GolfG60 Geplaatst: 30 april 2014 Rapport Geplaatst: 30 april 2014 Het programma werkt averechts. Ik deel de mening van Asphyxiated. Pesters verdienen de verdediging niet eens dat ze onherkenbaar zijn imo. Het kapotmaken van mensen met zowel fysiek als mentaal geweld moet gestraft worden, en als de enige manier daarvoor ze laten zien aan heel Nederland, dan moet het maar. Pesters zijn zo glad als alen, en daarom valt er niet veel tegen te doen. Je maakt ook iemand mentaal kapot door diegene op tv op de schandpaal te hangen, beter gezegd, de 'schade' waar pesters 1 jaar nodig voor hebben, dezelfde schade kun je met een aflevering van 20 minuten al doen. Meeste pesters doen het door groepsdruk, omdat ze zelf gepest worden of dit proberen te voorkomen of omdat ze onzeker zijn. Het heeft enkel nut op de gasten die dit voor hun plezier doen, en naar mijn verwachting zullen dit er niet veel zijn. Dan kan je wel gaan blaten dat een pester die dit doet onder groepsdruk andere vrienden moet gaan zoeken, en dat klopt opzicht ook wel. Maar dan word de pester wel zelf gepest voor 'mietje', en uiteindelijk kiest iedereen ervoor om zijn eigen nek te beschermen. En dit geldt ook voor de pesters die dit doen omdat ze zelf gepest (dreigen te) worden, ze weten hoe het is om gepest te worden, maar 'liever jij dan ik' situatie. En diegene die onzeker zijn, het heeft geen nut door ze zelf nog eens door de stront te trekken, dat wordt alleen maar erger. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, ze op de schandpaal hangen is er een van, maar imo niet de juiste. En hoe erg het ook is, maar pesten zal altijd blijven, net zoals dat er altijd geweld zal zijn, en net zoals dat er altijd ergens armoede blijft, het leven is nu eenmaal oneerlijk. D'r is een reden waarom men ignorance is bliss zegt, wat meer nadenken over je daden en je toekomst is slecht? Omdat ieder kind van 10 jaar aan zijn toekomst denkt, welke opleiding ze gaan doen en waar ze later willen wonen... NOT Reageren
FireFighter Geplaatst: 1 mei 2014 Rapport Geplaatst: 1 mei 2014 Deze week was het op televisie, en ik heb er een stukje van gezien. Persoonlijk vind ik het een goed programma wat pesten naar voren haalt. De dader(s) worden gefilmd met een verborgen camera, echter worden ze onherkenbaar in beeld gebracht d.m.v spraakverandering en het wazig maken van de gezichten. Vervolgens wordt de klas bij elkaar gehaald en worden de beelden getoond. Er worden in het gehele programma geen namen genoemd en personen aangewezen als dader van het pesten. Zolang het op deze manier gaat, vind ik het prima. Natuurlijk denken velen dat pesters geen rechten meer hebben en volledig in beeld moeten komen en afgezeken moeten worden, maar naar mijn mening werkt dit averechts. Je kan beter de gepeste persoon leren om voor zichzelf op te komen, of het binnen de school op te lossen. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 2 mei 2014 Dus een concrete manier om het pesten aan te pakken: Koop als school (liefst met subsidie van de overheid) een verborgen camera. Maak een campagne met: "word je gepest? Laat het ons weten en we doen er alles aan om jouw leven te verbeteren!". Leerlingen die gepest worden krijgen een week deze verborgen camera mee. Pesters worden zich bewust van de camera, pesten daarom minder (voorkomen is beter dan genezen), en mocht iemand wel gepest worden, dan heb je kans dat de camera uitkomst kan bieden. Dan kan de school maatregelen nemen, van een groepsgesprek tot aan schorsingen, want ze hebben iets concreets om mee te handelen. Klaarblijkelijk werkt het wel, een verborgen camera. Alleen enorm jammer dat men hier de nationale televisie voor nodig heeft. Maar ja, pesten is niet zo erg als eenzaamheid. Vaak als pesten ophoudt, begint de eenzaamheid. En daar is he-le-maal niets tegen te doen; je kunt moeilijk iemand verplichten om te praten met of te reageren op anderen. Reageren
Nissan Geplaatst: 2 mei 2014 Rapport Geplaatst: 2 mei 2014 Ik wil nog wel zien of het niet gewoon opnieuw begint nadat ze weer zijn vertrokken. Reageren
X-Generalissimus-X Geplaatst: 9 mei 2014 Rapport Geplaatst: 9 mei 2014 Dus een concrete manier om het pesten aan te pakken: Koop als school (liefst met subsidie van de overheid) een verborgen camera. Maak een campagne met: "word je gepest? Laat het ons weten en we doen er alles aan om jouw leven te verbeteren!". Leerlingen die gepest worden krijgen een week deze verborgen camera mee. Pesters worden zich bewust van de camera, pesten daarom minder (voorkomen is beter dan genezen), en mocht iemand wel gepest worden, dan heb je kans dat de camera uitkomst kan bieden. Dan kan de school maatregelen nemen, van een groepsgesprek tot aan schorsingen, want ze hebben iets concreets om mee te handelen. Klaarblijkelijk werkt het wel, een verborgen camera. Alleen enorm jammer dat men hier de nationale televisie voor nodig heeft. Maar ja, pesten is niet zo erg als eenzaamheid. Vaak als pesten ophoudt, begint de eenzaamheid. En daar is he-le-maal niets tegen te doen; je kunt moeilijk iemand verplichten om te praten met of te reageren op anderen. En waar is je privacy als docent? Reageren
