_Night-Men_ Geplaatst: 31 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst: 31 juli 2016 Dikke lul drie bier ben jij, ik kwam speciaal naar dit topic om hier leven in te blazen met Cookin' on 3 Burners De cover vind ik lekkerder klinken, vooral omdat er wat meer tempo in zit, en waarschijnlijk komt dat ook een beetje door de tijd van het jaar. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GuitarGuy666 Geplaatst: 2 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst: 2 augustus 2016 Dan moet ik toch voor de versie van Elvis gaan, omdat die simpelweg meer swingt dan het origineel. Origineel Cover Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 19 februari 2017 Rapport Share Geplaatst: 19 februari 2017 Dit topic nog eens opdiepen. Hoorde deze zonet op de radio en ik moest gelijk aan dit topic denken. Spoiler vs. orgineel Spoiler Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 12 juni 2017 Rapport Share Geplaatst: 12 juni 2017 Die cover had ik nog nooit gehoord maar vind ik wel beter dan het origineel. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dr.Oppai Geplaatst: 13 juni 2017 Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2017 Die cover van Oasis vind ik niet zo veel aan, doe mij het orgineel van Slade maar. Sterker nog, ik vind het niet eens de beste cover die van het lied gemaakt is. Orgineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
_Night-Men_ Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst: 15 juni 2017 Het origineel is goed te pruimen, maar als intense Deep Purple-fan kan ik natuurlijk alleen maar voor de cover kiezen. Hoh, dat Hammond-orgel van Lord (Deep Purple heeft het trouwens in 1988 nogmaals gecovered, maar dan in hun legendarische Mark II-samenstelling) Cover Origineel (eigenlijk natuurlijk niet het origineel, maar het nummer heeft niet echt een origineel) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GuitarGuy666 Geplaatst: 31 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst: 31 oktober 2017 Ik ken eigenlijk alleen maar de versie van Jimi. Die van Deep Purple vind ik het net niet helemaal. Ik vind orgel samen met rockmuziek namelijk echt een van de slechtste combinaties die er zijn. Daarnaast ben ik een enorm grote fan van Jimi Hendrix, dus is mijn keuze al snel gemaakt. Origineel; Cover; Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sir_Ballas Geplaatst: 5 november 2017 Rapport Share Geplaatst: 5 november 2017 Deze 2 maken elkaar niet zo veel, dus omwille van originaliteit () ga ik voor het origineel. Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GuitarGuy666 Geplaatst: 7 november 2017 Rapport Share Geplaatst: 7 november 2017 Dan kies ik toch voor het origineel. Ik ben een vrij groot fan van John Frusciante, vooral zijn werk bij RHCP, maar ik vind dat deze performance van het nummer niet veel meer te bieden heeft dan het origineel. Het origineel heeft ook die lekkere jaren '80 vibe nog. Origineel; Cover; Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 13 november 2017 Rapport Share Geplaatst: 13 november 2017 Ze spreken me allebei niet heel erg aan eigenlijk, ik ga dan toch voor het origineel. Cover: Cover: Eigenlijk een gevecht tussen twee covers, dit zijn namelijk de bekendste versies van het nummer. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst: 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst: 1 december 2017 Beide vind ik eigenlijk niks, maar de tweede vind ik net wat beter. Origineel Cover Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 15 december 2017 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2017 De cover vind ik dan mooier dan het origineel, maar Bon Iver is sowieso niet echt mijn ding meer (was het ooit wel even). Origineel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bassieboy35 Geplaatst: 15 december 2017 Rapport Share Geplaatst: 15 december 2017 Beide versies vind ik erg goed. Wel moet ik zeggen dat Gary Jules & Michael Andrews het beter hebben aangepakt als het op het thema aankomt. Tears for Fears hebben het toch iets te funky/vrolijk gemaakt wat minder in de context past. Dus ik ga voor voor de cover. Orginieel: Cover: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 5 mei 2018 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2018 @Bassieboy35 Het origineel vind ik misschien wat meer 'old school' Engels en ik krijg daar altijd een goed gevoel bij, maar muzikaal is de cover zo veel beter. Dusja, mijn voorkeur gaat uit naar de Cover. Ik weet niet of dit het origineel der orginelen is, but yea; kies hier maar uit: Cover: Hawr... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GuitarGuy666 Geplaatst: 14 mei 2018 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2018 Tja, in dit geval is het origineel haast onaantastbaar en ken ik geen enkele artiest die het nummer beter kan maken. De cover vind ik geen bal aan, omdat het me allemaal vééls te sloom gaat. Ik snap de poging tot het creëren van een soort atmosfeer, maar die pakt in mijn ogen echt niet goed uit. Ik ga dus voor het origineel. Origineel; Cover; Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.