Jump to content

Speedrun


Recommended Posts

Geplaatst:

De route van CC was een riskante. Je moest je tussen de pylonen heen wurmen, iets wat regelmatig onsuccesvol verliep, aangezien het kleinste tikje een pylon al kon doen breken. Daarbij zit er een hoek boven op een schans waar je overheen moet zonder een pylon te raken. En als laatste de checkpoint in de andere hoek, waar je precies op een gegeven tijd doorheen moest.

Het was niet zo zeer dat het saai werd waardoor je problemen maakte. Maar het grootste probleem was meer dat het simpelweg niet leuk is om te doen. Het herhaalt zich te veel, en zorgde ervoor dat er in een run eigenlijk voor 4a5 minuten niets gebeurde. Andere voorbeelden hiervan zijn demolition man (3 minuten), Phnom Penh 86' (45 seconden), Lap dance (±4 minuten). Cherry poppers en Sunshine Auto's (tussen de 10 en 20 minuten) Dit zijn enkele voorbeelden die me nu te binnen schieten.

Om het te spelen is het niet echt leuk, je wilt immers snel gaan terwijl deze delen je achter houden. Maar een groot deel van de speedrun community deelt hun runs ook, op dit soort momenten is het ook niet echt interessant om naar te kijken.

Maar zoals ik al zei, het leukste hieraan is dat het mogelijkheid bied om nieuwe routes te ontdekken. Iets wat voor elke speedrun het leukste onderdeel is.

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rinaldootje

    14

  • Dutchy3010

    10

  • ERRWINS

    5

  • Foreigner97

    4

Geplaatst:

CC was het enige zo ongeveer aan de Speedrun die ik goed kon doen. Ook voor die speedrunners was het niet zo moeilijk, alleen een kleine onzorgvuldigheid leverde gelijk een groot probleem op. Kon het gelijk helemaal opnieuw. Ben het wel met je eens dat het niet leuk is om te doen. :puh:

Cherry Poppers vond ik zelf altijd heel vervelend; ging het vaak op mis en was gewoon puur een gelukselement. Zelfde geldt nog meer voor Sunshine...

Geplaatst: (bewerkt)

Weer een nieuwe glitch ontdekt die Any% misschien wel RNG vrij maakt.

In het kort.

GTA Vice city opent de laatste 2 missies (Cap the collector en Keep your friends close) nadat je 5 assets hebt gedaan. (Waarvan 1 print works). Vice City houdt alleen niet bij welke Assets je hebt gedaan, alleen hoeveel assets je hebt gedaan.

Wat deze glitch doet is je kan een missie herhaaldelijk opnieuw doen. Dus als je bijvoorbeeld Cherry poppers 4 maal doet, en Print works een maal dan zal het spel nog altijd denken dat je 5 assets hebt voltooit, Terwijl in werkelijkheid zijn het er maar 2. Waardoor je de laatste missies vrij speelt.

Wat deze Reddit post zegt is dat cherry poppers de enigste is die zonder fouten werkt.

Maar wat er nu na het posten is ontdekt is dat naast cherry poppers ook print works werkt. Alleen met wat bugs. Bij print works worden alle voorwerpen gekopieerd. Dit houdt dan wel in dat er bij de 5e keer dat je 'Hit the courier' doet, er 5 koerieren zijn, 5 plates, 5 auto's die staan geparkeerd. Niet bekend is of het ook 5 keer alle vijanden kopieert.

Wat betekend dit?

Print works is een asset die niet alleen verplicht is, maar ook redelijk kort. Hij is maar 2 missies lang, en samen duren deze missies niet langer dan een paar minuten.

Maar deze glitch betekend dat je alleen de laatste missie herhaalt. Wat meer tijd scheelt.

Wat betekend dit?

Door Print works meerdere malen te doen hoef je niet meer Suneshie auto's, Cherry poppers, Pole position en Boatyard te doen.

Geen RNG? Groot woord. Maar zonder SSA en CP zal de enige RNG in Any% nog het verkeer en het proberen te halen van een PCJ na de missie Back alley brawl.

En wat doet dit met de tijden?

Met de recente ontdekking van Cone Crazy en de asset skips kunnen de tijden verlaagt worden naar onder 1 uur. (Huidig wereldrecord is 1uur 22 minuten).

Een kleine uitleg hoe je dit ken bereiken.

Tijdens een missie sla je een re-play op op de locatie van een rampage. de rampage zal er op dat moment niet zijn.

De volgende stap, Spring je de volgende missie start in, Op het moment dat je de grond raakt speel de de re-play af waarmee je door een rampage loopt. Doe je dit goed, dan zal je een rampage en een missie op hetzelfde moment starten.

Wanneer je de rampage faalt zal het spel denken dat je geen missie aan het doen bent, Terwijl je op hetzelfde moment een missie aan het doen bent.

Hierdoor kan je dezelfde missie een tweede keer starten. Je zal op dat moment 2 missies op hetzelfde moment doen.

