ole23 Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 hallo forumleden. ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn basgitaar maar ik heb er nooit wat tijd ervoor gemaakt om er wat op te leren omdat ik meer op mijn electrische gitaar speelde. maar nu wil ik toch er wat op spelen. dus mijn vraag is weten jullie misschien wat makkelijke nummers om te leren op de basgitaar. wat wel te doen is voor een beginner ik mag dan wel 2 jaar mijn basgitaar hebben maar op dat gebied ben ik echt een noob. ik hou vooral van rock, punk,jazz, blues,pop, eigenlijk alles wel behalve hardcore en hoempapa muziek dat vind ik vreselijk Reageren
Nyltje Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 (bewerkt) Je kan natuurlijk zelf een nummertje uitkiezen en dan vereenvoudigen. Naderhand zul je steeds moeilijkere dingen erbij verzinnen bij je volgende nummers. Ik speel geen bassgitaar, maar ik pas dit trucje wel toe met de drums. Ik denk dat je na twee jaar wel iets kan spelen wat op een liedje lijkt. Succes! Bewerkt: 2 juli 2014 door Nyltje Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 ik denk dat het vooral aan jezelf ligt of een nummer makkelijk is of niet. want wat de een makkelijk vindt, vindt de ander misschien wel moeilijk. het beste advies wat ik je kan geven is: probeer wat. zoek naar nummers waarvan je verwacht dat ze makkelijk zijn. en vooral: geef niet op als het niet lukt, maar probeer het opnieuw. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 Keep The Faith - Bon Jovi. Begint met een bas! Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 Ik speel ook basgitaar. Leuke, makkelijke nummers zijn bijvoorbeeld starlight van muse. In nummers van muse zit eigenlijk heel veel basgitaar. Verder is panic station leuk, daar kun je mee oefenen als je wilt leren slappen, en seven nation army van the white stripes. Reageren
Krikke1992 Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Geplaatst: 2 juli 2014 Eigenlijk heel veel nummers van Bon Jovi zijn zeer simpel. Ook deze tutorial is zeer leuk om te volgen: Let wel op dat bij dit nummer de basgitaar in D# gestemd staat ( D# G# C# F# ) Verder raad ik je aan om op www.ultimate-guitar.com tabs op te zoeken en gewoon kijken of het doenbaar lijkt om te spelen. Ik geef je wel de volgende tip: geef niet te snel op! Vaak kan je 'moeilijkere' nummers best spelen na wat oefenen. Niets leer je op 1 2 3, ook goed basgitaar spelen niet. Ook is Youtube een schitterende bron voor zulk materiaal. Als je bv 'Rocing In The Free World' wilt leren, typ dan in de zoek balk 'Rocking in the free world bass cover' in of iets dergelijks. Verder zal ik je nog even een lijstje geven met nummers die makkelijk te spelen zijn: - You've Got Another Thing Comin' - Juda's Priest - Rocking in the Free world - Neil Young - Rock You Like a Hurricane - Scorpions - Iron Man - Black Sabbath - Heaven Nor Hell - Voltbeat - Eyes of a Panther - Steel Panther - Round and Round - Ratt Als je nog zaken wilt weten over basgitaar spelen of over iets anders dat er mee te maken heeft, mag je me altijd een PM sturen, ik ben al heel lang bezig met spelen. Succes! Never give up! Reageren
1974 Geplaatst: 4 juli 2014 Rapport Geplaatst: 4 juli 2014 Deze Baslijn is vrij simpel maar sterk . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.