Jump to content

Grafische kaart werkt niet


Ezra24rct3

Recommended Posts

Hallo,

Als ik m'n ASUS... kaart in mijn PC zet werkt hij niet en komt hij niet verder dan het boot menu en start hij weer opnieuw op. Als ik m'n GeForce... erin zet werkt hij zonder problemen. Ik zal thuis nog even kijken wat de volle namen zijn, dan wil ik ook wel weten welke beter is. :)

Mvg, Ezra

Link to comment
Delen op andere websites

BIOS al gereset? Is de kaart gloednieuw? Al in andere PC geprobeerd?
1. Wat de fuck? :7 2. Nee ik had hem van m'n oom gekregen en er zat ook stof op. 3. Nee wat ik heb er maar 1.

Met alle respect, maar als je niet weet wat een bios is, heb je geen verstand van pc's.

Beter leer je jezelf wat meer in voordat je gaat knutselen, met de kans dat je onderdelen frituurt of jezelf voor niks.

Nu weet ik niet exact hoe ver ie komt, boot menu komt normaal alleen tevoorschijn door een speciale knop te drukken.

Maar het kan zijn dat je mogelijk een Ati kaart erin probeert te prikken, welke conflicten geven omdat je eerst een Nvidia erin had met de drivers.

Ik heb ook eens een situatie gehad dat iemand zijn bios moest updaten voordat ie een snellere kaart kon gebruiken, daarvoor crashes en niet booten etc.

Ook kan het zijn dat je een stekker bent vergeten, tegenwoordige kaarten vereisen extra stroom.

Je hebt waarschijnlijk een driver nodig ;)

De PC reboot zich al voordat ie in Windows komt, hij kan dus geen nieuwe driver installeren.

En programma's zoals Driver Finder zijn bagger, sowieso installeert windows al heel veel (basis) drivers.

En op de site van de fabrikant staan ook de meest recente drivers, welke veelal het beste presteren.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt waarschijnlijk een driver nodig ;)

De PC reboot zich al voordat ie in Windows komt, hij kan dus geen nieuwe driver installeren.

En programma's zoals Driver Finder zijn bagger, sowieso installeert windows al heel veel (basis) drivers.

En op de site van de fabrikant staan ook de meest recente drivers, welke veelal het beste presteren.

Klopt, het is bagger maar duidt wel de juiste driver aan ook al moet je hem apart downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

In het bootmenu staat er ook altijd 'Press DEL to enter setup'

Wat als ik dat doe?

@Golf: Op m'n GeForce zit er een blokje waar een kabeltje inmoet, in de ASUS zit dit niet. Misschien is dat het probleem?

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Als je op DEL(ETE) drukt, kom je in je bios terecht.

Hierin staan een hele hoop instelingen, als je deze reset wordt alles naar fabrieksinstellingen gezet.

Dit volstaat normaliteit, hier zou de pc het altijd op moeten doen, mits er hardware matig iets in de knoop zit.

Maar door de huidige instellingen kan het er voor zorgen dat andere hardware minder werkt, of helemaal niet, en dan wordt een reset aangeraden.

Ik zou voor een reset even van alle instellingen een foto maken(met een camera of telefoon), mocht het minder werken dan kan je alles nog terug zetten.

Al lijkt het me stug, beter het zekere voor het onzekere.

Ik zou de 'nieuwe' kaart inspecteren of er iets ingeprikt moet worden, het hoeft niet altijd, maar meestal wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...