Crazy-Ghost Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 (bewerkt) Hallo allemaal , Ik heb enkele dagen geleden een YT-kanaal aangemaakt. En ik heb voor dat kanaal best wel veel dingen nodig, ik heb zelf al een beetje rondgekeken wat ik wil maar ik heb nu jullie hulp nodig aangezien ik er niet heel veel verstand van heb. Het eerste wat ik nodig heb is een goede microfoon. Na wat research kwam ik bij de volgende microfoon: http://nl.musicianun...AK_STUDIO.html. Aangezien viel Youtubers deze microfoon gebruiken ga ik er vanuit dat deze goed is. Ik heb alleen geen enkele ervaring met deze site. Kan iemand mij vertellen of dit een goede site is? Of weet iemand waar dit pakket nog meer te koop is en wat 100% betrouwbaar is. Als tweede ben ik op zoek naar een headset. Dit hoeft niet zo'n hele goede te zijn. Ik wil hier maximaal 35 euro voor uitgeven. Ik zag deze headset: http://www.usbmicrof...son-RH600.html. Kan iemand mij vertellen of dat een goede is? En/of welke beter is. Alvast bedankt! Bewerkt: 7 juli 2014 door Big Boss links gefixt Reageren
Big Boss Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Er is wel een verschil tussen een headset en een hoofdtelefoon. Een headset heeft namelijk een microfoon ingebouwd. Reageren
Dexist Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 (bewerkt) Het is natuurlijk heel goed om mooi en duidelijk geluid(commentaar) te krijgen bij een YouYube filmpje, al is zo'n microfoon misschien wel een dure aankoop. Je gaf aan ook een headset te willen, ik heb zelf deze http://tweakers.net/pricewatch/269692/creative-soundblaster-tactic3d-alpha.html Dit is een koptelefoon en microfoon in een. En hij bevalt mij prima(qua prijs/kwaliteit). Mijn vrienden horen mij ook zonder problemen als ik online met ze aan het gamen ben. De link die jij geeft naar de koptelefoon is dan ook geen headset(zonder microfoon) die ik heb is dat wel. Je kan daarom proberen het eerst met alleen de headset te doen en kijken hoe je kanaal gaat lopen, maar dit is een suggestie . Over de losse microfoon weet ik zelf verder niks. Bewerkt: 7 juli 2014 door Dexist Reageren
Votair Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Ik gebruik de Logitech G230 (headset) en is super goede kwaliteit. Reageren
Twedeldie Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Meerdere gamers gebruiken de microfoon die je voorstelde. Dus het lijkt me een goede keuze. Reageren
Together Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Bij elke samson microfoon zit je goed. Maar je kan beter een headset nemen en later een losse microfoon aanschaffen. Als je kanaal goed loopt. Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 7 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Bij elke samson microfoon zit je goed. Maar je kan beter een headset nemen en later een losse microfoon aanschaffen. Als je kanaal goed loopt. Oké, en waarom? Reageren
Together Geplaatst: 7 juli 2014 Rapport Geplaatst: 7 juli 2014 Youtubers zeggen dat altijd.. Maar het is gewoon een goede (studio) microfoon. Goede kwaliteit etc. Reageren
Venzio Geplaatst: 8 juli 2014 Rapport Geplaatst: 8 juli 2014 Ik zou je graag de Shure PG42 willen aanraden. Het zit misschien boven je budget en je zou hier eventueel wel nog een stand en popfilter bij kunnen (moeten?) kopen, zeker dat laatste raad ik je aan. Een popfilter haalt de 'pop' geluiden weg (blazen, 'p' woorden) en dat zorgt voor een beter geluid, maar het is ook zeker aangenamer om te luisteren, je luistert niet de hele tijd naar een blazend iemand namelijk. De microfoon is een echte topper voor deze prijs. Mocht je een fantoomvoeding hebben dan zou je voor de goedkopere versie kunnen gaan, kost rond de 180 euro. Ik wil deze 2 video's nog even met je delen, een met praten (vooral belangrijk voor jou) en een met muziek (instrumentaal). https://www.youtube.com/watch?v=hlTCCgd8j58 Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 8 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2014 Ik zou je graag de Shure PG42 willen aanraden. Het zit misschien boven je budget en je zou hier eventueel wel nog een stand en popfilter bij kunnen (moeten?) kopen, zeker dat laatste raad ik je aan. Een popfilter haalt de 'pop' geluiden weg (blazen, 'p' woorden) en dat zorgt voor een beter geluid, maar het is ook zeker aangenamer om te luisteren, je luistert niet de hele tijd naar een blazend iemand namelijk. De microfoon is een echte topper voor deze prijs. Mocht je een fantoomvoeding hebben dan zou je voor de goedkopere versie kunnen gaan, kost rond de 180 euro. Ik wil deze 2 video's nog even met je delen, een met praten (vooral belangrijk voor jou) en een met muziek (instrumentaal). https://www.youtube.com/watch?v=hlTCCgd8j58 Heel erg bedankt. Ik ga nog even testen en de eerste weken nog geen microfoon kopen zodat ik kan kijken of het wel bij mij past. Daarna ga ik zeker eens kijken naar die microfoon! Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 9 juli 2014 Rapport Geplaatst: 9 juli 2014 Ik heb zelf ook een kanaal (waar ik overigens wel mee gestopt ben) maar ik gebruikte de Blue Yeti met Samson PS01 popfilter, en als hoofdtelefoon.. Boeie, net hoe t uit kwam Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 9 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2014 Ik heb zelf ook een kanaal (waar ik overigens wel mee gestopt ben) maar ik gebruikte de Blue Yeti met Samson PS01 popfilter, en als hoofdtelefoon.. Boeie, net hoe t uit kwam Oke, dankjewel! Heb je een link naar het kanaal zodat ik kan zien of het geluid goed is met die microfoon? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.