Jump to content

Opgezwollen batterij


TekaLoca

Recommended Posts

Hallo medeforummers,

Ik begon een paar weken geleden last te hebben van mijn telefoon (Galaxy S4) die opeens uitviel zonder dat de batterij leeg was, dus ongeveer op 20%, laten we zeggen. Ik vond het toen nog niet zo erg maar diezelfde problemen bleven aanhouden. Mijn telefoon viel uit bij 10-15% terwijl dat niet de bedoeling was. Toen ik er een paar keer mijn batterij volledig uithaalde voelde die ook al een tijdje raar aan, een beetje bollig. Vorige week nog ging het van kwaad naar erger. Mijn telefoon was op 50% en dan plots naar 40% en toen viel die weer helemaal uit, toen ik hem opnieuw opgestart kreeg had ik nog maar 8%. Toen liet ik hem een uur of twee uit, schakelde ik hem weer aan en stond die weer op 38%. Die zelfde avond ging ik wat dingen opzoeken op Google zoals "Galaxy S4 shuts down from itself" en daar vond ik een topic genaamd "Swollen battery", vertaald: gezwollen batterij.

Daar stonden vooral dingen van waardoor het mogelijk is dat de batterij opzwelt, maar niets daarvan komt echt overeen met mijn gebruik. (Klik!)

Nu, het advies is sowieso dat ik de batterij niet meer gebruik en dat doe ik dan ook niet meer. Ik ga dinsdag om een nieuwe batterij maar wat moet ik hiermee? Moet ik Samsung contacteren of de winkel van waar het apparaat komt? Dat laatste zou moeilijk gaan gezien ik de telefoon uit een Franse webwinkel heb en ik weet niet echt hoe de garantie daar werkt..

In ieder geval alvast bedankt aan wie me wil helpen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je telefoon nog onder garantie valt, dan moet je het door de fabrikant laten oplossen, en niet zelf ermee gaan "klote".

Normaal gesproken moet in eerste instantie de verkopende partij, in dit geval dus die "franse webwinkel" voor de afhandeling ervan zorgen.

Die Franse webwinkel valt onder het Europse garantie recht, dus deze moet het gewoon afhandelen.

Echter Samsung geeft op hun website aan:

Mocht u een SAMSUNG product willen opsturen voor reparatie, neem dan eerst contact op met de SAMSUNG Service en Informatielijn;

Tel: 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10 c/m).

Het beste is denk ik om contact op te nemen met die webwinkel of Samsung.

Link to comment
Delen op andere websites

Is je tweede accu ook een Samsung variant?

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een probleem met je telefoon, opgezwollen accu's betekend vaak dat je telefoon ze heeft overladen of te diep heeft ontladen.

Ik zou de webwinkel contacteren en voor garantie vragen, je telefoon moet gemaakt worden anders blijft ie batterijen vreten.

Het lijkt mij namelijk stug dat je toevallig twee slechte batterijen hebt, het kan, maar ik zou de risico niet nemen en nu heb je toch garantie.

Gooi de accu's ook even buiten neer, als ze beginnen te fikken ben je nog lang niet jarig, onderstaand filmpje gaat over LiPo's maar Li-Ion's zijn niet veel beter qua veiligheid zodra ze onstabiel zijn:

Btw, dit is wel in extreme gevallen, maar ik zou het risico gewoon niet nemen.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Mocht het niet onder je garantie vallen, dan kun je altijd een imitatie batterij kopen voor €20,-. Dat heb ik ook gedaan voor mijn S3 en nooit problemen ondervonden :)

Daar zou ik dus nooit aan beginnen, zeker niet met zoiets als batterijen.

Dat het bij jou goed ging, dat is mooi. Maar wanneer je nog garantie hebt (zoals ik kan opmaken uit de TS) dan gewoon het door de fabrikant laten afhandelen.

