Jump to content

Laptop cooling pad


v.c. gangster

Recommended Posts

Dag,

Mijn laptop (HP Pavilion dv6-6b14ed) wordt tijdens het gamen aan de onderkant erg warm. Ik heb de laptop voornamelijk op schoot.

Is al schoongespoten met perslucht.

Nu zat ik dus al een tijdje op internet te kijken naar zo'n laptop cooling pad/standaard, maar ik lees het allemaal verschillende positieve en negatieve dingen over.

Hebben jullie wat ervaring hiermee?

Alvast bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je laptops op volle kracht op schoot of in je bed gebruikt worden ze gewoon heet omdat ze niet goed kunnen koelen. Aan te raden is gewoon je laptop op een bureau/tafel te zetten als je gaat gamen. Wat ik doe om de openingen nog iets extra ruimte te geven is er even een CD doosje of boek aan de achterkant iets onderschuiven. Zodat er nog meer ruimte is naar de luchtopeningen.

Daarnaast is aan een bureau/tafel werken natuurlijk een betere werkhouding puh2.gif

PS. Coolingpads sluiten niet echt altijd aan bij je laptop en ik heb het idee dat die dingen enkel lawaai maken en de ruimte onder je laptop nog meer afsluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor mijn oude laptop ook een tijd een cooling pad gehad (http://www.laptopshop.nl/product/147623/igo-arctic-laptop-cooling-pad.html is waar ik hem kocht niet meer leverbaar helaas).

Door de cooling pad heb ik de levens duur van mijn laptop toch nog kunnen verlengen! Ik kon games met iets beter settings spelen en ook langer. Ik was er wel tevreden over.

Ik werkte wel altijd met mijn laptop op een bureau, dit is zoals Joriz ook zegt beter voor jezelf en voor je laptop :)

Je kan natuurlijk wel proberen om een laptop kussen/standaard voor op schoot te nemen + een eventuele cooling pad. http://www.laptopcomfort.nl/laptop-comfort/laptop-kussen/

Dit zorgt voor een rechte/vlakke ondergrond voor je laptop, hier door zuigt je laptop meer (schone) lucht aan dan wanneer je deze opschoot houd zonder iets er tussen.

PS. Coolingpads sluiten niet echt altijd aan bij je laptop en ik heb het idee dat die dingen enkel lawaai maken en de ruimte onder je laptop nog meer afsluiten.

Klopt daar moet je inderdaad goed op letten: kijk waar de luchtinvoer op je laptop zit, en waar de luchttoevoer/fan op de coolingpad zit. Deze moeten op de zelfde plek zitten!

De cooling pad die ik had heeft een verstelbare fan, deze kon ik precies onder de luchtinvoer van mijn laptop zetten.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn laptop word ook altijd warm tijdens gamen. Mijn luchtinvoer zit (denk ik) aan de zijkant. Daar zitten mijn vingers altijd en die worden dan ook warm. Maar een cd hoesje/boek heb ik nog niet geprobeerd om die eronder te leggen. Maar dat zal ik zeker proberen! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Bewerkt: door GTA5BOY
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn laptop word ook altijd warm tijdens gamen. Mijn luchtinvoer zit (denk ik) aan de zijkant. Daar zitten mijn vingers altijd en die worden dan ook warm. Maar een cd hoesje/boek heb ik nog niet geprobeerd om die eronder te leggen. Maar dat zal ik zeker proberen! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Je luchtuitvoer zit aan de zijkant, daarom worden je vingers ook warm. De invoer zit bijna altijd aan de onderkant.

Ik heb ervaring met de Antec Notebook Cooler 200. Goede koeler, maar je moet 'm wel om de zoveel tijd eens openschroeven en ontstoffen, die koelers vullen zich langzaamaan ook met stof en als ie vol stof zit blaast ie gewoon stof je laptop in. En dat wil je niet. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...