KillerZero86 Geplaatst: 22 juli 2014 Rapport Geplaatst: 22 juli 2014 Ik wens jou, je zus en de familie van haar vriendin veel sterkte toe Rutger Het punt wat ik probeer te maken, is dat we met een ander veiligheidsbeleid dit soort passagiersvluchten moeten vliegen, juist nu. Internationaal zal dit sterk staan en beredeneerd vanuit dit onderwerp. Een land dat door diverse landen als oorlogsgebied wordt bestempeld, moet een no-flyzone worden voor passagiersvliegtuigen (+negatief reisadvies). Ik denk dat wij vele NATO-landen daarin zullen meekrijgen. Daar moet je niet alleen een luchtverkeersleiding volgen die kijkt in hoeverre het land zelf het luchtruim sluit, maar ook in hoeverre dit door bijvoorbeeld door veiligheidsorganisaties in een intergouvernementeel verband (NATO) en/of supranationaal verband (EU => CFSP/GBVB) naar gekeken wordt. Hierdoor kunnen dit soort catastrofes voorkomen worden in te toekomst. Want dat het te kort schiet dat mogen duidelijk wezen, anders lieten niet 298 mensen het leven. Je bent je ervan bewust dat je 0 tegenargumenten hebt en dezelfde gebakken lucht verkoopt? Wat je wilt is niet te definiëren en daarom leeg gelul. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 22 juli 2014 Rapport Geplaatst: 22 juli 2014 Maar hoe wil jij dan ooit op een economisch en ecologisch verantwoorde wijze naar Azië of het Arabisch Schiereiland gaan? Ik daag je uit. Het idee is altijd mooi om die focus te leggen op die extreme veiligheid, maar de werkelijkheid zal je tonen dat wij als mens niet over alles controle kunnen hebben. Elk stukje land dat wij als veilig beschouwen kan in theorie op zijn manier toch plots vijandig en een gevaar zijn. Het is onze kracht om dat gevaar te relativeren en kaderen. Een ongeluk als dit had je nooit kunnen voorkomen. Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 juli 2014 Rapport Geplaatst: 22 juli 2014 Maar hoe wil jij dan ooit op een economisch en ecologisch verantwoorde wijze naar Azië of het Arabisch Schiereiland gaan? Ik daag je uit. Het idee is altijd mooi om die focus te leggen op die extreme veiligheid, maar de werkelijkheid zal je tonen dat wij als mens niet over alles controle kunnen hebben. Elk stukje land dat wij als veilig beschouwen kan in theorie op zijn manier toch plots vijandig en een gevaar zijn. Het is onze kracht om dat gevaar te relativeren en kaderen. Een ongeluk als dit had je nooit kunnen voorkomen. Een ongeluk als dit had je kunnen voorkomen als er die dag geen passagiersvliegtuigen vlogen over Oekraïne. Dat Is een overweging die je soms dan ook aan sommige externe veiligheidsorganisaties moet over laten als land i.p.v. organisaties die niet naar de veiligheid kijken. Vooral als je ziet dat sommige 'soevereine' landen in oorlogsstaat gewoon simpelweg niet meer een luchtruim goed kunnen indelen. Dat zal dan inderdaad betekenen dat de veiligheid boven een goedkopere vlucht gaat en dat er moet uitgeweken worden naar andere minder risicovolle landen. In het voorbeeld van de vlucht over Oekraïne, kan over Belarus gevlogen of over Turkije => Kaspische zee. Voor de rest zijn er ook diverse andere vluchten (evt. met tussenstop) mogelijk. Dit betekend dus, dat als een route plotseling gevaarlijk (ontoegankelijk) wordt voor passagiersvliegtuigen, dat een route moet aangepast worden.Dat wordt nu ook gedaan, maar dan is er minder kennis van veiligheid bij alle reisorganisaties die vanuit Nederland vertrekken. Er zijn andere luchtvaartmaatschappijen die hier voor een andere route kozen vanwege veiligheidsredenen. Maar goed, het is nu dus zo dat een vliegtuigmaatschappij over een compleet gevaarlijk oorlogsgebied vanuit Nederland kan vliegen, doordat bijvoorbeeld het land niet goed genoeg zijn sluiting van het luchtruim kan regelen tijdens een oorlog. Absolute veiligheid kan je niet krijgen en moet je ook niet willen, maar je moet wel juist die relativering en kadering gebruiken om beter beleid te voeren. Beleid dat er voor zorgt dat dit soort drama's voorkomen kunnen worden in de toekomst. Dat is geen 100% kansreductie voor alle aanslagen, maar zeker een grove reductie voor dit soort aanslagen. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 22 juli 2014 Rapport Geplaatst: 22 juli 2014 Hoe we er allemaal over denken Reageren
