Nyltje Geplaatst: 16 juli 2014 Rapport Geplaatst: 16 juli 2014 Ik wil een micro sd kaart kopen, maar ik begrijp het verschil niet tussen de classe en lees-/schrijfsnelheid. Ik zag namelijk een kaartje die classe 10 was, maar 10MB/s aan lees-/schrijfsnelheid had. En een ander kaartje had classe 6, maar die had een lees-/schrijfsnelheid van 24MB/s. Ik probeerde op deze site iets wijzer te worden, maar dat is niet echt gelukt: http://www.kieskeurig.nl/geheugenkaart/informatie Nyltje. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 16 juli 2014 Rapport Geplaatst: 16 juli 2014 http://nl.wikipedia.org/wiki/SD-kaart#Classes Heel in het kort: hoe lager de class, hoe hoger de snelheid. Reageren
Nyltje Geplaatst: 16 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2014 Ik lees op jouw bron dat de class bepaalt hoeveel MB/s hij moet overdragen wanneer hij tegelijkertijd een lees- en schrijfbewerkingen wordt uitgevoerd. Lees is toch eraf halen en schrijf iets erop zetten? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 16 juli 2014 Rapport Geplaatst: 16 juli 2014 Ik lees op jouw bron dat de class bepaalt hoeveel MB/s hij moet overdragen wanneer hij tegelijkertijd een lees- en schrijfbewerkingen wordt uitgevoerd. Lees is toch eraf halen en schrijf iets erop zetten? Zoiets. Erafhalen impliceert dat de data weg is na het ophalen, lezen betekend letterlijk dat: lezen. Een kopie maken van wat erop staat en deze in het RAM laden. Schrijven is ook letterlijk dat: schrijven. Van het RAM, naar de kaart. Schrijven is per defenitie langzamer dan lezen en de class is inderdaad een minimum snelheid bij asynchrone dataoverdracht (= tegelijk meerdere lees- en/of schrijfoperaties uitvoeren). Mag ik vragen waarom je hier zoveel tijd in steekt? Zoveel kost zon kaartje niet en een minuutje extra wachten zal ook het einde van de wereld niet zijn. Neem de snelste die je budget toestaat en klaar ben je. Of heb je hele specifieke doelen? Reageren
Nyltje Geplaatst: 16 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2014 Ik begrijp nog steeds niet echt wat nou het verschil is tussen class en lees-/schrijfsnelheid. De reden is dat zelfs de duurdere verschillen tussen de class en lees-/schrijfsnelheid, en ik vraag me het gwn af. Reageren
Nyltje Geplaatst: 17 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2014 Misschien een makkelijkere vraag: Wat zou ik moeten kopen. Eentje met classe 10, maar met een lage lees- en schrijfsnelheid of een met classe 4, maar met een hoge lees- en schrijfsnelheid? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 17 juli 2014 Rapport Geplaatst: 17 juli 2014 Ik begrijp nog steeds niet echt wat nou het verschil is tussen class en lees-/schrijfsnelheid. De reden is dat zelfs de duurdere verschillen tussen de class en lees-/schrijfsnelheid, en ik vraag me het gwn af. Misschien een makkelijkere vraag: Wat zou ik moeten kopen. Eentje met classe 10, maar met een lage lees- en schrijfsnelheid of een met classe 4, maar met een hoge lees- en schrijfsnelheid? Zoals al eerder aangegeven: hoe langer de class, hoe beter de kaart presteerd onder veelvoorkomende omstandigheden. Wat je moet kopen is geheel afhankelijk van je toepassing. Reageren
Nyltje Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2014 Ik begrijp nog steeds niet echt wat nou het verschil is tussen class en lees-/schrijfsnelheid. De reden is dat zelfs de duurdere verschillen tussen de class en lees-/schrijfsnelheid, en ik vraag me het gwn af. Misschien een makkelijkere vraag: Wat zou ik moeten kopen. Eentje met classe 10, maar met een lage lees- en schrijfsnelheid of een met classe 4, maar met een hoge lees- en schrijfsnelheid? Zoals al eerder aangegeven: hoe langer de class, hoe beter de kaart presteerd onder veelvoorkomende omstandigheden. Wat je moet kopen is geheel afhankelijk van je toepassing. Okay ik koop dan die ene met class 10, bedankt Killerzone! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.