eens eerder gehoord dat het geheugen juist (zowat) het onbelangrijkste is.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet het geheugen, want ik heb nu een 4gb videokaart. En ik had al eens eerder gehoord dat het geheugen juist (zowat) het onbelangrijkste is.

Het staat er zelfs bij dat het videokaart geheugen is, en nee, videokaart geheugen is wel degelijk belangrijk, maar niet het enigste waar je op moet letten.

Normaal gezien moet je meer videogeheugen hebben als je resolutie stijgt en hoe meer details toenemen zal je meer videokaart geheugen nodig hebben.

Maar 1 a 2 GB is vaak al meer dan genoeg voor videokaart geheugen, daarmee gezegd moet je kijken hoe snel de clocks en het geheugen van de videokaart is en die bepalen ook de performance behoorlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...