Jump to content

Ziggo & WiFi modem


Wesley

Recommended Posts

Dag mensen! Sinds december zijn we overgestapt naar Ziggo, allemaal leuk en aardig. Mooie snelheid qua down-/uploaden. Toch is er een probleem met de WiFi modem. Telkens als ik via mijn GSM (LG G2) connected ben bij mijn WiFi modem, is dat geen probleem als ik mijn mobiel vaak gebruik. Zodra ik mijn GSM ongeveer 5 a 7 minuten niet gebruik, ontvang ik via Whatsapp bijvoorbeeld helemaal niks meer. Het lijkt er op dat er een soort van vertraging of een 'Time-out' in de verbinding zit dan. Na ongeveer 20 a 25 minuten is deze vertraging of 'time-out' weer voorbij en ontvang ik dus weer berichten. Als ik 5 minuten wederom niks doe met bijv. Whatsapp dan lijkt het er op dat er weer zo'n vertraging optreedt. Zo gaat het hele tijd door!

Het lijkt er op dat het niet perse aan mijn telefoon ligt, gezien ik eerst een HTC One had, ook daar had ik deze problemen. Ook andere personen hier in huis hebben last van dit probleem.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Het zou erg prettig zijn, want het begint tamelijk vervelend te worden. Ik zit nu constant maar op gewoon internet van Vodafone, dat zuipt nogal qua MB's.

Nu zul je waarschijnlijk denken, waarom stel je de vraag hier en niet bij Ziggo? Nou da's juist het grappige, bij Ziggo doen ze zich van de domme, ik heb veel meer verhalen gehoord hierover, er zijn dus heel veel mensen die hier last van hebben. Ziggo kan mij niet helpen. Weet iemand misschien een oplossing? Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook ziggo en ook prima snelheid, wij gaan zelfs naar 180mbit download :puh:. Maar ik heb ook het zelfde probleem

Ziggo haar modem/routers zijn blijkbaar niet zo geweldig als het om wifi gaat.

Ik heb perfect internet met kabel, en ook goed internet met wifi op de laptop.

Maar op mijn mobiel(een moto g) heb ik ook whatsapp, en ook inderdaad deze vertraging.

Maar ik heb ook het idee dat whatsapp ook een grote factor in het probleem is. Ik gebruik ook telegram, welliswaar heeft deze ook vaak vertragingen maar lang zie zo vaak en erg als bij Whatsapp.

Dus tja een echte fix is er niet denk ik, overstappen misschien maar ja.

-ik doe altijd mijn wifi even aan/uit op de telefoon en krijg dan vaak weer berichtjes binnen, omslachtig maar het is niet anders...

Een maat van mij heeft ook ziggo en ook precies het zelfde.

Dus wat ik denk:

het ligt niet aan de telefoon.

Het ligt naar mijn mening aan een combinatie tussen ziggo en whatsapp. Ik weet niet hoe precies maar dat idee heb ik :puh:

Want ik krijg mijn emails en alle andere dingen wel meteen binnen.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij hebben de poorten hier niks mee te maken, dat is meer voor het open zetten naar mensen buiten je eigen netwerk. (maar dit weet ik ook niet zeker).

Wel kan je proberen je mobiel een vast ip-adres te geven(in de wifi opties op je mobiel) kijken of dit iets doet. Maar ik weet niet of dit op alle telefoons kan.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Dit probleem is er al ruim 2 jaar, probleem ligt bij ziggo en die hebben dit in onderzoek maar zoals gezien nog geen oplossing.

Er zijn twee oplossingen, andere provider zoeken of de modem in bridge mode zetten en een eigen router gebruiken.

Bij bridge mode vervalt de interne router van je modem en geeft ie enkel nog internet af op poort 1, en daar sluit je je eigen router op.

Volgens een aantal is dat laatste op het moment de enige oplossing, maar ik kan je geen garantie erop geven, heb zelf ook Ziggo maar dit probleem heb ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit probleem niet :puh: Nergens overigens in de buurt hier bij mensen die ook Ziggo hebben. Misschien dat er op regio modems worden verspreid. Mogelijke oplossing is een externe router aansluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben over gegaan van Lijbrandt glasvezel naar Zigge normaal. Ik kan echt wel verschil merken en ook ik heb problemen met Whatsapp dat berichten pas uren later aankomen.

Zometeen ff in de router gaan speuren om dit op te lossen, mocht dat lukken, laat ik het weten :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem komt veelvoudig voor, hier hetzelfde probleem, het probleem zit hem dat Ziggo de modems aan het verbeteren zijn ivm WifiSPOTS, mij lijkt dat jij een nieuw modem hebt en dat dit dus niet het probleem is, heb je al een keer belletje gepleegd naar Ziggo?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb zelf naar mijn weten ook gewoon Ziggo, maar heb hier geen problemen. Hoe was de bekabeling geregeld pre-Ziggo? Was het ook gewoon een modem die met alles verbonden was, of was er ook een router in het spel? Je hebt neem ik aan ook een nieuwe router gekregen met Ziggo?

Bij ons hebben we gewoon de router aangesloten op de modem. We hadden alles al aangepast op basis van de router (dus alle mobile devices waren met de router verbonden, ook qua bekabeling was alles zo geregeld) en ik heb er helemaal geen problemen mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb zelf naar mijn weten ook gewoon Ziggo, maar heb hier geen problemen. Hoe was de bekabeling geregeld pre-Ziggo? Was het ook gewoon een modem die met alles verbonden was, of was er ook een router in het spel? Je hebt neem ik aan ook een nieuwe router gekregen met Ziggo?

Bij ons hebben we gewoon de router aangesloten op de modem. We hadden alles al aangepast op basis van de router (dus alle mobile devices waren met de router verbonden, ook qua bekabeling was alles zo geregeld) en ik heb er helemaal geen problemen mee.

Nieuwe klanten hebben inderdaad een router/modem in 1 gekregen, ben blij dat ik dat niet heb en zal er ook nooit gebruik van maken.

Nu nog een Linksys wrt320n staan en in de nabije toekomst eens een wifi AC router kopen zoals de Apple airport extreme. Losse router zal vooralsnog altijd beter zijn dan zo'n all in 1 apparaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...