Jump to content

Temparaturen


mekane

Recommended Posts

Wat voor programma gebruiken jullie om je temparaturen te meten van je computer?

ik heb namelijk het programma HWmonitor ingebruik maar die zegt dat me pc altijd 80 graden word tijdens het gamen ( terwijl dat niet klopt ) want heb in me bios ingesteld dat als me PC 80graden word dat die dan uitvalt.

Wie weet een Exact programma waarmee ik Exact me temparaturen kan meten en het gaat me vooral om me Processor ( heb laatst 2weken terug me koelpasta vervangen)

Nieuwe processorkoeler gekocht. -> http://www.norrod.nl/zkb-01com/80013342/scythe-mugen-4-pcgh-edition-120mm/details.aspx ( die koeler )

dus wie o wie.

het betreft een AMD A10-5800 APU

Bewerkt: door mekane
Link to comment
Delen op andere websites

Voor CPU gebruik ik Core Temp, voor GPU gebruik ik MSI Afterburner (werkt ook met kaarten van andere merken). Deze twee hebben namelijk een applet voor de Logitech LCD toetsenborden. Hiermee kunnen de temperaturen dus ook makkelijk in-game afgelezen worden.

ik heb namelijk het programma HWmonitor ingebruik maar die zegt dat me pc altijd 80 graden word tijdens het gamen ( terwijl dat niet klopt ) want heb in me bios ingesteld dat als me PC 80graden word dat die dan uitvalt.

Dit meet waarschijnlijk de temperatuur in de kast, in plaats van de temperatuur van de processor zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit meet waarschijnlijk de temperatuur in de kast, in plaats van de temperatuur van de processor zelf.

Je snapt dat de CPU temp vrijwel altijd hoger ligt dan de kast temperatuur?

Ik gebruik persoonlijk Aida64, altijd betrouwbaar voor mij geweest, LCD functie en zeer uitgebreid.

Mocht je geen cpu temps zien, installeer eens de moederbord drivers, mogelijk lost dit het op.

Weet je trouwens ook zeker dat ie dan uitschakelt en niet bijvoorbeeld doet down throttlen?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...