Jump to content

[NEW][€800,-][PC]


Dipsie8

Recommended Posts

Ik wil graag een nieuwe PC kopen. Doel = Gamen. High end games spelen.

Prijs gelieve zo laag mogelijk houden.

Budget: 700-800 euro

Doel: High End gamen (Spellen als Skyrim, BF4, FC3, Watch Dogs etc)

Merk PC of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur Toetsenbord (Geen peperduur ding, simpel aub), monitor (22-24 inch)

SSD:Als het in het budget past. Hoeft niet per se als dat een betere videokaart/processor oplevert.

Besturingsysteem: Windows 7 of 8, maakt niet zoveel uit.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen.

Zelf in elkaar zetten of laten doen: zelf

Extra koeling: Indien nodig

Mvg,

Dipsie8

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Een monitor en een Windows licentie nemen natuurlijk al meteen een hele hap uit het budget. Ik ben ook fervent voorstander van het kopen van degelijk materiaal; beetje zonde van 't geld als je nu gaat besparen op vanalles en nog wat om dan binnen een jaar je PC alsnog te moeten upgraden. Ik kom uit op het volgende. Het gaat wat boven je budget, hoewel je wel Watchdogs gratis krijgt bij aanschaf van deze grafische kaart. Voor zover je die nog niet gekocht/pre-ordered hebt, natuurlijk.

8OSOZ.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een laptop met windows 7 op, kan ik die windows licentie gebruiken voor die nieuwe PC?

Neen. Bij laptops wordt een zogenaamde OEM licentie geleverd. Deze zit vast aan het moederbord en kan slechts in uitzonderlijke gevallen opnieuw geactiveerd door Microsoft, bijvoorbeeld als het moederbord vervangen moet worden.

Kan ik overigens geen goedkopere monitor nemen, bijv eentje van 130 euro?

Je monitor kies je volgens je eigen smaak. Let wel op dat je er eentje kiest die de juiste aansluitingen heeft. De meeste moderne monitors hebben een of meerdere DVI of HDMI (digitale) aansluitingen, maar sommigen hebben enkel het verouderde (analoge) VGA.

Daar kan ik niet over oordelen. Ik ben niet thuis in de AMD markt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een monitor en een Windows licentie nemen natuurlijk al meteen een hele hap uit het budget. Ik ben ook fervent voorstander van het kopen van degelijk materiaal; beetje zonde van 't geld als je nu gaat besparen op vanalles en nog wat om dan binnen een jaar je PC alsnog te moeten upgraden. Ik kom uit op het volgende. Het gaat wat boven je budget, hoewel je wel Watchdogs gratis krijgt bij aanschaf van deze grafische kaart. Voor zover je die nog niet gekocht/pre-ordered hebt, natuurlijk.

8OSOZ.png

Past dat moederbord in die kast? HEt moederbord is een micro-ATX, terwijl die kast volgens mij een normale grootte heeft.

Dat daar gelaten is het een hele degelijke opstelling. Zit je toevallig niet op een school waarvan je goedkoper Windows kan krijgen? Want dat is wel redelijk zonde, zoveel geld daarin steken. Qua scherm zou ik nog iets goedkoper willen gaan met bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/pricewatch/371050/lg-22m35a-zwart.html. Het geld dat dan overschiet zou ik in een iets betere CPU willen stoppen, want hoewel die i3 opzich prima is, geeft de i5 toch iets meer ademruimte in sommige situaties (i7 is wel echt overkill overigens). Deze, bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/348155/intel-core-i5-4440-boxed.html.

Link to comment
Delen op andere websites

Past dat moederbord in die kast? HEt moederbord is een micro-ATX, terwijl die kast volgens mij een normale grootte heeft.

Ja. De meeste ATX kasten hebben ook uitsparingen voor µATX borden, al staat dat niet altijd expliciet vermeldt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, ik heb bij mijn vader nog een windows 7 licentie..

Overigens heb ik VGA op mijn monitor bij mijn vader, maar ook HDMI+DVI, welke ik slechts gebruik voor de PS3. Waarom zou ik HDMI/DVI willen, aangezien er geen PS3 komt te staan?

Ook heb ik vorig jaar (jan) bij mijn vader een PC gekocht met oa 6gb ram, i7 3770 en een Radeon HD7850 voor 1000 euro, is dit vergelijkbaar? (Ik ben slechts 4 dagen in de 2 weken bij mijn vader, overigens)

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Hm, ik heb bij mijn vader nog een windows 7 licentie..

Overigens heb ik VGA op mijn monitor bij mijn vader, maar ook HDMI+DVI, welke ik slechts gebruik voor de PS3. Waarom zou ik HDMI/DVI willen, aangezien er geen PS3 komt te staan?

Ook heb ik vorig jaar (jan) bij mijn vader een PC gekocht met oa 6gb ram, i7 3770 en een Radeon HD7850 voor 1000 euro, is dit vergelijkbaar? (Ik ben slechts 4 dagen in de 2 weken bij mijn vader, overigens)

Ik begrijp het niet. Je hebt dus een super PC bij je vader staan (ouders gescheiden?) en vraagt of die vergelijkbaar is met deze? Hmm, ze komen aardig in de buurt, die van je vader zou nipt beter kunnen zijn voor gaming, maar ze zullen elkaar niet veel mislopen. Wat is het punt van dat scherm bij je vader? En waarschijnlijk kan je die Windows 7 code 3 keer gebruiken, dus dan hoef je die er ook niet bij te kopen.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja mijn ouders zijn gescheiden. Ik ben veel vaker bij mijn ma dan bij m'n vader, maar ik heb wel een PC bij mijn vader. Vreemd hè?

