Jump to content

Ik snap iets niet aan het verhaal


dionkoffie

Recommended Posts

Hoi,

Ik zat laatst te denken.

Micheal is rijk en heeft een goed leven (altans na het verhalenlijn dan)

Micheal heeft een deal gesloten met de fib zodat hij rustig verder kon leven.

Maar als hij vroeger zoveel had gestolen en hij werd gesnapt door de fib. Waarom heeft hij dan nu nog zoveel geld? als je gepakt word dan moet je toch het geld terug geven of zie ik dat verkeerd?

Ze kunnen zien dat micheal geen baan heeft en toch miljoenen verdient.

Ik snap het niet helemaal :?

Link to comment
Delen op andere websites

Michael staat onder bescherming van de FIB en krijgt dus veel geld van de overheid. Toen Michael zogenaamd 'dood' was heeft hij met behulp van de FIB een andere identiteit aangenomen om zichzelf tegen Trevor te beschermen. Michaels nieuwe identiteit moet een rijke vader zijn die in Rockford Hills woont, en daar is nu eenmaal geld voor nodig om het zo echt mogelijk te laten lijken.

De reden dat de FIB dit doet is dat Michael een deal heeft gesloten met een hoge pief van de FIB; Dave Norton.

Link to comment
Delen op andere websites

Michael staat onder bescherming van de FIB en krijgt dus veel geld van de overheid. Toen Michael zogenaamd 'dood' was heeft hij met behulp van de FIB een andere identiteit aangenomen om zichzelf tegen Trevor te beschermen. Michaels nieuwe identiteit moet een rijke vader zijn die in Rockford Hills woont, en daar is nu eenmaal geld voor nodig om het zo echt mogelijk te laten lijken. De reden dat de FIB dit doet is dat Michael een deal heeft gesloten met een hoge pief van de FIB; Dave Norton.

Ah de meest nuttige reactie ooit op dit forum. Dankje. nu snap ik het :)

Link to comment
Delen op andere websites

Michaels nieuwe identiteit moet een rijke vader zijn die in Rockford Hills woont, en daar is nu eenmaal geld voor nodig om het zo echt mogelijk te laten lijken.

Het is niet per se dat Michael een rijke vader moet voorstellen. Met het getuigenbeschermingsprogramma in de Verenigde Staten krijgt iedereen die zich daarbij heeft aangesloten een huis, geld en medische hulp, wat wordt gesponsord door de overheid. Op die manier kan Michael en zijn familie een luxe leven leiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar toch is me iets nog niet helemaal duidelijk aan dit verhaal. Als Michael besluit om zich aan te sluiten bij het getuigenbeschermingsprogramma, is het toch zo dat je daar wel eerst wat voor moet ondernemen? In diverse films zie je bijvoorbeeld dat diegene zijn/haar partners in crime aangeeft bij de overheid, in ruil voor zo'n witness protection program. Maar dat heb ik bij Michael niet meegekregen, hij heeft Trevor of andere vrienden toch nooit aangegeven bij de politie? Het lijkt me niet dat de overheid zomaar op de proppen komt met een beschermingsprogramma, enkel alleen om Michael tegenover Trevor te beschermen.. Dan staat de overheid (FIB) toch met lege handen, of heb ik het verkeerd? Misschien moet je er met GTA niet al te diep induiken, hoewel het toch iets is om over na te denken. :puh:

Bewerkt: door Scarface92
Link to comment
Delen op andere websites

Als Michael besluit om zich aan te sluiten bij het getuigenbeschermingsprogramma, is het toch zo dat je daar wel eerst wat voor moet ondernemen?

Dit is ook gebeurd. Michael had voor de heist in North Yankton al een deal met Dave Norton voor het getuigenbeschermingsprogramma gesloten. In ruil voor het getuigenbeschermingsprogramma zou Norton een deel van de buit krijgen en mocht hij Michael 'doden'. Michael zorgde ervoor dat de crew na de bankoverval zich naar de plek met de helikopter verplaatste. Echter was dit een valstrik van de FIB. Michael zijn dood werd in scène gezet, Brad overleed later aan zijn verwondingen en Trevor kon de dans nipt ontvluchten. Aangezien Michael zich aan de afspraken hield, maakte hij aanspraak op het getuigenbeschermingsprogramma.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu je het toch ook in je eerste post had over Michael ná de storyline:

Michael verdient zo nog wat geld door bedrijven te runnen die je aankoopt in het spel. :)

Moeten er trouwens geen spoilers gebruikt worden in dit topic? Ik neem aan dat sommige mensen GTA V nog niet hebben of nog niet uit hebben gespeeld. :)

>>> Door Jesperkaj: Goed punt. Ik heb de nodige spoilers geplaatst.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...