Jump to content

[NEW][700]Laptop Bierbuikje


Bierbuikje

Recommended Posts

Budget: €700 ongeveer

Doel: School (Word / Excel / etc.), goed genoeg voor Minecraft

Merk pc of samengesteld: Merk pc

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee?: Denk niet dat dat nodig is

Besturingssysteem: Windows 8.1 (pro), alles behalve Windows 8

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Standaard onderdelen als een muis.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Nee

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Ik heb wellicht al een laptop op het oog bij de BCC. Het gaat om deze laptop en ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik kwam er op omdat ik heb gezocht naar i7 processors, des te hoger hoe beter was mijn idee, maar een minpunt aan die pc is dat de kloksnelheid 1.8 Ghz (dualcore) is. Ik heb geen flauw idee of dat hoog, laag of goed is en ook met de prijs in het achterhoofd. Ik hoop met de nieuwe laptop games als Minecraft fatsoenlijk te kunnen spelen en als het kan ook GTA 4 met uitbreidingen. GTA 4 kan ook onmogelijk zijn, maar dat is geen vereiste. Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie vinden van de laptop van de BCC. Andere laptop suggesties zijn ook van harte welkom! :)

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

GTA4 en MC zul je er makkelijk mee kunnen spelen maar voor die prijsklasse kun je beter krijgen lijkt me.

http://www.laptopshop.nl/product/333549/category-45702-laptops/acer-aspire-v5-573g-54208g50aii.html

Echter is deze dan weer een stukje duurder, iets lelijker (vind ik dan), en heb ik het niet zo met Acer :puh: Mocht het budget het toelaten, een SSD is echt aan te raden. Het verschil merk je 100% zeker.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

In mijn omgeving heeft iedereen Acer, vandaar de keus voor dat merk. De SSD is handig voor grotere games en programma's? Een soort extra RAM geheugen of hoe moet ik dat zien? En kunnen de i5 processoren er nog mee door of is het wel handig om met de tijd mee te gaan en een i7 te kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn omgeving heeft iedereen Acer, vandaar de keus voor dat merk. De SSD is handig voor grotere games en programma's? Een soort extra RAM geheugen of hoe moet ik dat zien? En kunnen de i5 processoren er nog mee door of is het wel handig om met de tijd mee te gaan en een i7 te kopen?

Een SSD vervangt een HDD. Een HDD is een fysieke draaiende schijf terwijl een SSD gebruik maakt van flashgeheugen en dus geen bewegende onderdelen heeft. Een SSD is vele malen sneller, verbruikt minder en weegt ook minder. Ze kosten natuurlijk veel meer. Een laptop met SSD kost redelijk veel, je koopt best een laptop met een HDD om er dan zelf een SSD in te stoppen. Komt goedkoper uit in de meeste gevallen en het is heel gemakkelijk. Je opent het HDD-klepje van je laptop, schuift de HDD eruit en stopt de SSD erin. Daarna installeer je via een DVD/USB-stick het OS.

Maar heb jij een SSD nodig? In principe niet, neen. SSD is luxe in jouw geval.

Verschil tussen i5 en i7 hangt ervan af. Je hebt energiezuinige i7's die dualcore zijn en energiebesparend, deze presteren amper beter dan mijn niet-energiezuinige i5 van 3 jaar terug. :7 Daarnaast heb je i7 quadcores die presteren als een beest.

Pin je dus niet vast op i7, want een i5 kan beter zijn dan een i7. ;) In jouw geval moet er zelfs amper naar de processor gekeken worden omdat zowat alles in deze prijscategorie aan jouw eisen voldoet. Een energiezuinige i7 is bijvoorbeeld meer dan voldoende voor jou(een 4500U bijvoorbeeld).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Acer is naar mijn idee niet zo'n goed merk. Probeer Asus of Sony.

Wat voor ervaringen heb je met Acer? Mij voldoet het tot nu toe prima en hoor er ook nooit problemen over. Juist over Asus hoor ik dat er altijd veel problemen zijn en het eigenlijk al bij voorbaat een miskoop is, maar zelf heb ik er geen ervaringen mee. Asus bevalt prima?

In mijn omgeving heeft iedereen Acer, vandaar de keus voor dat merk. De SSD is handig voor grotere games en programma's? Een soort extra RAM geheugen of hoe moet ik dat zien? En kunnen de i5 processoren er nog mee door of is het wel handig om met de tijd mee te gaan en een i7 te kopen?

