Ezra24rct3 Posted April 25, 2014 Report Posted April 25, 2014 Hey, Ik heb even een simpele vraag: Heeft GTA5 voor de animaties etc. Motion Capture gebruikt? Mvg, Ezra Quote
_Night-Men_ Posted April 25, 2014 Report Posted April 25, 2014 Jup. GQ: Is there a stigma attached when you do voice work for video games versus film or TV work?Steven Ogg (Trevor): I want to take “voice acting” and send it up to space.…this was a motion capture performance. This was not me sitting in my underwear in a booth watching some character that was like Trevor and saying my lines. No. That was me up there in my motion capture suit with the camera directly in my face and the light in my eyes. It’s a huge thing. It’s not just voice acting. You put three years of your life into something like this and you certainly, if nothing else, want the recognition of what you’ve done—it is an entire performance that has been “captured”—your body, your face, and your voice. It wasn’t just three years of talking into a microphone. It was three years of shooting a movie that was motion captured. Bron: http://www.gq.com/blogs/the-feed/2013/09/the-gqa-grand-theft-auto-v-actors-talk-franklin-michael-and-crazy-trevor.html Quote
GTA5VehicleFreak Posted April 25, 2014 Report Posted April 25, 2014 Laat ik er gelijk 1 achteraan gooien, is er ook MotionScan gebruikt? Quote
Joriz Posted April 25, 2014 Report Posted April 25, 2014 Motion Capture Vroeger Zo ging dat vroeger bij GTA Vice City: (Bekende) acteurs spraken het dus in en later werd het nog is meestal door andere nagespeeld (filmpje hieronder) om de bewegingen op simpele manier te motion capturen. MotionScan in L.A. Noire http://www.rockstargames.com/videos/video/6341 Enkel in L.A. Noire gebruikte ze deze techniek die nogal omslachtig is aangezien je goed moet stil zitten om je gezicht te capturen en geen tegenspeler hebt voor de dynamiek. Daarnaast is de vraag of je zoveel detail constant nodig hebt en of het niet voldoende is eenmaal op hoge kwaliteit het gezicht te fotograferen. Motion Capture in GTA5 De daadwerkelijke acteurs lopen nu gewoon door een grote hal met bolletjespakken. De bolletjespakken registreren waar de acteur loopt zodat je dat skellet ook in GTA kan gebruiken. Tevens hebben ze voor hun gezicht dus contant een camera aan een stok zitten (die met een band om hun hoofd zit). Waardoor je dus het gezicht en de mondbewegingen filmpt. Voor het geluid hebben ze zover ik weet een microfoontje op. Deze techniek wordt ook gebruikt in films zoals Avatar. Voordeel is dat je eigenlijk alles in één keer hebt met alle dynamiek die je tussen acteurs hebt. Waarna je dus de onderstaande spontane scene in één keer krijgt waarbij Steven Ogg (de acteur van Trevor) schijnbaar echt in de motion capture studio valt en Shawn "Solo" Fonteno (Franklin) in het lachen uitbarst en Steven dus echt vraagt waarom hij zo acteert als een vriend valt. Waarna ze dus een stukje geïmproviseerd door spelen en het normale verhaal weer verder gaat. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.