Jump to content

[B&G] TOP Muziekkenners - Reactietopic


Silverbyte

Recommended Posts

Dankjewel.

Trouwens jammer dat er binnen de Nederlandstalige categorie wordt gekozen voor een lied dat absoluut niet bekend is binnen België. Ik heb alleszins er nog nooit van gehoord, laat staan van de groep. Het klinkt me ook niet bekend in de oren. Voor zover ik gekeken heb, heeft het nooit in een Belgische lijst gestaan. Het mag dan wel verkozen zijn tot 'Beste Nederlandstalige Single' in Nederland, maar het heeft verre van die bekendheid binnen België. Op die manier worden de Belgische deelnemers wat uitgesloten, wat een beetje jammer is. Er zijn zeker genoeg Nederlandstalige liedjes, zowel uit België als Nederland, die in beide landen bekend zijn.

Precies, Marco Borsato of iets als Doe Maar bvb.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    7

  • Bassieboy35

    7

  • Dippie

    7

  • thebig

    7

Ik had gezien de reacties al zo'n gevoel dat Bassieboy35 dit zou gaan winnen. Gefeliciteerd, terechte winnaar!

Organisatie, bedankt voor deze leuke contest! Ik vond het eingelijk jammer dat het zo kort duurde. Het is leuke tijdverdrijving om zulke puzzeltjes op te lossen. Ik kan mij overigens totaal vinden in de opmerkingen van de Belgen hier dat het laatste nummer waarschijnlijk te onbekend is voor hun om te kennen. Nu kan ik niet voor ze zeggen wat er wel over de grens bekend is, maar dan zou ik toch eerder denken aan bands/artiesten die meerdere grote hits gehad hebben en ook bij de jongeren in Nederland redelijk bekend is, wat bij Van Dik Hout behoorlijk valt te betwijfelen. Ze hebben bijvoorbeeld maar één vaste notering in de Top 2000 (dit nummer).

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd aan iedereen die een mooi resultaat heeft behaald. Het was zeker een leuke contest, met als enige minpuntje dat het inderdaad maar kort duurde. Wat de laatste opgave betreft, het is volgens mij best moeilijk te staven hoe bekend een nummer in België is. Dit was bij de Raad de Artiest contest(s) in het verleden ook al eens aan de orde.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens simpel opzoeken via Wikipedia kan je al veel informatie geven. Als een nummer zijn eigen pagina heeft, staan daar meestal mooie lijstjes tussen van de plekken in elke hitlijst van elk land. Als we bij Stil In Mij kijken, zie je dat er uitsluitend Nederlandse lijsten bij staan. Het zegt niet alles, maar je mag er wel van uitgaan dat het buiten Nederland niet veel succes heeft gehad.

Als we dan bijvoorbeeld naar de Wiki-pagina van Doe Maar kijken en vervolgens bij Singles kijken, staat daar een - weliswaar kort - lijstje van de nummers die een hitnotering binnen een Vlaamse lijst hebben gehad. Van die nummers is het al veel aannemelijker dat die bekend zijn in België.

Natuurlijk blijft het het beste om een Belg bij de organisatie te betrekken, al is het maar voor die ene categorie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...