Joriz Geplaatst: 22 april 2014 Rapport Geplaatst: 22 april 2014 Ja maar het domein gta5.com word wel doorgelinkt naar de Rockstar website, vandaar dat ik het vraag Een zoekactie bij het Amerikaanse Trademarkbureau toont dat inderdaad Take Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games), maar ook diverse andere bedrijven, dit handelsmerk hebben geregistreerd. Je moet een handelsmerk trouwens registreren in een bepaalde categorie (bijvoorbeeld kledingmerk of voedselmerk). Take Two Interactive heeft het merk GTA in de categorieën: IC 009. US 021 023 026 036 038. G & S: Entertainment software, namely, game discs and downloadable game software for use with personal computers, video game consoles, hand held gaming devices; providing downloadable computer games and motion pictures featuring action and adventure by means of a global computer network. FIRST USE: 19990930. FIRST USE IN COMMERCE: 19990930 IC 041. US 100 101 107. G & S: Entertainment services, namely, production of entertainment software and motion pictures. FIRST USE: 19990930. FIRST USE IN COMMERCE: 19990930 Reageren
ERRWINS Geplaatst: 22 april 2014 Rapport Geplaatst: 22 april 2014 Maar het gaat niet zo zeer om 'GTA' maar meer wat er achteraan volgt. Daarmee bedoel ik: V, VI, VC, SA. Het hele totaal plaatje wordt geregistreerd en niet GTA op zich. Corrigeer me als ik het verkeerd heb Reageren
Dotz Geplaatst: 22 april 2014 Rapport Geplaatst: 22 april 2014 Erwins, als je de laatste post voor jou had gelezen dan had je geweten dat je het verkeerd hebt.. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 22 april 2014 Rapport Geplaatst: 22 april 2014 Erwins, als je de laatste post voor jou had gelezen dan had je geweten dat je het verkeerd hebt.. In de post van Joriz staat dat ze de handelsnaam van GTA in handen hebben. Waar ik op doel, zijn de domeinnamen en niet de octrooien of trademarks zelf Reageren
Visser23 Geplaatst: 22 april 2014 Rapport Geplaatst: 22 april 2014 Goed om te horen dat er 'nieuws' is omtrent GTA VI. Toch positief om te weten dat ze alsnog domeinnamen opkopen. Een zekerheidje voor een volgende versie van GTA dus? Reageren
JohanManke Geplaatst: 23 april 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2014 Take2 zal er veel geld voor vragen om die GTA VII domeinnaam te verkrijgen. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 23 april 2014 Rapport Geplaatst: 23 april 2014 Een zekerheidje voor een volgende versie van GTA dus? Ik denk dat de volgende GTA's wel een zekerheid zijn. De franchise draait nog altijd goed, dus zo lang dat dat gaat zie ik niet in waarom R* zou stoppen. Maar een bevestiging is altijd leuk en doet ons alvast weer eens dromen. Hoewel dit niet zozeer echt een bevestiging is, maar ja. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 25 april 2014 Rapport Geplaatst: 25 april 2014 Een zekerheidje voor een volgende versie van GTA dus? Ik denk dat de volgende GTA's wel een zekerheid zijn. De franchise draait nog altijd goed, dus zo lang dat dat gaat zie ik niet in waarom R* zou stoppen. Maar een bevestiging is altijd leuk en doet ons alvast weer eens dromen. Hoewel dit niet zozeer echt een bevestiging is, maar ja. Is Rockstar altijd zo vroeg met domeinnamen aanvragen of is dit puur toeval? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 26 april 2014 Rapport Geplaatst: 26 april 2014 In feite is het helemaal niet zo vroeg dat Rockstar dit doet. We hebben V al gehad en ze registreren nu pas de domeinnaam voor VI, zelf vind ik dat zelfs wat laat. Maar ze hebben het ook gedaan na de release van IV, toen registreerde ze meerdere namen waaronder ook GTA Bogota en GTA Sin City, vermoedelijk om fans wat te verwarren. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 26 april 2014 Rapport Geplaatst: 26 april 2014 Hoe kom je er uberhaupt achter dat, behalve voor de handliggende GTA, ook andere GTA's zijn geregistreerd? Zijn er fans die het registratiesite uitpluizen of gokken ze wat weg? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 26 april 2014 Rapport Geplaatst: 26 april 2014 Als ik het goed heb was dat direct gekend, maar nu ik er over nadenk ben ik niet geheel zeker hoe betrouwbaar die bron was, hoewel ik het ook hier vaak heb zien voorbijkomen. En ja, hoe men er achter komt? Ik zou het niet weten, maar er moet bij het patentbureau uiteindelijk maar 1 fan werken om zoiets te verspreiden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.