Jump to content

DNS virus

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, ik heb een vriendin die met het DNS virus zit. Iemand ervaring met hoe dit op te lossen zonder de pc te herinstalleren? Zit nu wat dingetjes van internet te proberen, maar veel succes had ik niet. MBAM vond niks, Norton Power Eraser wou niet opstarten zonder internetverbinding(hetgeen je dus niet hebt door dat virus), en de andere tools heb ik nog niet geprobeerd.

Alvast bedankt.

Gelieve alleen te posten als je ervaring met het virus hebt, ik kan zelf ook wel googlen. ;)

Mvg,

MP

Geplaatst:

Wat is een DNS virus? Weet je wat DNS is? DNS virus kan niet bestaat. Check je hostsfile voor vervuiling. Als het echt in je DNS ligt is je provider aangevallen, maar dan hadden we dat wel in het nieuws gehoord. Als je hostsfile schoon is en Mbam vindt ook dat alles schoon is zul je toch aan de herinstallatie moeten. Sowieso moet je eigenlijk altijd herinstalleren na een virus, je weet nooit welke rottigheid er achter blijft.

Geplaatst:

Wat is een DNS virus? Weet je wat DNS is? DNS virus kan niet bestaat. Check je hostsfile voor vervuiling. Als het echt in je DNS ligt is je provider aangevallen, maar dan hadden we dat wel in het nieuws gehoord. Als je hostsfile schoon is en Mbam vindt ook dat alles schoon is zul je toch aan de herinstallatie moeten. Sowieso moet je eigenlijk altijd herinstalleren na een virus, je weet nooit welke rottigheid er achter blijft.

DNS changer heet het virus, het heeft zelfs een Wikipediapagina.
Geplaatst:

Ik vraag me af waar dat weer vandaan komt, gezien de kopstukken die erachter steken opgepakt zijn.

ipconfig /flushdns

En inderdaad de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) nakijken. DNS servers herstellen in de netwerk instellingen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...