GuitarGuy666 Geplaatst: 18 juni 2015 Rapport Geplaatst: 18 juni 2015 Ik vind het origineel echt veel beter. Origineel: Cover: Reageren
thebig Geplaatst: 20 juni 2015 Rapport Geplaatst: 20 juni 2015 Ik kende enkel de versie van Johnny Cash, dus daar heb ik al het meest naar geluisterd. Ik vind het meer ingetogen en dat past ook beter bij het lied en het thema van het lied. De cover wint deze stand-off dus. Origineel: Cover: Weer CHVRCHES, ja. En weer eigenlijk totaal anders dan het origineel. Reageren
NicolaB Geplaatst: 5 juli 2015 Rapport Geplaatst: 5 juli 2015 (bewerkt) Ik vind het beide niet heel erg top, want ik mis echte goede muziek (muzikaal). Dat van CHVRCHES is dan wel volledig gezongen en dat verdient dan mijn voorkeur. Maar toch is het muzikaal nog wat minder gedaan. Ik vind het erg moeilijk, maar ik voel me uiteindelijk toch meer aangetrokken door de versie van Janelle Monáe. Voor velen klinklaar. Ik vind ze beide wel leuk. Origineel: Cover/Mix: +filmpje https://www.youtube.com/watch?t=77&v=8ws9DMWx2-g Bewerkt: 5 juli 2015 door NicolaB Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 30 juli 2015 Rapport Geplaatst: 30 juli 2015 De coverversie hoor ik vaak genoeg voorbij komen op de zaterdagavond, daarvoor is dat nummer wel echt tof. Alleen het origineel vind ik toch wat meer hebben, bijvoorbeeld het gedeelte vanaf 03:45 maakt de plaat helemaal af. De cover heeft een funky sound, maar dat zit al best wel veel in het origineel. Origineel blijft voor mij toch de nummer één. Ain't nobody doet het goed in de hitlijsten en veel mensen hebben geen eens een idee dat het een cover is: Origineel: https://www.youtube.com/watch?v=SvPZo52X5vo Cover: Reageren
NicolaB Geplaatst: 31 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2015 Moeilijk, ik vind het beide zo z'n charmes hebben. Het origineel is in het algemeen gewoon goed en bij de cover vind ik het mooi dat de piano duidelijk naar voren komt. Qua stem vind ik de cover echter minder dan het origineel, daarom kies ik uiteindelijk voor het originele nummer Een van de moeilijkste keuzes origineel vs. cover voor mij is het nummer "I got you babe", dat van origine in '65 door het echtpaar Sonny & Cher werd gezongen. In deze versie hoor je echt die hechtenis terug in de zang. Later, in '85, kwam UB40 met een heerlijk klinkende reggaecover. Nogmaals: ik kan echt niet kiezen, hopelijk jullie wel Origineel: Cover: Reageren
thebig Geplaatst: 29 september 2015 Rapport Geplaatst: 29 september 2015 Ik vind het origineel beter. Bij de cover heb ik het gevoel alsof het wat in het ritme is geforceerd om er toch maar een reggae nummer van te kunnen maken. Origineel: Cover: Cover is gemaakt ter gelegenheid van de 10e verjaardag van het nummer. Wat gaat de tijd toch snel, zeg. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 30 september 2015 Rapport Geplaatst: 30 september 2015 Moeilijk kiezen, ik denk dat ik toch voor die eerste ga. Die laatste is misschien leuker als je die eerste al goed kent. Het nummer doet me trouwens sterk aan twee andere nummers kennen, misschien vind je die ook wat: https://www.youtube.com/watch?v=8Y05TDInaeU Anyway, hier de volgende: Origineel: Toto - I Won't Hold You Back Cover: Roger Sanchez - Another Chance Reageren
thebig Geplaatst: 15 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2015 Geen idee dat het origineel van Toto was. Ik ben zelf opgegroeid met de cover van Roger Sanchez en dat is dus degene die ik het beste ken en ook het beste vind. De twee nummers zijn echt heel verschillend van elkaar qua stijl en ik vind die van Roger Sanchez toch beter bij het lied passen. Origineel: https://www.youtube.com/watch?v=QH2x5pARGdE Cover: Benieuwd wat jullie hiervan maken Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 15 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2015 Doe mij dan de cover maar. Het origineel is zo saai als wat. De cover klinkt ten minste nog ergens naar. Origineel Cover Dit nummer is ik weet niet hoe vaak gecovered, maar dit is toch echt mijn favoriet. Reageren
NicolaB Geplaatst: 16 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2015 (bewerkt) Het origineel is puur. Gitaartje, wat tikwerk en een goude stem. De cover heeft dan wel drums erbij en wat harder gitaarwerk, maar het klinkt imo ook wat minder geslepen. Het origineel heeft mijn stem. Origineel https://www.youtube.com/watch?v=WvznbRgwuHI Cover 1 Cover 2 12" voor de 80ies liefhebbers: Het origineel is ook hier vaak gecoverd. Om wat variété te bieden: 2 verschillende covers, diverse stijlen, uit verschillende decennia. Bewerkt: 16 oktober 2015 door NicolaB Reageren
thebig Geplaatst: 27 november 2015 Rapport Geplaatst: 27 november 2015 Mijn voorkeur gaat toch uit naar het origineel. De sfeer rond het lied past er beter bij, dat weten de covers toch niet helemaal te brengen. Origineel: Cover: Reageren
ERRWINS Geplaatst: 20 december 2015 Rapport Geplaatst: 20 december 2015 Moeilijk om hier wat van te zeggen, aangezien je cover compleet instrumentaal is. Ik ken meerdere covers van dat nummer en die zijn lang zo gek nog niet. Ik ga voor het origineel dit keer, puur om zijn zang. De muziek vind ik iets minder. Origineel: Cover: Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 24 december 2015 Rapport Geplaatst: 24 december 2015 Het origineel, zonder twijfel. Origineel: Cover: Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 13 februari 2016 Rapport Geplaatst: 13 februari 2016 Ik vind de cover toch mooier, dat komt vooral doordat het softere geluid van John Frusciante mij meer aanstaat. Origineel: Cover: Reageren
NicolaB Geplaatst: 16 februari 2016 Rapport Geplaatst: 16 februari 2016 (bewerkt) Damn, ik vind het al moeilijk om uberhaupt te beginnen aan het origineel KRAAIIN AT DE DISKOTEEEK! :dans: Oke, ook het origineel maar even luisteren dan. Hmm, muzikaal vind ik hem wel beter. Maar de stemmen komen er niet zo lekker in terug. Als het een instrumentale versie was had ik toch het origineel boven die van Alcazar moeten kiezen, dit is niet de instrumentale versie dus gaat Alcazar er mee vandoor (die gitaarsolo is wel echt nice. Ik ga een instrumentale versie ervan opzoeken ) . Ps. Ook wel lekkere funk-versie: Origineel: Battlefield 1942 theme Cover: Battlefield 1943 theme Persoonlijk vind ik ook dit een leuke versie: Yo team, RUP! Alpha, Bravo: Hotel Charlie: Square Delta: Suburb Lets Roll! (die goude oude tijden als infantry commander op teamspeak ) Bewerkt: 16 februari 2016 door NicolaB Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.