Jump to content

[vraag] ps3 op pc monitor aansluiten.


ole23

Recommended Posts

Hallo forumleden.

Ik heb een vraag over de ps3. ik weet niet of ik in de goede catagorie ben maar ik zou anders niet weten waar het anders moet. Dus om maar gelijk met de deur in huis te vallen.Met mijn vraag.

Mijn tv heeft helaas de geest gegeven.(kapot)en kan ook niet meer gemaakt worden.ik kan dus helaas geen gebruik meer maken van de ps3.maar ik dacht misschien kan ik de ps3 ook aansluiten op een pc monitor.Zodat ik toch weer lekker kan gaan gamen.

Ik had toen op YouTube gekeken naar een paar filmpjes waar het die mensen toch lukte.om de ps3 op de monitor te krijgen.maar die monitors hadden allemaal dvi aansluiting.maar de mijne beschikt alleen vga Omdat mijn monitor ook dus niet meer de jongste is.maar zou het ook gewoon moeten lukken met mijn monitor?.want ik zou het zonde van het geld vinden om een hdmi to vga kabel te kopen en dat het dan niet werkt.want het is toch je eigen geld.wat je weer uitgeeft. En je zit dan wel weer met zo'n ding opgescheept wat niet werkt.

Kan misschien iemand mij vertellen of het werkt. voordat ik een miskoop doe.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat kan je dan vergeten. Ik heb het ook op en redelijk nieuwe (2 jaar oude) VG monitor geprobeerd. En dat werkte niet. Nu heb ik zelden monitor met DVI aansluiting. Die heb je dus nodig ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zo 1 2 3 gaat het niet lukken tenzij je hdmi hebt, wat bij jou niet het geval is. Ik weet niet waar de die adapter wilt kopen, maar bij de meeste winkels kan je hem gewoon terugbrengen/sturen als je er niet tevreden mee bent. Het ligt eraan bij welke winkel je hem koopt.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat gaat, zoals Ezra al zei, niet werken.

VGA is analoog, HDMI is digitaal, dit kan je niet zomaar overzetten met een passief verloop stekkertje.

Er zijn wel "converters" voor die het analoge VGA signaal omzetten naar digitaal, maar dan zit je gemiddeld al aan een 50 euro (wil je een beetje kwaliteit hebben).

@Hieronder

Dat klopt, maar dat heeft de topicstarter niet, zoals hij aangeeft. Dus: Het gaat niet werken zonder een actieve converter knipoog.gif

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Nee dat gaat, zoals Ezra al zei, niet werken.

VGA is analoog, HDMI is digitaal, dit kan je niet zomaar overzetten met een passief verloop stekkertje.

Er zijn wel "converters" voor die het analoge VGA signaal omzetten naar digitaal, maar dan zit je gemiddeld al aan een 50 euro (wil je een beetje kwaliteit hebben).

als je monitor een DVI- aansluiting hebt, dan kan het weer wel omdat DVI ook digitaal is. Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...