Jump to content

[400max.] Ik wil een PC


TheDutchWesley

Recommended Posts

morgen is al 6 dagen geleden.....

ik heb geprobeert een pc samen te stellen van 400 euro maar mij lukt het niet. ik zit al op 300 euro wil je een redelijke cpu en ram hebben. ik raad je aan toch ff wat door te sparen tot 500/600 euro

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TheDutchWesley

    19

  • Ezra24rct3

    6

  • Dipsie8

    4

  • GolfG60

    4

Na een lange tijd heb ik eindelijk de specs van mijn PC. Zou er een upgrade mogelijk zijn zodat ik GTA IV op de hoogste instellingen kan laten draaien? Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Rapport van DUTCH' computer

Uitgevoerd op 3-5-2014, 16:03:19

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: MEDION

- Computermodel: H61H2-LM3

- Computernaam: DUTCH'-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

- Fabrikant: MEDION

- Model: H61H2-LM3

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 06/15/12 12:08:20 Ver: 04.06.05, versie EM0615-M8

- Aansluitingen: J6B2 (Gebruikt), J6B1 (Gebruikt), J6D1 (Gebruikt), J7B1 (Gebruikt), J8B4 (Gebruikt)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A1 (Geen), J2A2A (Serieel), J2A2B (Video), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J6C2 - EXT HDMI (Geen), J3C1 - GMCH FAN (Geen), J1D1 - ITP (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E3 - LPC HOT DOCKING (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J6F1 - LVDS (Geen), J2F1 - LAI FAN (Geen), J2G1 - GFX VID (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen)

Processor

- Model: Intel® Core™ i3-2120 CPU @ 3.30GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 3300 MHz

- Socket & Cache(s): SOCKET 0, 512 KB L2 Cache, 3072 KB L3 Cache

Geheugen

- Grootte: 3926 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 464,66 GB (414,66 GB (C:) + 50,00 GB (D:) + GB (Q:) )

- Vrije ruimte: 112,30 GB (94,31 GB (C:) + 17,99 GB (D:) + GB (Q:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, Q: Lokale harde schijf

- Model(len): C: ST500DM002-1BD142 IDE, D: Multiple Card Reader USB Device USB, E: TSSTcorp CDDVDW SH-216AB, F: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® HD Graphics

- Beeldprocessor: Intel® HD Graphics Family (0x0102)

- Geheugengrootte: 1835 MB VRAM

- Stuurprogramma: igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumd32,igd10umd32,igd10umd32, versie 8.15.10.2712

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3)

- MAC: C8:9C:DC:FD:C1:C4, DHCP: 192.168.1.254

DirectX

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat als je je videokaart upgrade je GTA IV wel op hoge kwaliteit kan spelen. Ik denk dat een tweedehands GTX 260 of 280 van een 5-tal jaar geleden niet al te veel mag kosten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat als je je videokaart upgrade je GTA IV wel op hoge kwaliteit kan spelen. Ik denk dat een tweedehands GTX 260 of 280 van een 5-tal jaar geleden niet al te veel mag kosten.

maar heb ik dan ook andere koeling en adapter nodig enz?
Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe voeding zal misschien wel nodig zijn, en de kaart moet natuurlijk ook in je kast passen. Dit is natuurlijk één optie en dan kan je GTA IV waarschijnlijk op hoge kwaliteit spelen, maar dat spel is dan ook al 5 jaar oud. Wil je ook nieuwere games aankunnen dan zal je volgens mij alles moeten upgraden (processor, moederbord, videokaart, voeding, eventueel kast) en dan kan je al beter een heel nieuw systeem aanschaffen, maar dat kost natuurlijk ook wat meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Mwah, wat hij nu heeft valt eigenlijk op zich nog best wel mee. Moet inderdaad gewoon een betere grafische kaart kopen en dan kom je al een heel eind. Zijn beeldscherm heeft ook een redelijk lage resolutie, wat ook weer meevalt.

Hoe oud is je pc trouwens? Dit vanwege garantie en zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Mwah, wat hij nu heeft valt eigenlijk op zich nog best wel mee. Moet inderdaad gewoon een betere grafische kaart kopen en dan kom je al een heel eind. Zijn beeldscherm heeft ook een redelijk lage resolutie, wat ook weer meevalt.

Hoe oud is je pc trouwens? Dit vanwege garantie en zo.

2 jaar, maar het is van de Mediamarkt, dus je weet het nooit of het een oud model is.

Ik heb een videokaart gezien van 2GB, is die die goed en heb ik daar nog extra dingen voor nodig? http://www.alternate.nl/ASUS/HD6450-SL-2GD3-L-grafische-kaart/html/product/1024608?tk=7&lk=9365

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Het videogeheugen zegt niets over de prestaties van de kaart. Deze kaart zou in principe genoeg moeten zijn om IV op low te kunnen spelen met een lage resolutie, maar verwacht er geen technische hoogstandjes van. Het is tenslotte slechts een instapmodel. Voor iets degelijks zit je vaak toch al gauw aan €100 en meer. Deze GTX650 bijvoorbeeld is niet uitzonderlijk duur maar is toch al een pak beter dan dat instapmodel.

Let er dus wel op - zoals Hannes al aangaf - dat die in je kast past, zowel qua slotopeningen als qua lengte. Mogelijk dien je je voeding ook te vervangen. De meeste van die kant-en-klaar merken stoppen er een voeding in – van een of andere vage fabrikant – die net (niet) krachtig genoeg is om alle componenten te voeden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik GTA IV speel, dan is de wereld nog niet helemaal geladen als ik rondrij. Het video resources staat bij mij op 202/124MB en dik in het rood.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Komt omdat je speelt op de videokaart van je processor. Videokaartje erbij prikken en klaar is kees.

Wat voor kast heb je? i3's zijn nog wel eens een low profile (smalle) kast.

Als je een pc van de Media markt hebt is dat vaak gewoon 'n merk pc dus als je je merk en type wilt posten zou dat handig zijn :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Na een lange tijd weet ik precies wat er wel en niet in kan. De voeding is 250W en er kan nog één videokaart in.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...