Je kan dit truukje meerdere malen herhalen, waardoor je dus 3, 4, 5 en meer missies op hetzelfde moment doen.

Wanneer je bijvoorbeeld 5 keer de missie 'hit the courier' hebt gestart, Je alle 5 de platen hebt opgepakt en de missie haalt zal het spel alle 5 de missies als behaald beschouwen. En hierbij dan ook 5 maal de print works asset behalen. Maar aangezien de game niet kijkt welke asset je hebt behaald maar hoeveel zal het spel de laatste missies openen.

Bewerkt: door Rinaldootje
Geplaatst:

Damn, da's wel een enorm grote glitch weer, ik vraag me echt af hoe dit gevonden wordt. :puh: En door dit allemaal te lezen krijg ik zelf ook terug zin om zulke speed runs te doen. Cone Crazy was al één van mijn grootste ergernissen en nu die weg is én records makkelijker te behalen zijn moet ik misschien maar even een poging doen. Ik zal zien hoe goed het studeren gaat. :puh:

Geplaatst:

Pff, dat is niet mis. Is het nu toeval dat er twee van zulk soort glitches werden ontdekt in zo'n korte tijd?

Ik begin me echter wel wat af te vragen of dit soort dingen het hele gebeuren veel leuker maken. Het gaat bij een speedrun immers niet om het overslaan van missies, maar om het zo snel mogelijk voltooien van missies, niet? Een zijmissie d.m.v. een glitch kunnen skippen is nog tot daar aan toe, maar het voltooien van 5 assets voor verschillende bedrijven zijn toch wel een toonaangevend punt in de storyline van VC. Als men nu ook dat stuk ook gaat overslaan, of drastisch gaat verkorten, met behulp van een glitch, begin ik me stilletjes aan af te vragen wat zo'n speedrun nog waard is.

Hoewel het altijd interessant blijft dat zulk soort glitches vandaag de dag nog worden ontdekt.

Geplaatst:

Damn, da's wel een enorm grote glitch weer, ik vraag me echt af hoe dit gevonden wordt. puh2.gif En door dit allemaal te lezen krijg ik zelf ook terug zin om zulke speed runs te doen. Cone Crazy was al één van mijn grootste ergernissen en nu die weg is én records makkelijker te behalen zijn moet ik misschien maar even een poging doen. Ik zal zien hoe goed het studeren gaat. puh2.gif

Deze glitch is eigenlijk weer een vervolg op de asset glitch van een pagina terug, waar je gebruik maakt van de re-play om een asset voor niets te kopen. Het werkt met hetzelfde princiepe. Het spel erin luizen om 2 dingen op hetzelfde moment te starten.

En nadat die glitch gevonden was zijn veel mensen weer gaan kijken waar het nog meer voor gebruikt kan worden. Zo zullen er waarschijnlijk in de komende dagen weer een paar andere glitches ontdekt worden die misschien wel, en misschien niet van pas kunnen komen.

Ik begin me echter wel wat af te vragen of dit soort dingen het hele gebeuren veel leuker maken. Het gaat bij een speedrun immers niet om het overslaan van missies, maar om het zo snel mogelijk voltooien van missies, niet? Een zijmissie d.m.v. een glitch kunnen skippen is nog tot daar aan toe, maar het voltooien van 5 assets voor verschillende bedrijven zijn toch wel een toonaangevend punt in de storyline van VC. Als men nu ook dat stuk ook gaat overslaan, of drastisch gaat verkorten, met behulp van een glitch, begin ik me stilletjes aan af te vragen wat zo'n speedrun nog waard is.

Hoewel het altijd interessant blijft dat zulk soort glitches vandaag de dag nog worden ontdekt.

Juist doordat deze glitches nu zijn gevonden wordt het leuker. Niet alleen omdat er weer een andere manier ontdekt is, maar ook omdat er nu weer nieuwe mogelijkheden zijn. En de gehele GTA VC Speedrun community is hierdoor ook weer extreem actief geworden.

Maar ik ben het met je eens dat missies overslaan ook wel een van de leukste dingen zijn in een speedrun. Maar daarom zijn er ook verschillende categorieën.

Any% is simpel weg zo kort mogelijk tot de credits.

Maar wil je de missies en Assets doen dan is AllMission% of 100% wat meer voor je. Daarom ben ikzelf nu meer all Missions aan het oefenen, aangezien je daar wel alle missies voor moet doen

Maar juist omdat er nu ontdekt is dat Vice city best kapot is zal er misschien een 4e categorie bijkomen. Glitch%

Dit houdt in om het spel so kort mogelijk uit te spelen met het gebruik van deze glitches. Waardoor any% het spel uitspelen zonder glitches wordt (inclusief Cone Crazy en de 5 assets).

Geplaatst:

Juist doordat deze glitches nu zijn gevonden wordt het leuker. Niet alleen omdat er weer een andere manier ontdekt is, maar ook omdat er nu weer nieuwe mogelijkheden zijn. En de gehele GTA VC Speedrun community is hierdoor ook weer extreem actief geworden.