Het is niet voor niets dat die imitatie dingen zo goedkoop zijn, meestal toch van slechtere kwaliteit, en dat wil je in een telefoon (wat je dus ook langs je hoofd houdt) niet echt hebben. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je telefoon nog onder garantie valt, dan moet je het door de fabrikant laten oplossen, en niet zelf ermee gaan "klote". Normaal gesproken moet in eerste instantie de verkopende partij, in dit geval dus die "franse webwinkel" voor de afhandeling ervan zorgen. Die Franse webwinkel valt onder het Europse garantie recht, dus deze moet het gewoon afhandelen. Echter Samsung geeft op hun website aan:
Mocht u een SAMSUNG product willen opsturen voor reparatie, neem dan eerst contact op met de SAMSUNG Service en Informatielijn; Tel: 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10 c/m).
Het beste is denk ik om contact op te nemen met die webwinkel of Samsung.

Het lijkt mij toch meer een probleem met de batterij, niet met de telefoon zelf. Ik hoop dat ik m'n telefoon niet voor een paar weken kwijt ben door een batterij-probleem?

Mocht het niet onder je garantie vallen, dan kun je altijd een imitatie batterij kopen voor €20,-. Dat heb ik ook gedaan voor mijn S3 en nooit problemen ondervonden :)

Bedankt voor de tip maar daar begin ik eigenlijk niet aan. Bovendien heb je voor een tientje meer een originele batterij.

Is je tweede accu ook een Samsung variant? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een probleem met je telefoon, opgezwollen accu's betekend vaak dat je telefoon ze heeft overladen of te diep heeft ontladen. Ik zou de webwinkel contacteren en voor garantie vragen, je telefoon moet gemaakt worden anders blijft ie batterijen vreten. Het lijkt mij namelijk stug dat je toevallig twee slechte batterijen hebt, het kan, maar ik zou de risico niet nemen en nu heb je toch garantie. Gooi de accu's ook even buiten neer, als ze beginnen te fikken ben je nog lang niet jarig, onderstaand filmpje gaat over LiPo's maar Li-Ion's zijn niet veel beter qua veiligheid zodra ze onstabiel zijn: *filmpje* Btw, dit is wel in extreme gevallen, maar ik zou het risico gewoon niet nemen.

Ik heb nog geen nieuwe batterij maar ik ben wel van plan eentje te kopen en dat zou uiteraard een originele batterij van Samsung worden.

Mocht het niet onder je garantie vallen, dan kun je altijd een imitatie batterij kopen voor €20,-. Dat heb ik ook gedaan voor mijn S3 en nooit problemen ondervonden :)
Daar zou ik dus nooit aan beginnen, zeker niet met zoiets als batterijen. Dat het bij jou goed ging, dat is mooi. Maar wanneer je nog garantie hebt (zoals ik kan opmaken uit de TS) dan gewoon het door de fabrikant laten afhandelen. Het is niet voor niets dat die imitatie dingen zo goedkoop zijn, meestal toch van slechtere kwaliteit, en dat wil je in een telefoon (wat je dus ook langs je hoofd houdt) niet echt hebben. ;)

Dat dus.

Bedankt voor de vele reacties, jongens, ik zal kijken of ik beide bedrijven kan contacteren (Samsung en Pixmania) maar verdere tips zijn nog altijd welkom! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst contact zoeken met beide bedrijven(Samsung en Verkoper).

Anders kan je ook een nieuwe batterij kopen. Deze is (maar) €11,65 http://www.bol.com/nl/p/samsung-accu-eb-b600bebeg/9200000011848166/?Referrer=ADVNLGSA0020159200000011848166 en vaak kan je ook een zwaardere batterij kopen waardoor je S4 langer mee gaat. Ik heb ook een S4, heb het probleem nog niet meegemaakt maar de orginele batterij wordt wel vaak warm wat ten koste gaat van de prestaties.

EDIT: welke versie heb je? de I-9500 of de I-9505? Er zit namelijk een klein verschil in de S4, de I-9505 is uit Europa en de I-9500 komt uit de rest van de wereld.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb reeds een mailtje verstuurd naar Samsung, Pixmania volgt nog later vandaag.

