super_senne Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 (bewerkt) Hallo ik was gisteren aan het voetballen er dee iemand voor het eerst mee en al zijn eerste move brak hij zijn been al. nou ambulance gebeld en nu komt het. ik vind het erg dat het 3 kwartier duurde voor dat ze er waren als hij een hartaanval had gehad was ie dood geweest. Ten tweede lieten ze de spuit met verdoving 3 keer vallen hoppa weer 5 minuten er bij. en ten derde hij had zijn been gebogen liggen en iemand zei hou dat been nou zo want anders vergaat ie van de pijn maar nee hoor de ambulancebroeders wisten het weer beter en ze duwen dat been naar beneden en hij verging bijna van de pijn. Ik vind dit slecht en ik denk dan hebben ze wel een opleiding gehad ik vind het wel waardeloos. Bewerkt: 14 juli 2014 door super_senne Reageren
SpacyColours Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 Tja, dat klinkt niet positief, maar niet gelijk tekenend voor de hulpdiensten van heel Nederland, vind ik. Ik weet niet precies waar jij woont, maar hier in Leiden zijn ze altijd wel snel ter plaatse, en gaan ze wel professioneel te werk heb ik het idee. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 Wanneer je 112 belt (ik ga er van uit dat je dat gedaan hebt) vragen ze altijd wat er aan de hand is en vaak hoe het gebeurd is. Wanneer jij zegt dat er iemand een been gebroken heeft lijkt me dat niet zo spoedeisend is als er bijvoorbeeld een frontaal auto ongeluk gebeurd is. Nu vind ik zelf 45 minuten ook erg lang, wellicht dat je ergens een klacht kan indienen? Heb je toevallig de namen van de ambulance broeders? Reageren
ERRWINS Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 De ambulance broeders zijn in mijn regio verplicht om binnen een kwartier ter plaatse te zijn. De politie daarin tegen mag rustig zijn tijd nemen. Ik was een tijdje terug samen met een maat in de Media Markt waar een diefstal gaande was. Met z'n twee en de beveiliger hebben we hem naar de grond gewerkt en tegen gehouden totdat de politie er was. Dat heeft een half uur geduurd terwijl het politie bureau 20 meter verderop zit Reageren
Jaszpehr Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 Vervelend dat het zo lang duurde voordat de ambulance er was. Maar zoals SpacyColours al zei, is dit niet representatief voor hoe de hulpdiensten in Nederland te werk gaan. Ik denk dat de hulpcentrale een afweging maakt bij een gebroken been wat nou eenmaal niet heel dringend is tegenover bijvoorbeeld een hartaanval. Dan waren ze er vast een stuk sneller. Dat de ambulancebroeders dat been toch naar beneden duwden kan pijnlijk zijn geweest, maar misschien was dat nou eenmaal nodig. Ik snap dat deze ervaring niet zo positief is geweest, maar denk niet dat je na zo'n enkel geval al zo snel moet oordelen. De keren dat ik met de hulpdiensten te maken heb gehad, waren ze er altijd vrij snel en gingen ze altijd professioneel te werk. Reageren
Twedeldie Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 Het is altijd vreselijk als er iets gebeurd. Het kan zijn dat het een klein ziekenhuis was en dat ze het heel erg druk hadden. Misschien was er tegelijkertijd ook nog een botsing gebeurd ofzo. Maar dat ze de spuit 3 keer lieten vallen is wel erg raar. Maar waren het 2 ambulanciers? Of was het één ambulancier en een verpleegster? Want in België denk ik dat de ambulanciers geen spuitjes mogen toedienen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 45 minuten is gewoon een schande. Reageren
Rutger. Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 (bewerkt) De ambulance broeders zijn in mijn regio verplicht om binnen een kwartier ter plaatse te zijn. Dat is dus onzin. Ambulanceritten worden op prioriteit geordend. Bij een A1 rit (hoogste prioriteit) moeten de ambulance broerders inderdaad binnen 15 minuten op locatie aanwezig zijn, dit zijn landelijke afspraken waar elke regio zich aan moet houden. Een gebroken been is echter geen hoge prioriteit aangezien die persoon niet in levensgevaar verkeerd, daarom zal deze ambulance zonder sirene en optische signalering naar het ongeval proberen te komen. Drie kwartier is wel aan de hoge kant, maar afhankelijk van de locatie van de voetbalclub is het niet ondenkbaar dat het lang duurt. Maar waren het 2 ambulanciers? Of was het één ambulancier en een verpleegster? Want in België denk ik dat de ambulanciers geen spuitjes mogen toedienen. Zonder het opnieuw op te zoeken meen ik mij te herinneren dat de chauffeur ook een training van hoog niveau gehad heeft en de broeder mag assisteren in zijn werk. Spuit toedienen lijkt me dus wel te mogen maar ik heb niet zo snel een bron om dat te onderbouwen. Bewerkt: 14 juli 2014 door Rutger. