ERRWINS Geplaatst: 21 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2014 Ik ga voor het origineel. Mijn gevoel zegt me dat hij er meer gevoel in heeft zitten Origineel: Cover: Nee, dit is niet verkeerd geplaatst. De rock band kon niet doorbreken met dit nummer. Toen Natalie het hoorde zag ze een potentieel goed nummer en vroeg of ze een cover mocht maken. De rest is geschiedenis Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 21 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 21 mei 2014 De versie van Natalie doet me meteen natuurlijk aan die tijd denken maar eigenlijk vind ik die stem echt stukken beter van Ednaswap (stuk minder zeurderig ^^). Mijn bokaal gaat dus naar Ednaswap De originele: Lola extended mix: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FcUtreg4Life Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 23 mei 2014 Een extended mix is geen cover. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 mei 2014 Het origineel heb ik wel eens gehoord maar kende ik niet goed. Erg mooi nummer. Die extended versie maakt het er naar mijn mening niet mooier op. Ik kies dus het origineel. Om even in Franse sferen te blijven (hoewel het origineel door een Algerijn, en de cover door een Deense rapformatie gezongen is) Khaled - Aïcha Outlandish - Aïcha Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ga voor de cover omdat ik deze ook beter ken en vooral omdat het gewoon beter klinkt. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 mei 2014 Creatieve en mooie uitvoering van Don't Stop Believin', maar niks kan opboksen tegen het origineel van Journey. (Het stemgeluid van) Journey hoort gewoon bij deze plaat, punt. Het origineel: Cover: Valt niet te vinden op YouTube, dus hier een linkje naar GrooveShark. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 27 mei 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 mei 2014 Ik vind het best een deprimerend nummer. De leukste vind ik nog van Syria, want dan doet het me soms denken dat ik in een Oosters land loop te dwalen. Maar ik vind het niet echt leuk https://www.youtube.com/watch?v=EICHAjES5aw Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 8 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 8 juni 2014 (bewerkt) Ik vind de versie van Joe Cocker toch fijner klinken. Ik heb het gevoel dat het beter is uitgewerkt en zijn stem past er ook goed bij! Origineel: Cover: Bewerkt: 8 juni 2014 door ERRWINS Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 6 juli 2014 Rapport Share Geplaatst: 6 juli 2014 Hoewel de cover werkelijk waar prachtig is, kan hij simpelweg niet tippen aan het gevoel van het origineel. Dat sfeertje zit er zo ingeramd bij dit nummer, waardoor een cover nog steeds mooi kan zijn, maar nooit de plaats van het origineel in zal nemen. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 6 juli 2014 Rapport Share Geplaatst: 6 juli 2014 Zeker een lastige. Het is een fantastische cover, maar puur door Ian vind ik het origineel beter. Zijn stem draagt het volledige nummer. Helemaal gezien de nogal donkere toon van het nummer. Ondanks dat ik de cover muzikaal gezien sterker vind. Dit is strikt genomen geen cover, maar afijn. The Delfonics - Hey Love The Notorious B.I.G. - Playa Hater http://www.youtube.com/watch?v=Z1iGG82nbe8 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 26 juli 2014 Rapport Share Geplaatst: 26 juli 2014 Ik ben een rapliefhebber, maar rappers niet proberen te zingen. Toch heeft die versie van Notorious B.I.G. wel iets, dus daar ga ik dan maar voor. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
thebig Geplaatst: 12 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst: 12 augustus 2014 Ik vind de versie van Gwen Stefani eigenlijk beter Als ik dan toch moet kiezen tussen deze twee, dan toch het origineel. Origineel Het originele van Outkast Cover De cover van Balthazar, een cover die ze voor Studio Brussel hebben gemaakt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GuitarGuy666 Geplaatst: 12 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst: 12 augustus 2014 Het origineel is veel levendiger en heeft veel meer effecten los van de gitaar. Daarom ga ik voor het origineel. Origineel Cover Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 18 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst: 18 augustus 2014 Tja, dit is weer zo'n geval waarbij ik de cover vele malen vaker heb gehoord dan het origineel, dus de versie van Bob Dylan was even wennen. Muzikaal gezien vind ik Hendrix' versie het best (met name het intro), maar de stem van Dylan klinkt mij een stukje aangenamer in de oren. Hoewel hij niet heel kalm zingt, heeft zijn stem een zachte sound die ik wel kan waarderen. Ik ga in dit geval voor het origneel. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rinaldootje Geplaatst: 19 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst: 19 augustus 2014 Hoewel het orgineer calm en rustgevend klinkt, vindt ik er zelf niet zo heel veel aan. Er zit niet echt een gevoel in voor mijn. De cover, ja.... Het klinkt wel leuk maar ik vindt het allemaal maar niet passen. Maar toch vindt ik de cover wat meer gevoel hebben. Ik ga dus voor de cover. --- Orgineel: https://www.youtube.com/watch?v=htmKZKR7oyc Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.