Een SSD vervangt een HDD. Een HDD is een fysieke draaiende schijf terwijl een SSD gebruik maakt van flashgeheugen en dus geen bewegende onderdelen heeft. Een SSD is vele malen sneller, verbruikt minder en weegt ook minder. Ze kosten natuurlijk veel meer. Een laptop met SSD kost redelijk veel, je koopt best een laptop met een HDD om er dan zelf een SSD in te stoppen. Komt goedkoper uit in de meeste gevallen en het is heel gemakkelijk. Je opent het HDD-klepje van je laptop, schuift de HDD eruit en stopt de SSD erin. Daarna installeer je via een DVD/USB-stick het OS.

Maar heb jij een SSD nodig? In principe niet, neen. SSD is luxe in jouw geval.

Verschil tussen i5 en i7 hangt ervan af. Je hebt energiezuinige i7's die dualcore zijn en energiebesparend, deze presteren amper beter dan mijn niet-energiezuinige i5 van 3 jaar terug. :7 Daarnaast heb je i7 quadcores die presteren als een beest.

Pin je dus niet vast op i7, want een i5 kan beter zijn dan een i7. ;) In jouw geval moet er zelfs amper naar de processor gekeken worden omdat zowat alles in deze prijscategorie aan jouw eisen voldoet. Een energiezuinige i7 is bijvoorbeeld meer dan voldoende voor jou(een 4500U bijvoorbeeld).

Die SSD laat ik denk ik ook maar links liggen, lijkt me best duur en anders kan het altijd nog zo te horen. :) Quadcores op i7 heb ik nog niet gevonden, maar een dual core i7 is ongeveer even goed als een quadcore i5?

Hmm.. GamePC miss? is wel meer op het echte gamen gericht.

Een snelle blik leert mij dat die al snel te duur zijn, maar bedankt voor de tip! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaan geen quadcore i5's voor laptops, alleen maar dual cores. Voor i7's zijn er wel quadcores, de dual cores hebben altijd een U achteraan hun naam staan. Met mijn post bedoelde ik dus dat er dual cores i5 zijn die sterker zijn dan dual cores i7 omdat de dual cores van i7 meestal op energiezuinigheid zijn gericht.

Link to comment
Delen op andere websites

Je verwart Asus en Acer met elkaar.

Asus behoort tot top apparaten met de minste gebreken, samen met Sony en Toshiba. (Acer bungelt samen met HP ergens onderaan, met Apple, Dell e.d. in het midden).

Zelf ben ik ook niet echt fan van Acer.

Al is Acer de laatste tijd een stuk beter op weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Die mening over Asus komt vooral door het programma Kassa dat een aflevering uitzond (inmiddels alweer een aantal jaar geleden) waarin alle gebreken van Asus werden uitgelicht. Maar daar is inmiddels geen sprake meer van begrijp ik.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

De computer uit de hoofdpost heeft een processor capaciteit van 1.8 Ghz dual core. Betekent dat dat de totale capaciteit 1.8*2 = 3.6 Ghz is?

Ook vroeg ik mij af, is deze computer geschikt voor L.A. Noire en Fifa 14? Fifa vereist een processor van 1.8 GHz Core 2 Duo (*) (neem aan dat dat dual core is?) en L.A. Noire vereist Intel Dual Core 2.2GHz to Quad Core 3.2GHz (*). Dat is dan denk ik net te hoog gegrepen?

Link to comment
Delen op andere websites

De computer uit de hoofdpost heeft een processor capaciteit van 1.8 Ghz dual core. Betekent dat dat de totale capaciteit 1.8*2 = 3.6 Ghz is?

Nee, elke core presteert op 1.8 GHz. Tevens klopt die GHz niet, vanaf dat je processor veel kracht nodig heeft, gaat de processor rond de 3.0 GHz draaien. De i7-4500U heeft een turboboost(automatische klokfrequentieswitch zou je kunnen zeggen) tot 3.0 GHz. ;)

Ook vroeg ik mij af, is deze computer geschikt voor L.A. Noire en Fifa 14? Fifa vereist een processor van 1.8 GHz Core 2 Duo (*) (neem aan dat dat dual core is?) en L.A. Noire vereist Intel Dual Core 2.2GHz to Quad Core 3.2GHz (*). Dat is dan denk ik net te hoog gegrepen?

Fifa 14 is een makkie en LA Noire zou vlot op medium moeten lukken. High kan, ik heb filmpjes gezien van een 540M(en de 720M is ietsje beter) die LA Noire op high draait.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...