Het ding is, ik ga wel een nieuwe batterij halen puur omdat ik mijn telefoon weer wil gebruiken, maar ik wil ook dat Samsung/Pixmania wat doet aan de (nu) defecte die ik kreeg..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb reeds een mailtje verstuurd naar Samsung, Pixmania volgt nog later vandaag.

Het ding is, ik ga wel een nieuwe batterij halen puur omdat ik mijn telefoon weer wil gebruiken, maar ik wil ook dat Samsung/Pixmania wat doet aan de (nu) defecte die ik kreeg..

Nu maar hopen dat je je geld terug krijgt of een gratis reparatie! :*D
Link to comment
Delen op andere websites

Goed nieuws, ik kreeg vandaag antwoord van Samsung:

Geadviseerd antwoord Geachte heer Depoorter,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy S4. U geeft aan dat de accu van uw toestel bol staat.

Ik heb u op 22 april om 17.40 uur proberen te bereiken op nummer 0470xxxxxx, echter is dit mij niet gelukt.

Om te beginnen wil ik u meedelen dat ik het vervelend vind dat uw toestel niet naar behoren functioneert.

Wij zouden graag de onderstaande informatie van u willen ontvangen:

- Uw volledige adresgegevens

- Het imei-nummer van uw telefoon

- Het serienummer van uw telefoon

- Het serienummer van de accu

Nadat wij deze gegevens ontvangen hebben, zullen we u binnen 10 werkdagen een nieuwe accu toesturen.

De accu kunt u bewaren, u krijgt van ons in een volgende e-mail een adres waar u de batterij naartoe kunt sturen.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Ik werd vandaag dus gebeld door een Privé-nummer maar ik was deze mail al volledig vergeten dus vandaar dat ik niet opnam. Morgen ga ik zelf bellen en die nieuwe batterij regelen van Samsung :bier:

Ook heb ik vandaag een nieuwe batterij gekocht, zoals ik al zei. Achja, zo heb ik er 2, hé :D

>>> Door Big Boss: GSM nummer uit voorzorg maar even verwijderd. ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Goed nieuws, ik kreeg vandaag antwoord van Samsung:

Geadviseerd antwoord Geachte heer Depoorter,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy S4. U geeft aan dat de accu van uw toestel bol staat.

Ik heb u op 22 april om 17.40 uur proberen te bereiken op nummer 0470xxxxxx, echter is dit mij niet gelukt.

Om te beginnen wil ik u meedelen dat ik het vervelend vind dat uw toestel niet naar behoren functioneert.

Wij zouden graag de onderstaande informatie van u willen ontvangen:

- Uw volledige adresgegevens

- Het imei-nummer van uw telefoon

- Het serienummer van uw telefoon

- Het serienummer van de accu

Nadat wij deze gegevens ontvangen hebben, zullen we u binnen 10 werkdagen een nieuwe accu toesturen.

De accu kunt u bewaren, u krijgt van ons in een volgende e-mail een adres waar u de batterij naartoe kunt sturen.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Ik werd vandaag dus gebeld door een Privé-nummer maar ik was deze mail al volledig vergeten dus vandaar dat ik niet opnam. Morgen ga ik zelf bellen en die nieuwe batterij regelen van Samsung :bier:

Ook heb ik vandaag een nieuwe batterij gekocht, zoals ik al zei. Achja, zo heb ik er 2, hé :D

>>> Door Big Boss: GSM nummer uit voorzorg maar even verwijderd. ;)<<<

Gelukkig dat het dan toch nog is opgelost!
Link to comment
Delen op andere websites

Volledig opgelost is het nog niet, gezien ik nog moet bellen maar dat is slechts een kwestie van tijd. Het komt wel in orde.

Wel jammer dat dit voorgevallen is...

Uit mijn ervaringen weet ik dat Samsung niet erg moeilijk doet met geld terug sturen/reparaties of nieuwe onderdelen sturen voor nop.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...