Jump to content

Desktop.ini


Nyltje

Recommended Posts

Steeds als ik m'n pc opstart opent er een kladblok bestand Desktop.ini. Daarin staat:

[.ShellClassInfo]

LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

Wat is dit en is het ernstig? Het kwam na Windows update's, een virus scan en een adware scan. Bij de Windows update en de adware scan moest het opnieuw worden opgestart. (de adware scan heb ik al >20 keer gebruikt en helpt altijd goed)

Edit: Hij zit in deze map: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

En het bestand is gewijzigd op 15-5-2014 19:06

Ik zou dat bestand natuurlijk gewoon kunnen verwijderen, maar is dat ernstig?

Kortom:

Wat is dit en is het ernstig?

Is het erg als ik het bestand niet gewoon verwijder?

Nyltje.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Alle bestanden en programma's die in die map die je aangaf geplaatst worden, starten op tijdens het opstarten van Windows. Het is de opstartmap voor bestanden en programmas.

Waarom hij hem nu pas opstart durf ik niet te zeggen. Mogelijk staat er ook een ander bestand in de 'opstartmap' en heeft deze dat .dll-bestand nodig om te draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Desktop.ini is een bestand waarin gegevens worden opgeslagen over de pictogrammen die zich in een map bevinden. Meestal zal windows dit bestand herstellen, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het geen kwaad kan om het te verwijderen. Mocht je er twee tegenkomen op het bureaublad, dan kun je degene met de minste tekst verwijderen zonder dat dit invloed heeft. De tekst geeft aan in welk bestand windows moet zoeken naar de iconen, en het getal geeft aan welk icoon uit het bestand dit is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...