Jump to content

probleem met een msi radeon r9 270x


dionkoffie

Recommended Posts

Hoi,

Sinds een maandje hen ik een msi videokaart gekocht.

Alhoewel is soms tegen irritante problemen aan loopt.

Soms, heel random in een spel als ik bijv me cursor bewoog in een game dan crasht de hele pc en zie ik alleen nog maar witte en grijze strepen en moet ik de pc opnieuw opstarten.

sDBE1sn.jpg

Eerst dacht ik dat het de drivers waren. Ik heb windows 30.keer geinstaleerd met de nieuwste drivers van de site em niks werkt.

Op mijn gigabyte mobo waren er 3 pinnetjes van de pcie slot afgebroken. Ik heb zelf het moederbord vervangen en nope niks werkt.

Ik weet helemaal niks en ik denk dat de videokaart stuk is. Wie kan me helpen?

Wat specs:

Asus h81m- k mobo

Msi radeon r9 270x 4gb editie

I7 4770

Windows 8.1 64bit

Link to comment
Delen op andere websites

Fabrikant e-mailen?

Anders driver sweeper en oudere drivers proberen?

De r9 serie wil ook nog wel eens problemen geven met AMD Mantle.

Kon je uitzetten geloof ik?

Probeer dat eens :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bewerk knop werkt niet vandaar deze dubbelpost.

ik bedoelde dat ik de drivers al meerdere malen van de site heb geinstaleerd. zal ik de drivers van de cd proberen?

en btw hoe zet je mantle uit??

Link to comment
Delen op andere websites

Een vriend van mij had een tijd terug ook een MSI kaart met een soort gelijk probleem. Na lang proberen en zoeken bleek de videokaart defect te zijn, terug naar winkel gegaan en omgeruild voor nieuwe kaart, sinds dan nooit meer problemen gehad. :)

Link to comment
Delen op andere websites

MSI gebruikt slechte kogellagers voor hun ventilators, namelijk de PowerLogic fans. Die gaan lekken na een tijdje.

Dit geldt voor vele ander videokaart waaronder de high-end 700 series. Het is maar goed dat ik voor de Asus ben gegaan.

Alternate moet je een nieuwe videokaart geven en als je kan, kies dan voor een andere merk waaronder Gigabyte, EVGA en Asus.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Ik zal ff een update geven:

Ik kreeg de kaart terug van alternate dat de kaart in orde is en niks mankeert. Toen hoorde ik dat me psu brak was dus ik heb een nieuwe erin gedaan.

Wat blijkt. Ik speel vaak euro truck simulator 2 (mp) en het gebeurt alleen bij dat spel. Alleen bij dat spel niet bij andere grotere spellen. Het probleem is ook zeer onbekend bij de makers van het spel. Ik heb besloten het zo te laten want over een tijdje speel ik toch geen ets2 meer

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal ff een update geven:

Ik kreeg de kaart terug van alternate dat de kaart in orde is en niks mankeert. Toen hoorde ik dat me psu brak was dus ik heb een nieuwe erin gedaan.

Wat blijkt. Ik speel vaak euro truck simulator 2 (mp) en het gebeurt alleen bij dat spel. Alleen bij dat spel niet bij andere grotere spellen. Het probleem is ook zeer onbekend bij de makers van het spel. Ik heb besloten het zo te laten want over een tijdje speel ik toch geen ets2 meer

Je kan ook altijd proberen om niet via alternate garantie te vragen, maar rechtstreeks MSI contacteren. Moest het je interesseren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Er wordt hier wel geroepen over de videokaart omdat Pietje dat toevallig ook had vorige week maar dat wil niet zeggen dat de TS dat ook heeft in dit geval.

Het kan in principe aan meerdere factoren liggen, proc ( wat bijna nooit voorkomt ), moederbord, geheugen, voeding, videokaart, het is en blijft een kwestie van testen en proberen wat lastig is als je geen reserve onderdelen thuis hebt als particulier.

Tevens is het ook nog eens erg vaak een software kwestie, virussen, een windows reinstall en drivers updaten (niet via driversweeper of die rotzooi..) kunnen wonderen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...