Nissan Geplaatst: 9 mei 2014 Rapport Geplaatst: 9 mei 2014 Waar reageer jij nou op? Leraren hebben privacy genoeg, gezien er door scholen nooit privé informatie over docenten aan leerlingen word verstrekt (adres, telefoonnummer, etc). Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Dus een concrete manier om het pesten aan te pakken: Koop als school (liefst met subsidie van de overheid) een verborgen camera. Maak een campagne met: "word je gepest? Laat het ons weten en we doen er alles aan om jouw leven te verbeteren!". Leerlingen die gepest worden krijgen een week deze verborgen camera mee. Pesters worden zich bewust van de camera, pesten daarom minder (voorkomen is beter dan genezen), en mocht iemand wel gepest worden, dan heb je kans dat de camera uitkomst kan bieden. Dan kan de school maatregelen nemen, van een groepsgesprek tot aan schorsingen, want ze hebben iets concreets om mee te handelen. Klaarblijkelijk werkt het wel, een verborgen camera. Alleen enorm jammer dat men hier de nationale televisie voor nodig heeft. Maar ja, pesten is niet zo erg als eenzaamheid. Vaak als pesten ophoudt, begint de eenzaamheid. En daar is he-le-maal niets tegen te doen; je kunt moeilijk iemand verplichten om te praten met of te reageren op anderen. Ik zag op Facebook een verhaal over een hoofdrolspeler uit dit programma, een gepeste jongen, welke niet meer naar school mag vanwege het programma. De precieze details weet ik niet, maar het klinkt in mijn oren alsof het toch niet zo heel goed werkt. Reageren
Davedavy Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Wat 'n gezeur zeg, prima dat ze ze aanpakken, die camera beelden zijn bedoel om hun te laten zien wat ze aanrichten en ze zijn allemaal onherkenbaar in beeld en niemand ziet wie wat doet, tenminste, als ik ze erna in een groepje zie zitten kan ik niemand eruit halen wie nu iets gedaan heeft en wie niet. Overdrijven is een vak, ik weet zelf bijvoorbeeld al niet meer hoe degene uit aflevering 1 eruit zagen dus het zal allemaal wel meevallen. In dit land, is het nooit goed. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Ik zag op Facebook een verhaal over een hoofdrolspeler uit dit programma, een gepeste jongen, welke niet meer naar school mag vanwege het programma. De precieze details weet ik niet, maar het klinkt in mijn oren alsof het toch niet zo heel goed werkt. Dat bleek uiteindelijk onzin te zijn. Reageren
Michael Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Ja, dat zeggen hun inderdaad. Maar ik las weer op andere plekken dat hij de toetsen moest doen in een kantoor en dat hij niet meer welkom was. Vreemd? Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Ja, dat zeggen hun inderdaad. Maar ik las weer op andere plekken dat hij de toetsen moest doen in een kantoor en dat hij niet meer welkom was. Vreemd? ]Hun wat zeggen dat? Hun is een bezittelijk voornaamwoord, en kan dus niet gebruikt worden i.p.v. zij. Om eerlijk te zijn geloof ik het woord van de school meer dan het woord van een willekeurige persoon op facebook. Reageren
Michael Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Ik zag op Facebook een verhaal over een hoofdrolspeler uit dit programma, een gepeste jongen, welke niet meer naar school mag vanwege het programma. De precieze details weet ik niet, maar het klinkt in mijn oren alsof het toch niet zo heel goed werkt. Dat bleek uiteindelijk onzin te zijn. Lees dit eens dan. Of dit. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 15 mei 2014 Rapport Geplaatst: 15 mei 2014 Lees dit eens dan. Of dit. Ah, PowNed en de Telegraaf, de toonbeelden van kwaliteitsjournalistiek. Altijd beschikbaar voor geheel onpartijdige verslaggeving met nuance en geloofwaardigheid. Sowieso, als je je kind laat filmen in zo'n programma is het niet onwaarschijnlijk dat het klimaat op school er niet beter op wordt. Sindsdien was de jongen al niet meer welkom in de klas omdat zijn veiligheid niet zou kunnen worden gegarandeerd.Laten we eerlijk zijn: Ik denk dat de gemiddelde leraar van 50, met een burn-out en manische depressie niet in staat zou zijn om een gevecht tussen pesters en de zwakke, incompetente gepeste op te breken. Het lijkt mij dat de school het beste gemaakt heeft van een lastige situatie. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 16 mei 2014 Rapport Geplaatst: 16 mei 2014 En nu heeft ook een rechter er iets van gevonden. RTL mag de uitzending die voor aanstaande maandag op het programma staat niet uitzenden AD.nl De school was naar de rechter gestapt omdat leerlingen ondanks het "blurren" toch te herkenbaar zouden zijn. De rechter is hier in meegegaan en stelt het belang van privacy boven het aan de kaak stellen van pesten. Ik ben wel benieuwd wat voor invloed dit heeft voor komende afleveringen; zullen andere scholen ook een uitzendverbod eisen, gaat RTL daar mee akkoord of zal een rechter per geval een uitspraak moeten doen? Reageren
12061997 Geplaatst: 16 mei 2014 Rapport Geplaatst: 16 mei 2014 Gewoon op tv laten komen, pesten is veel erger dan die beelden op tv laten zien, de rest van Nederland moet maar eens zien hoe kinderen gepest worden, jammer voor die pesters, moeten ze maar niet pesten, is een goeie straf voor ze. Niks schande van privacy. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.