Op dit moment zijn er geen computers met die Windowslicentie geactiveerd. Dus dat zal wel lukken.

En wat is het punt van HDMI / DVI op een monitor? Is VGA niet goed genoeg?

Ik heb ook slechte dingen gehoord over de i3, dat die niet gemaakt zijn voor gaming, kan dat? En waarom wil je een 4*** aanbevelen, zijn die 3*** niet goed genoeg?

EDIT: Ik vond deze nog op Reddit: http://redd.it/25r2ws

Ziet er goed uit, denk ik

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

i3 is absoluut geen slechte CPU, het is alleen ook niet de beste. Jij wilt gamen, dat betekend dat al het zware werk door je grafische kaart uitgevoerd wordt en er veel minder druk op je CPU ligt. Daarmee is het discutabel of je een i5 of een i3 wilt. BB was kennelijk van mening dat i3 moest voldoen, ik zelf ga altijd heel erg op Tweakers.net af en daar raden ze meestal een i5 aan voor gaming, vandaar dat ik ook jou aanraadde om de i3 voor een i5 te switchen. Dat ik de 4*** aanbeveel kommt omdat het prijsverschil met de 3*** ruimschoots wordt goedgemaakt in de prestaties.

Die Reddit build is 1000 euro. Zonder toetsenbord, muis of scherm. Dus, voldoet dat wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Die reddit build is 1000 dollar, da's toch heel wat anders dan 1000 euro?

Ik heb zelf ook nog wat gedaan en ben op dit uitgekomen (ik weet niet hoe ik ze samenzet op een site zoals Big Boss deed)

Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz - 6 MB cache

MSI Z87M-G43 - Moederbord

CLUB3D Radeon HD7870 2GB

Aerocool V3X Evil Black Edition

OCZ ZT650W-EU

Kingston HX313C9FBK2/8

Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive (kan eventueel weggelaten worden)

TP-LINK 150Mbps Wireless N PCI Express Adapter

WD Blue WD10EZEX - Vaste schijf

En een monitor. Mis ik nog iets?

Als er iets echt overkill is, geef dat dan aan alsjeblieft :) Of als de processor / videokaart beter op elkaar afgestemd kunnen worden

EDIT: Voor bijna dezelfde prijs heb ik de AMD HD 7950 gevonden. Die is toch beter?

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

100 dollar is "maar" 750 euro inderdaad, maar de losse onderdelen zijn, onder andere vanwege invoerrechten en een hogere belasting, vaak duurder. Daarom kan je het alsnog ongeveer 1 op 1 omrekenen.

Dan naar de computer. Ziet er goed uit, opzich. Paar vraagjes: Waarom zit er ineens een wifi adapter bij, had je die ook nodig? Club3D is een prutsmerk, dus een andere kaart wil ik je sowieso aanraden. Zelf heb ik niets dan ellende gehad met AMD/Ati, dus ik ben voor Nvidea. Ik ken mensen die inverse ervaringen hebben, dus ik weet niet precies wat slim is. Kingston is ook geen topmerk, het geheugen waar BB mee kwam zou ik doen in plaats van het geheugen dat hierin zit.

Hogere nummers zijn niet altijd beter. De AMD HD 7950 is volgens mij slechter dan HD7870 2GB. Dat komt omdat de 79xx een nieuw preceduré hebben, kleindere chips. Maar niet per se beter zijn, de 7870 is gewoon beter.

Zelf zou ik die grafische kaart uit BB zijn build nemen. Maargoed, zoals ik al aangaf, ik ben gebiast richting Nvidea. Zoek zelf anders even wat benchmarks op. Gewoon googlen, "hd7870 vs hd7950", bijvoorbeeld.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik had nog een WiFi adapter nodig, die was ik vergeten bij te vragen. (Da's toch een wifi ontvanger of niet ? Ik heb geen kabel, vandaar)

Heb ik trouwens geen geluidskaart nodig of koeling?

De MSI GTX760 wordt 'm denk ik.

De Moederbord die ik heb is 83 (http://azerty.nl/0-5602-624139/msi-z87m-g43-.html) euro, kan ik die van BB gebruiken, welke 43 euro is?

Oh, een optische drive zou handig zijn bij het installeren van drivers etc en Windows, of niet :puh:

http://imgur.com/a/LEtMD Dit is wat ik momenteel heb staan

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

De MSI van jouw bevat heel veel snufjes die je niet gaat gebruiken, dus ik zou het mobo van BB pakken. Een geluidskaart zit al op beide moederborden en koeling is een goede vraag. Je kan er een of twee fans bijkopen en deze in je kast monteren om je harde schijven wat bij te koelen. Windows installeren doe ik altijd vanaf een USB stick, dus ik zou niet voor een optische drive gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...