Jump to content

Tweede Malaysia Airlines toestel neergestort

Recommended Posts

Geplaatst:
Nederland was maar slechts een voorbeeld aangezien alle omliggende landen net zo corrupt zijn. Maar Nederland doet veel onderzoeken voor de Verenigde Staten dus zo gek zou het nog niet zijn hoor ;)

VS is een logische logische plaats, daar zijn namelijk ook de mogelijkheden. Neem maar als voorbeeld de Turkish Airlines op Schiphol, 2009. Werd naar Frankrijk gestuurd, want dat type kon gewoonweg niet in Nederland onderzocht worden. Geen idee natuurlijk hoe het met deze zwarte dozen zit.

Maar ik heb sowieso liever een land als Frankrijk in dit geval, want Rusland, VS etc. hebben gewoon teveel macht in deze zaak. Zij hebben er teveel belang bij om de resultaten te manipuleren.

Frankrijk kan er ook nog wel mee door maar de oost-blok landen zijn alles behalve eerlijk. Net als dat vingertje wijzen wat ze doen, Oekraine naar Rusland en visa versa.

• Reacties 149
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

26

• Phoenyxar

17

• ERRWINS

12

• Twedeldie

10

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zag ook een foto, dat het wellicht kon, dat de Oekraïners dachten dat het Putin's vliegtuig was :puh:

LiveLeak-dot-com-82d_1405626437-33_1405626522.jpg.resized.jpg?d5e8cc8eccfb6039332f41f6249e92b06c91b4db65f5e99818bdd7934b47dfd1b5c8&ec_rate=230

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Het Oosten is nog steeds het rijkere deel van het land, als je even Kiev en Odessa negeert, de separatisten hebben de economie en het belang van die steden daar niet kunnen ombuigen hoor. In vele regio's gaat het leven door zoals dat het altijd doet, het zijn vooral enkele specifieke plaatsen waar herhaaldelijk wat gebeurt.

In ieder geval. Als ik het goed heb begrepen wordt de zwarte doos overgedragen aan Moskou, daar kunnen we weinig aan doen, het is dat of ze wordt ter plekke vernietigd. De vraag is alleen wat men er mee gaat doen. Er zijn genoeg neutrale onderzoekcentra te vinden, maar er hangt voor Rusland te veel aan vast.

En niet alsof we de bevestiging nodig hadden, maar hier is een onderschept stukje dialoog van de DNR-separatisten.

BsxP4uXCIAAApx1.jpg

@Nicola: De Oekraïense troepen hebben geen AA-wapens gereed staan, noch een reden om het vliegtuig van Putin neer te halen. Ze zouden wel gek zijn.

Geplaatst:

Tja, dat zijn dan leuke alternatieve geschiedenis-oefeningen, maar verder schieten we er niet veel mee op.

Toegegeven, hadden de separatisten zelf Putin's vliegtuig neergeschoten dan had dit getreuzel aan de grens niet lang meer aangehouden.

Tja, dat zijn dan leuke alternatieve geschiedenis-oefeningen, maar verder schieten we er niet veel mee op.

Toegegeven, hadden de separatisten zelf Putin's vliegtuig neergeschoten dan had dit getreuzel aan de grens niet lang meer aangehouden.

Dan stond nu het Russische leger op en rond de crashsite :cab:

Ik hoop serieus dat er kamervragen worden gesteld, hoe dit vliegtuig over dit gedeelte mocht vliegen.

Ik vraag me ook af waarom de route licht afweek van de geplande koers.

Geplaatst:

Het is jammer om te horen dat zulke dingen gebeuren, en ik heb dan ook diep respect naar de nabestaanden, maar wat Big Boss ook al heeft gezegd, het enigste lichtpuntje aan deze zwarte bladzijde is toch wel dat ze niet weer hoeven te zoeken. Ik zou tenminste in ieder geval niet meer met Malaysia Airlines vliegen wanneer ze al twee keer een vliegtuigramp hebben gehad. :N

Geplaatst:

Nou, het is de kortste route om vliegen, anders moet je om langs Georgië of Turkije en er was simpelweg geen reden om ze rond te sturen. Vele vliegroutes kruisen oorlogsgebieden op een dagelijkse basis, simpelweg omdat er doorgaans geen reden is om een vliegtuig rond te sturen. De meeste oorlogsregio's typeren zich net door dat of beide partijen goed op de hoogte zijn van het luchtruim en de zich daarin begeven vliegtuigen kunnen identificeren of dat een partij rebellen zijn met beperkt militair materiaal. De oorlog in Oost-Oekraïne is een zoals de laatste, maar waar een klein deel van de rebellen sinds kort in het bezit zijn van een BUK en daar ging het dus fout. Het is fout om die vraag te stellen, want er zijn vandaag meerdere vliegtuigen door dat stukje luchtruim gepasseerd zonder problemen, de vraag die je moet stellen is waarom men het neerschoot.

En die vraag is eigenlijk beantwoord: Het was een fout.

En sinds deze fout vliegt men daadwerkelijk rond via Turkije.

Het afwijken van de koers heeft te maken met de annexatie van Crimea. Het stukje luchtruim boven Crimea staat onder controle van Simferopol, maar niet officieel onder dat van Rusland, wat een wat dubbele situatie veroorzaakt en men dat gebied dus maar gewoon ontwijkt.

Ik weet eigenlijk niet of het fout is om die vraag dan te stellen, aangezien er wel meerdere luchtvoertuigen werden neergeschoten en net zoals jij al zei, het juist nu een risico is om daar te vliegen omdat de rebellen niet meer met beperkt materiaal zitten.

Kan je trouwens niet iets hoger over Belarus vliegen?

Geplaatst:

Blijkbaar zullen de zwarte dozen (die eigenlijk knaloranje zijn, maar dat terzijde) in Rusland onderzocht worden. Om een of andere reden vertrouw ik dat zaakje niet. Zou ze veel liever in Washington zien. Het is tenslotte een vliegtuig van Amerikaanse makelei en dan moet de NTSB zich er mee bemoeien.

Wat precies zou Rusland kunnen verkloten aan dat onderzoek? Het verhaal verdraaien doormiddel van de info van de zwarte doos lijkt mij onmogelijk, dus wel belang zouden ze daarbij hebben?

Geplaatst:

Echt geen woorden voor, helaas heeft het mij ook diep getroffen. Een van onze collega's is overleden, mijn hoofd zit vol met vragen.

Geplaatst:

Echt geen woorden voor, helaas heeft het mij ook diep getroffen. Een van onze collega's is overleden, mijn hoofd zit vol met vragen.

Crap... Dan komt het erg dichtbij... sterkte Bas :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...