Jump to content

Tweede Malaysia Airlines toestel neergestort

Recommended Posts

Geplaatst:

http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvlucht-MH17/article/detail/1960612/2014/07/25/Dochter-Poetin-is-Nederland-ontvlucht.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily

Nu blij? :t Slaat gewoon nergens op, Poetin is niet eens rechtstreeks verantwoordelijk en zijn dochter heeft er al helemaal geen bal mee te maken.

Na het drama met het vliegtuig van Malaysia Airlines is er in Nederland oproer ontstaan over het verblijf van Maria in het land.

Daar heb ik niets over gehoord. Ik wist niet eens dat Poetin een dochter had, laat staan dat ze in Nederland woonde.

• Reacties 149
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

26

• Phoenyxar

17

• ERRWINS

12

• Twedeldie

10

Geplaatst:

Ooh, haar verblijf was ook al ter sprake gekomen tijdens dat gedoe met die diplomaat, toen had ik al over haar gehoord. Jammer dat het zo gaat, maar de emotie is op dit moment ook nog hoog.

Geplaatst:

maar de emotie is op dit moment ook nog hoog.

En dat is hét excuus om onschuldige mensen het land uit te jagen??

Seriously. Die burgemeester zou z'n positie moeten verliezen alleen al voor het uiten van zo'n domme uitspraak. Achterlijk gewoon. :7

Geplaatst:

Die reactie had ik al verwacht. Nee, natuurlijk niet. Ik vind het ook belachelijk dat het zo moet. Maar ik neem de mensen die de bedreiging nu uiten, het ook niet kwalijk. De emotie ligt nog veel te hoog in het land. En dan is het voor haar eigen veiligheid beter om even op vakantie te gaan, denk ik.

Geplaatst:

Vandaag reed ik terug van vakantie over de A2, net voordat de stoet met lijkwagens er overheen reed. 100 kilometer vol met duizenden mensen. Ik kreeg er kippenvel van. Ik vind het echt mooi om te zien dat al die mensen daar stonden om hun respect te betuigen.

media_xl_2386659.jpg

Geplaatst:

Vandaag reed ik terug van vakantie over de A2, net voordat de stoet met lijkwagens er overheen reed. 100 kilometer vol met duizenden mensen. Ik kreeg er kippenvel van. Ik vind het echt mooi om te zien dat al die mensen daar stonden om hun respect te betuigen.

Ja, ik ook, maar ergens denk ik weer... Hoeveel mensen staan er om daadwerkelijk respect te betuigen en hoeveel mensen staan er als ramptoerist?

Geplaatst: (bewerkt)

Ja... Er zit wel wat in. Er stonden ook fotografen op punten met hun kijker voor het beste kiekje tussen. Ik zou dan ook echt niet weten met welke beweegredenen men daar stond. Dat ik mensen van de snelweg zag afgaan, jong en oud langs de weg zag staan, regen of zonneschijn (met recht) deed mij eigenlijk meer qua nationalisme dan een dodenherdenking, koningsdag en een WK bijeen. Dat vind ik dan wel mooi aan Nederland en stond ik er ook voor stil. Niet omdat ik de intentie had om daar te staan om respect te betuigen (mijn intentie was gewoon om terug te komen van een heerlijke vakantie), maar gewoon omdat ik zag hoeveel impact het had op de Nederlandse bevolking.

Stel je voor, dat ik dat had gehad op m'n vakantietje. En ja, ook ik weet dat het waarschijnlijk erg subjectief is. Als ik een Amerikaan was geweest (ofzo) had ik het niet zo gevoeld en besteedde ik er net zo veel aandacht aan als de zoveelste dode in een oorlogsland als dat wij doen buiten deze vliegramp (want doden vallen er in Ukraine elke dag).

Toch kwam het gevoel van nationalisme, eendrachtigheid en respectbetoging bij mij tot zo dichtbij dat wij met het gezin besloten om er bij stil te staan. Noem me een ramptoerist of subjectief, maar ik denk wel dat we hierbij een correcte beslissing hebben genomen. Los van nader te nemen beleid (zoals ik hier in dit onderwerp heb toegelicht) of een volstrekt objectief beeld, vind ik dat dit soort dingen een bevolking wel hecht maken (Faith_in_humanity_restored XD ). Deze cohesie is uiteindelijk dan weer een oplossing tot vele subjectieve problemen.

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Ik vind het klappen zo apart. Het is me al honderd keer uitgelegd dat dat respectvol is enzo, maar persoonlijk vind ik stilte en een gebogen hoofd veel meer respectvol. Klappen doe je wanneer je iets te vieren hebt.

