Jump to content

[400max.] Ik wil een PC


TheDutchWesley

Recommended Posts

Niet doen, het is een low budget kaart en je zal meer plezier hebben van een wat duurdere variant.

Ken je iemand in de buurt met wat pc/game verstand?

Ga dan eens kijken voor een tweedehandse kaart, bijvoorbeeld een GTX660 is dan wel een tikkie duurder, maar whooped de shit uit een GT610*.

En Ezra, als je het niet zeker weet, gebruik even google, een GT610 neemt namelijk al genoegen met 300watt.

Bekijk dan ook even een GT610, dit is een low profile met meestal zelfs passieve koeling, die verbruiken amper wat(t) maar daar presteren ze ook na, vooral vergeleken met een GTX480.

*GTX610 bestaat niet, wel een GT610, zie Nvidia site.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TheDutchWesley

    19

  • Ezra24rct3

    6

  • Dipsie8

    4

  • GolfG60

    4

Je kunt denk ik het beste investeren in een redelijk moederbord met onboard videokaart ;)

Op Alternate heb ik dit voor je budget weten te maken http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/page.html?kind=pcBuilder&componentType=required&activeClassName=opticalDrive&className=dvdr&cmd=add&articleId=1085304

Je kunt het besten wachten tot je 600 hebt en dan upgraden met een GTX650 voor 150 euro, en 8 GB ram.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus het is eigenlijk geen optie om er een videokaart bij te prikken, zonder voeding-upgrade?

Ik zie nu dat je op 1024x768 games, dit is opzicht wel te doen voor een GT610:

https://www.youtube.com/watch?v=CelgWvIDYDs

Kaart zal geen wonderen verrichten, maar je kan het iig wel spelen.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

En is een GT630 dan beter? Die heeft 370 cores ipv 45.

Die is al een stuk beter, er is zelfs iemand die ermee op high kan spelen, en qua prijs verschillen ze niet eens zoveel.

Persoonlijk, zou ik voor de GT640 gaan, vrijwel alle 610/630 zijn passief gekoeld terwijl de 640 actief gekoeld wordt(dus met een fan).

Qua prijs liggen ze niet heel ver uit een, en er zijn mensen die recorden, op 1920x1080 spelen en alles op medium/high.

Enigste nadeel wat kan zijn, dat je een andere voeding nodig hebt, Nvidia geeft voor de GT610/630 een voeding van 300watt aan, dus je hebt sowieso de vraag of je voeding het trekt.

Voor de GT640 is een 300 of 350watt voeding aangeraden, afhankelijk versie.

Link to comment
Delen op andere websites

je PC geeft dan geen beeld omdat je videokaart dan te veel vraagt.

dat had ik ook met mijn ati 7850 die had 2connectors nodig van me voeding en had er maar 1 dus we dachten dat die het dan wel zou doen fout dus.

daarom word er aangeraden een nieuwe voeding te nemen omdat de computers langzaam naar het punt gaan dat je net zoals ik 2connectors nodig heb.

ik zou een 500 watt kopen. ( 550 watt kan ook ) i.v.m mogelijke toekomstige uitbreidingen maar 500 is wel goed genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een GTX760, no regrets. Ik heb deze nieuw voor €210,-. Ik weet echter niet of er een bottleneck zou ontstaan.

Dan zou je ook een nieuwe voeding moeten kopen, 500-600 watt zou moeten voldoen.

Link to comment
Delen op andere websites

je PC geeft dan geen beeld omdat je videokaart dan te veel vraagt.

dat had ik ook met mijn ati 7850 die had 2connectors nodig van me voeding en had er maar 1 dus we dachten dat die het dan wel zou doen fout dus.

daarom word er aangeraden een nieuwe voeding te nemen omdat de computers langzaam naar het punt gaan dat je net zoals ik 2connectors nodig heb.

ik zou een 500 watt kopen. ( 550 watt kan ook ) i.v.m mogelijke toekomstige uitbreidingen maar 500 is wel goed genoeg.

Nou nee, als je voeding te zwak is in dit geval, dan valt de pc uit zodra ie niet genoeg stroom krijgt.

In jouw geval krijg je geen beeld omdat een stroombron mist en de videokaart dan gewoon niet werkt.

Volgens mij doet de moederbord een GT610/630/640 gewoon voeden, en hoeft dit niet met een extra stekker, en meestal bij 'simpele' kaarten wordt dit gedaan met een molex die op vrijwel alle voedingen zitten.

Hoeveel watt je pakt is persoonsgebonden, ik zou er een pakken die je nu kan gebruiken dus bijvoorbeeld 400watt.

Mocht je een nieuwe pc bouwen, heb je met de nieuwe Intel serie toch een speciale voeding nodig wil je alle stroombesparing functies gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je begrijpt dat goed.

Maar ik raad je toch echt aan om te gaan voor een betere videokaart, dan zit je in de toekomst niet zo vastgebonden :l

Geld zat jonge en ik ben toch niet zo'n hardcore gamer. Speel soms alleen spelletjes zoals ETS2
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...