_Night-Men_ Geplaatst: 4 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 4 mei 2014 (bewerkt) Cover vs. Origineel Muziek wordt uitgebracht, komt in de hitlijsten, en wordt vervolgens vaak gecovered. Het ene nummer al gauw nadat het origineel is uitgebracht, het andere nummer pas vele jaren later. Soms wordt zelfs de cover een nog grotere hit dan het origineel. In dit topic zul je twee versies van hetzelfde nummer te horen krijgen. De een is het origineel, de ander een cover. Vervolgens bepaal jij welke versie jij beter vindt: het origineel of de cover, met argumentatie. Hierna geef jij weer een origineel van een ander nummer, en een cover van datzelfde nummer. Het origineel moet het échte originele nummer zijn. Als je een cover van I Shot the Sheriff plaatst, hoort hierbij dus het origineel van Bob Marley, en niet van Eric Clapton. Je mag uiteraard wel het origineel van Bob Marley posten, en vervolgens de versie van Eric Clapton als cover nemen. Regels (Jowx©) Reageer alleen op de post boven je Beargumenteer de keuze die je maakt Respecteer de mening van een ander Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB Plaats het origineel en één cover Maximaal 1 post per dag Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht. Ik trap af: Mad World, het origineel van Tears for Fears, cover door Gary Jules en Michael Andrews. Welke vind jij beter? Bewerkt: 9 mei 2014 door SpacyColours Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 4 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 4 mei 2014 Briljant topic! Tears for Fears is een enorm toffe band en hun uitvoering van Mad World vind ik net wat lekkerder. Iets levendiger, iets mysterieuzer. De versie van Jules is ook mooi en heerlijk rustig, maar doet toch wat onder aan het origineel. Superstition, die de meesten zullen kennen als een funky plaat van Stevie Wonder, maar luister de uitvoering van Jeff Beck maar eens. ^^ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 4 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 4 mei 2014 (bewerkt) Zonder twijfel, Stevie Wonder. Deze man is een levend wonder op muziek gebied. Zijn inbreng in de plaat maakt het gewoon perfect! 9/10 https://www.youtube.com/watch?v=EOzFVk4F51k Bewerkt: 4 mei 2014 door ERRWINS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sir_Ballas Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 het origineel, zeker weten. --- vs Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FcUtreg4Life Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 (bewerkt) Het origineel van Metallica. Hoewel de muzikale invulling van Bullet for my Valentine zeker niet slecht is, zelfs verfrissend, kan ik die zanger echt niet aanhoren. Niet dat hij niet kan zingen, maar ik vind zijn stem niet geschikt voor metal. Sympathie for the Devil Origineel van The Rolling Stones http://youtu.be/6VdML0mWFqw Cover door Guns & Roses Het origineel is 'n dijk van 'n plaat en staat als 'n huis, maat toch ... de heren van G&R flikken het ook hier weer door 'n nog betere versie te produceren. Bewerkt: 9 mei 2014 door FcUtreg4Life Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 The Rolling Stones. Ik hou sowieso niet zo van het hardrock sausje dat Guns N' Roses er overheen heeft gegoten, daarnaast vind ik de stem van Jagger simpelweg beter. Gloria Jones - Tainted Love Soft Cell - Tainted Love http://www.youtube.com/watch?v=ZeJkbqjQvnk Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Ondanks dat je Soft Cell versie veel vaker op de radio hoort, verkies het origineel boven de cover. Haar stem en de melodie zijn gewoon veel beter Origineel Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jaszpehr Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 (bewerkt) Best een lastige. Ik vind ze allebei wel mooi maar kies dan toch voor het origineel van Bryan Adams. Vind de rock-versie van het nummer qua tempo en melodie leuker om naar te luisteren dan naar zo'n ballad. Bob Marley (origineel) Eric Clapton (cover) Vanaf 4:50 houdt het liedje op en begint zijn gitaarsolo. Bewerkt: 5 mei 2014 door Jaszpehr Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
JustHano Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Ik ga hier toch voor het origineel, ook al vond ik de cover ook best wel goed, vond ik de manier hoe Bob Marley het zong en zo toch wel mooier dan op de cover. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
thebig Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Is eigenlijk gewoon een lied waar ik niet naar kan van genieten, in geen van beide versies. De cover heeft net wel dat beetje extra, omdat die stemmen perfect laten passen echt een opgave is. Dan ga ik daar maar voor. Het eerste origineel/cover-koppel waar ik op kon komen, zal nog eens nadenken voor de volgende keren. Leuk concept, trouwens Origineel Cover Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Froodooo Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Het origineel van dit nummer vind ik niet echt verrassend, in ieder geval niet de eerste keer dat ik 'm hoor. De cover daarentegen is een stuk verrassender, met meer afwisseling, bijgevoegde melodietjes enzovoorts, zonder dat het echt 'overkill' wordt. Ik ga dus voor de cover! Jar of Hearts - Christina Perri (origineel) Jar of Hearts - Ronan Parke(cover) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Top topic Night-Men!!! Het origineel vind ik de leukste muziek hebben (tja logisch, maar het is nou eenmaal zo ). De stem van Ronan Parke is over het algemeen beter, maar de stem van Christina Perri is ook niet slecht. Tot nu toe daarom een gedeelde plaats. Zet de stem van Ronan op een geluidsband met meer muziek erachter en het had beter geweest. Voor u de keuze tussen de originele Kabouterdans http://grooveshark.com/s/De+Kabouterdans/2FWQhn?src=5 en de instrumentale versie van het Praags filharmonisch orkest http://grooveshark.com/s/Kabouterdans/4A2e30?src=5 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Krikke1992 Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 (bewerkt) Die versie van het orkest is echt wel mooi gedaan. Vooral tof dat de zanglijn ook gespeeld wordt waardoor je een vol nummer krijgt. Ik heb gekozen voor het nummer Helter Skelter, origineel van de Beatles en later gecoverd door Mötley Crüe. Cover: Mötley Crüe - Helter Skelter Origineel: Beatles - Helter Skelter Bewerkt: 5 mei 2014 door Krikke1992 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 De cover spreekt me wat meer aan, die zou je zo in K-DST kunnen zetten. Het rockt iets meer dan het origineel, naar mijn gehoor. Origineel (Pink Floyd - Comfortably Numb): http://www.youtube.com/watch?v=Bpzxf_flm8M Cover (Scissor Sisters - Comfortably Numb): Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 5 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2014 Wat is die cover toch een ongelofelijke verkrachting zeg. Origineel wint overduidelijk! Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.