Geplaatst:
Hoeveel mensen staan er om daadwerkelijk respect te betuigen en hoeveel mensen staan er als ramptoerist?

Volgens mij stonden er best een hoop ramptoeristen hoor. Persoonlijk zou ik het niet in m'n hoofd halen om foto's te maken of te filmen. En waarom zou je, het is toch op tv, dat kan je opnemen. Aan de andere kant is het een hele happening, dus dat mensen een fotootje maken snap ik ook wel. Maar die mensen die constant met hun mobieltje bezig waren, die snapten het volgens mij toch niet helemaal.

Ik vind het klappen zo apart. Het is me al honderd keer uitgelegd dat dat respectvol is enzo, maar persoonlijk vind ik stilte en een gebogen hoofd veel meer respectvol. Klappen doe je wanneer je iets te vieren hebt.

Enerzijds is stilte gepast, maar aan de andere kant heeft het ook iets moois; ze werden welkom geheten, als ware dat het goed was dat ze er weer zijn (dat denk ik tenminste)

Geplaatst:

http://www.hln.be/hl...m_content=daily

Nu blij? :t Slaat gewoon nergens op, Poetin is niet eens rechtstreeks verantwoordelijk en zijn dochter heeft er al helemaal geen bal mee te maken.

Jezus, daar heb ik twee dagen geleden over gelezen en ik vind het persoonlijk echt belachelijk. Iedereen zit nu een beetje haar te beledigen en helemaal Poetin nu. Het is totaal nog niet duidelijk wat er is gebeurd, ik zag een filmpje dat Amerika zogenaamd bewijs moet hebben dat Rusland wapens heeft gegeven aan de seperatisten, wat ook misschien wel zo kan zijn. Maar ik heb op dit moment nog helemaal geen bewijs gezien van hun, en dan krijg je nu weer een heel drama. Jammer dat zijn dochter dus onterecht uit het land moet ontvluchten, zal ons land vast wel weer een goed imago geven. :fp:

Iemand dit filmpje al gezien?

Nou wil ik dat filmpje niet meteen 100% gaan geloven, maar je ziet al gauw genoeg dat media dingen van elkaar over gaan nemen. En dingen die niet waar zijn gaan vertellen. Vooral bij het tweede fragment is het heel duidelijk te zien.

Bewerkt: door Bassieboy35

Veel dingen worden inderdaad wel aangedikt. Maar je kan niet zeggen dat er niet wordt geplunderd. Een Nederlands tv-programma (volgens mij Nieuwsuur of EenVandaag) hadden ook wat beelden opgenomen. Vertelde zo'n man uit een dorp dat in dat gebied ligt dat hij een tekening had gevonden, waarschijnlijk van uit het vliegtuig. Konden ze van hem krijgen in ruil voor een fles bier :7 Je weet natuurlijk niet of hij lult, maar je kan er wel van uitgaan dat er zeker wordt geplunderd. Hoewel het filmpje van de knuffel en van de ring voor mij nog geen bewijs zijn van plunderen.

En daarnaast heb je natuurlijk nog de verhalen van de gestolen credit cards waarmee geld wordt opgenomen, mobieltjes waar naar gebeld wordt en vervolgens een Russisch sprekend iemand aan de lijn komt, etcetera.

Bewerkt: door _Night-Men_
Geplaatst:

Valt te verwachten in een oorlogsgebied. Ik ben benieuwd of men überhaupt er nog wat aan heeft om die crashsite te onderzoeken.

Geplaatst:

Duuh, Westerse media is anti-Rusland en pro-Amerika. Dat is al jaren zo. Terwijl Rusland en Amerika elkaar wel waard zijn..

Duuh, Westerse media is anti-Rusland en pro-Amerika. Dat is al jaren zo.

Ik denk sinds de val van Nazi Duitsland :puh:

Maar goed, het is wel zaak de Separatistische groepen en de landen in de basis uit een te houden. Tuurlijk heeft ieder land een interesse in een bepaalde (proxy)groep. Welke mate dat is, dat moet uitwijzen.

Edit:

Rapport van eerste bevindingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid :

http://www.onderzoeksraad.nl/uploads/phase-docs/700/b0183934171fprem-rapport-mh-17-nl-interactief.pdf

Zeer interessante informatie voor dit onderwerp. Het zet vooral alle bekende feiten duidelijk neer.

Bewerkt: door NicolaB

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...