Maar ik ben het met je eens dat missies overslaan ook wel een van de leukste dingen zijn in een speedrun. Maar daarom zijn er ook verschillende categorieën.

Any% is simpel weg zo kort mogelijk tot de credits.

Maar wil je de missies en Assets doen dan is AllMission% of 100% wat meer voor je. Daarom ben ikzelf nu meer all Missions aan het oefenen, aangezien je daar wel alle missies voor moet doen

Maar juist omdat er nu ontdekt is dat Vice city best kapot is zal er misschien een 4e categorie bijkomen. Glitch%

Dit houdt in om het spel so kort mogelijk uit te spelen met het gebruik van deze glitches. Waardoor any% het spel uitspelen zonder glitches wordt (inclusief Cone Crazy en de 5 assets).

Ja, bij nader inzien past het wat dat betreft wel bij Any%. Mijn gedachten gingen ook al uit naar een aparte categorie voor glitches, wordt daar al meer over gesproken?

Geplaatst:

Momenteel zijn het meer geruchten die je her en der hoort. Maar of er actief over gesproken wordt, daar ben ik niet zeker van. Het lijkt me alleen niet onlogisch als er een 'Glitch%' komt.

  • 4 maanden later...
Geplaatst:

Voor de mensen die nog altijd gedesinteresseerd zijn in hoe het moet. Runner MhmdFVC heeft een erg duidelijke tutorial hiervoor gemaakt.

En voor de gedesinteresseerde hier ook een video van de recente run van Adam_ak op de Awesome Games Done Quick Marathon 2015.

Geplaatst:

Voor de mensen die nog altijd gedesinteresseerd zijn in hoe het moet. Runner MhmdFVC heeft een erg duidelijke tutorial hiervoor gemaakt.

[media]

[/media]

En voor de gedesinteresseerde hier ook een video van de recente run van Adam_ak op de Awesome Games Done Quick Marathon 2015.

Adam_AK is definitief één van de beste GTA runners. Vooral deze run, die ik live heb gezien, was ongeloofelijk. Er is namelijk veel veranderd toen hij hem runde op AGDQ 2014, nu wordt 3/4 van het spel overgeslagen via die replay glitch. Geen Cone Crazy meer nodig :tu:

Geplaatst:

Altijd die stomme replays... blijkbaar kan niemand sinds 2014 een fatsoenlijke speedrun maken...

Geplaatst:

Ik vind ze niet echt stom meer. Begin 2014 was de Vice City route helemaal uitgeschreven. Er waren nog een paar kleine puntjes waar het beter kon, maar door 'RNG' was dat niet echt logisch.

Bijvoorbeeld Cone Crazy, Sunshine Autos, Cherry Poppers. Hier was een groot deel geluk nodig. Een tijd zou alleen nog verbeterd kunnen worden als je in alle 3 de gevallen prefect geluk had.

Op het stukje na Back Alley brawl na, is RNG niet meer echt een probleem dankzij de replay bug. Het maakt het om Vice City te speed runnen een stuk prettiger. Aangezien het nu vooral op vaardigheden aankomt, in plaats van puur geluk.

Bugs zijn toch dingen die bij een speedrun horen. Zeker als ze bijna 12 jaar nadat een spel is uitgebracht ontdekt worden. Het vernieuwt, altijd leuk in mijn mening.

Geplaatst:

Als je het geluk hebt, gaat het op deze manier veel sneller. Dus als iemand écht wil gaan voor het WR of iets daar in de buurt, kunnen ze niet om sommige assets heen...

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind ze niet echt stom meer. Begin 2014 was de Vice City route helemaal uitgeschreven. Er waren nog een paar kleine puntjes waar het beter kon, maar door 'RNG' was dat niet echt logisch.

Bijvoorbeeld Cone Crazy, Sunshine Autos, Cherry Poppers. Hier was een groot deel geluk nodig. Een tijd zou alleen nog verbeterd kunnen worden als je in alle 3 de gevallen prefect geluk had.

Op het stukje na Back Alley brawl na, is RNG niet meer echt een probleem dankzij de replay bug. Het maakt het om Vice City te speed runnen een stuk prettiger. Aangezien het nu vooral op vaardigheden aankomt, in plaats van puur geluk.

Bugs zijn toch dingen die bij een speedrun horen. Zeker als ze bijna 12 jaar nadat een spel is uitgebracht ontdekt worden. Het vernieuwt, altijd leuk in mijn mening.

Uh, Cone Crazy is toch niet gebaseerd op de RNG? Het is gewoon een kwestie van weten wanneer je je record moet verbreken. Het is nog altijd een perfecte manier om gewoon zonder missies goed geld te verdienen.

@ Dutchy: Vindt het impressive dat de hedendaagse VC runs gedaan worden via een replay bug, waar je effectief 5x dezelfde missie speelt op het zelfde moment :puh:

Bewerkt: door Dastard

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...