Together Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Hoe we er allemaal over denken Dat is een zeer mooi filmpje. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Weer ongeveer dezelfde reactie. Dat is geen 100% kansreductie voor alle aanslagen, maar zeker een grove reductie voor dit soort aanslagen. Dit is het eerste ongeluk van zijn soort in 20 jaar. Rondvliegen via Turkije-Kapspische Zee verlengt de afstand met +30%, dat is economisch en ecologisch onverantwoord. Hetgene dat je allemaal omschrijft gebeurt al lang, het ongeluk dat hier is gebeurd is dus een van die uiterst zeldzame gevallen waar een groepering ongekend toegang kreeg tot speciale apparatuur en een foute inschatting maakte. Reageren
Dexist Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Ik kijk nu naar Ned 1. Indrukwekkend hoe ze het allemaal doen. Erg mooi om te zien hoe ze de laatste eer bewijzen. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Heel mooi hoe Nederland alles in beeld brengt. Respect hiervoor! Reageren
Rutger. Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Ik zat net met kippenvel te kijken hoe mensen bloemen van bruggen gooiden. Hopelijk is de opkomst voor de rest van de slachtoffers bij de rest van de dagen vergelijkbaar. Reageren
NicolaB Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 (bewerkt) Ik ben momenteel op vakantie en ik kan hier geen Nederlandse zenders ontvangen. Ik vind het wel goed dat er een dag van nationale rouw is en dat we hier eendrachtig naar kijken. Wat ik omschrijf gebeurt nog niet in een leidende rol. Ik vind het sterk genoeg om dit soort veiligheidsmaatregelen te treffen, zodat het duidelijk is dat men uit Nederland over veilige gebieden vliegt en dit niet meer voor komt. Bewerkt: 23 juli 2014 door NicolaB Reageren
SpacyColours Geplaatst: 23 juli 2014 Rapport Geplaatst: 23 juli 2014 Er is in Taiwan nu ook een vliegtuig gecrashed met minstens 47 doden. http://en.wikipedia.org/wiki/TransAsia_Airways_Flight_222 Voor iedereen die een bekende is kwijtgeraakt, my thoughts are with you. Reageren
Together Geplaatst: 24 juli 2014 Rapport Geplaatst: 24 juli 2014 (bewerkt) Die crash van Taiwan hoor je niks van. Alle aandacht gaat naar malaysia airlines. Bewerkt: 24 juli 2014 door GTA5BOY Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 24 juli 2014 Rapport Geplaatst: 24 juli 2014 Dat is dan natuurlijk ook een compleet ander verhaal qua omstandigheden, omvang en internationale gevolgen. Maar hier is best wel wat aandacht besteed aan de crash (even zeer aan de rouwdag in Nederland), maar natuurlijk gaat het niet op tegen iets als MH-17. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 24 juli 2014 Rapport Geplaatst: 24 juli 2014 En een vliegtuig met 119 mensen neergestort in Mali... 't Is wel weer raak, zeg. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 juli 2014 Rapport Geplaatst: 25 juli 2014 http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvlucht-MH17/article/detail/1960612/2014/07/25/Dochter-Poetin-is-Nederland-ontvlucht.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily Nu blij? Slaat gewoon nergens op, Poetin is niet eens rechtstreeks verantwoordelijk en zijn dochter heeft er al helemaal geen bal mee te maken. http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/detail/1960855/2014/07/25/MH17-Excuses-aan-Nederland-van-Russische-krant.dhtml?show=art Dit is wel een mooi gebaar imo, je moet beseffen dat de krant hiermee een serieus risico neemt door zoiets te publiceren. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.