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 De ambulance broeders zijn in mijn regio verplicht om binnen een kwartier ter plaatse te zijn. Dat is dus onzin. Ambulanceritten worden op prioriteit geordend. Bij een A1 rit (hoogste prioriteit) moeten de ambulance broerders inderdaad binnen 15 minuten op locatie aanwezig zijn, dit zijn landelijke afspraken waar elke regio zich aan moet houden. Een gebroken been is echter geen hoge prioriteit aangezien die persoon niet in levensgevaar verkeerd, daarom zal deze ambulance zonder sirene en optische signalering naar het ongeval proberen te komen. Drie kwartier is wel aan de hoge kant, maar afhankelijk van de locatie van de voetbalclub is het niet ondenkbaar dat het lang duurt. Je kunt zeggen wat je wilt maar in mijn gemeente heeft elk dorp een ambulance klaar staan voor noodgevallen. Dus ze zijn er dan ook altijd binnen 15 minuten Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 Op de ambulance heb je een verpleegkundige en een chauffeur. Naast de diverse rijopleidingen heeft de chauffeur ook diverse opleidingen gehad op het hulpverlenende gebied, zoals het aanleggen van een infuus, reanimeren en wondverzorging. Reageren
Rutger. Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 De ambulance broeders zijn in mijn regio verplicht om binnen een kwartier ter plaatse te zijn. Dat is dus onzin. Ambulanceritten worden op prioriteit geordend. Bij een A1 rit (hoogste prioriteit) moeten de ambulance broerders inderdaad binnen 15 minuten op locatie aanwezig zijn, dit zijn landelijke afspraken waar elke regio zich aan moet houden. Een gebroken been is echter geen hoge prioriteit aangezien die persoon niet in levensgevaar verkeerd, daarom zal deze ambulance zonder sirene en optische signalering naar het ongeval proberen te komen. Drie kwartier is wel aan de hoge kant, maar afhankelijk van de locatie van de voetbalclub is het niet ondenkbaar dat het lang duurt. Je kunt zeggen wat je wilt maar in mijn gemeente heeft elk dorp een ambulance klaar staan voor noodgevallen. Dus ze zijn er dan ook altijd binnen 15 minuten Ik kan me niet voorstellen dat er een verplichting is opgelegd door de gemeente om ook alle niet-spoedritten binnen 15 minuten aanwezig te laten zijn. Vooral omdat ze zich zonder sirenes en optische signalering door het verkeer moeten verplaatsen.. Maar okay. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 @ ERRWINS: Ik vermoed dat er bij jou in de gemeente niet veel gebeurt? (Ameland?) De 15 minutenregel is mij inderdaad ook bekend, en inderdaad, deze geldt voor levensbedreigende situaties. Wanneer ik met een gebroken been op een veld ligt zal dat best een pak pijn opleveren, maar dan vind ik mezelf echt niet belangrijker dan een ander die een hartinfarct krijgt net twee minuten later. Mooi laten rollen naar die ander, ik blijf wel liggen. Het is uiteraard vervelend als zoiets gebeurt, waar je bij bent, als het dan ook nog iemand betreft die je liever geen pijn gunt, of althans zo min mogelijk en zo kort mogelijk. Je moet je wel realiseren dat de zorg hier in Nederland echt belachelijk strak geregeld is. Menig land heeft andere tijden dan dat kleine kwartiertje. Denk je maar eens in hoeveel landen er zijn met minstens een anderhalf uur rijtijd van de ene plaats naar de ander. Als je dan met je gebroken been op het voetbalveld ligt duurt het langer. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 @ ERRWINS: Ik vermoed dat er bij jou in de gemeente niet veel gebeurt? (Ameland?) Emmen, zuid-oost Drenthe Reageren
DarkViper_Brian Geplaatst: 14 juli 2014 Rapport Geplaatst: 14 juli 2014 @ ERRWINS: Ik vermoed dat er bij jou in de gemeente niet veel gebeurt? (Ameland?) Emmen, zuid-oost Drenthe Topper ook in Drenthe het mooie rustige plaats Beilen midden drenthe >>> Door Guardian1980: Fijn, weten we dat ook weer. Echter is het volkomen irrelevant in dit topic, je had het beter in het voorstel-topic kunnen vertellen.<<< Reageren
super_senne Geplaatst: 15 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2014 De ambulance broeders zijn in mijn regio verplicht om binnen een kwartier ter plaatse te zijn. Dat is dus onzin. Ambulanceritten worden op prioriteit geordend. Bij een A1 rit (hoogste prioriteit) moeten de ambulance broerders inderdaad binnen 15 minuten op locatie aanwezig zijn, dit zijn landelijke afspraken waar elke regio zich aan moet houden. Een gebroken been is echter geen hoge prioriteit aangezien die persoon niet in levensgevaar verkeerd, daarom zal deze ambulance zonder sirene en optische signalering naar het ongeval proberen te komen. Drie kwartier is wel aan de hoge kant, maar afhankelijk van de locatie van de voetbalclub is het niet ondenkbaar dat het lang duurt. Maar waren het 2 ambulanciers? Of was het één ambulancier en een verpleegster? Want in België denk ik dat de ambulanciers geen spuitjes mogen toedienen. Zonder het opnieuw op te zoeken meen ik mij te herinneren dat de chauffeur ook een training van hoog niveau gehad heeft en de broeder mag assisteren in zijn werk. Spuit toedienen lijkt me dus wel te mogen maar ik heb niet zo snel een bron om dat te onderbouwen. was geen club gewoon een veldje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.