Jump to content

Conflict Israël - Hamas

Recommended Posts

Geplaatst:

Volgens mij weten jullie allemaal wat er nu afspeelt in Israël en in Hamas.

Een oorlog. De meningen zijn verdeeld, begon Israël met raketten af te schieten of Hamas?

Wat we wel weten is dat er in Hamas (Palestinië) al boven de 200 doden zijn gevallen.

Het ontgaat ons niet meer. Op de social-media verschijnt er overal #FREEPALISTINA.

Op nieuwswebsites komt het laatste nieuws over het conflictgebied.

Er zijn al een paar wapenstilstanden geweest, maar meteen doorbroken.

Wil jij nog iets toevoegen over het 'conflict'?

Geplaatst: (bewerkt)

In en rondom het midden oosten is alles altijd al gezeik geweest. Hoe dat nou komt? Misschien een combi van zand, hitte en Allah maakt mensen uiterst agressief en gek? :7

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst: (bewerkt)

Daardoor vallen er dus doden volgens jou?

Ik denk ook wel dat je veel nieuwsberichten gezien hebt met foto's, video's of ander beeldmateriaal van in het oorloggebied. Als je er zelf in zou staan zou je volgens mij wel iets anders zeggen dan dit. ;)

Volgens mij komt het allemaal door de politiek.

Bewerkt: door Twedeldie
Geplaatst:

In en rondom het midden oosten is alles altijd al gezeik geweest. Hoe dat nou komt? Misschien een combi van zand, hitte en Allah maakt mensen uiterst agressief en gek? :7

De agressors van dit conflict zijn toch echt aanhangers van JHWH en niet Allah.

Geplaatst:

Twedelie, als ik er zelf middenin zou staan zonder bewapening zou ik kleuren schijten waar een unicorn nog van staat te kijken. Wie niet?

Teh_Ninja, met Allah verwijs ik (een beetje onduidelijk, ja) naar God in het algemeen. Het volk in het middenoosten zijn meestal streng gelovig, en van hier uit vloeit haat jegens andere groepen etc en zo escaleert het.

Geplaatst:

Dat bedoel ik net, FireFighter. De meeste mensen in Palestinië zijn ook niet bewapend. En het zijn dan ook raketten en heel geen leger.

Geplaatst:

Teh_Ninja, met Allah verwijs ik (een beetje onduidelijk, ja) naar God in het algemeen. Het volk in het middenoosten zijn meestal streng gelovig, en van hier uit vloeit haat jegens andere groepen etc en zo escaleert het.

Dat "volk uit het middenoosten" was tot zestig jaar geleden nog gewoon een deel van de westerse bevolking. Pas toen zijn ze naar het middenoosten getrokken.

Geplaatst:

Al komen ze van de maan af, feit is dat sommige radicaal zijn en daardoor naar de wapens grijpen. Afkomst van voor het midden-oosten is dan totaal irrelevant.

Geplaatst:

Dat op zich klopt wel, maar ik dacht dat je hun radicaliteit wilde koppelen aan hun afkomst uit het midden-oosten.

Om terug te komen op de OP, wat ik verder nog wil toevoegen is dat ik me afvraag waarom de VS Israel in godsnaam ondersteunt.

Geplaatst:

Die vraag stel ik me eigenlijk ook wel, beiden zijn al enkele decennia bondgenoten, maar waarom zo eendimensionaal? Lobbyende Joodse groepen in de VS zullen wel hun aandeel hebben, aangezien ik niet inzie waarom iemand Israël als bondgenoot zou willen hebben? Het is een beetje het Noord-Korea van het Midden-Oosten, het irriteert zijn buurlanden, behandelt sommige inwoners als zijnde geen echte mensen, heeft geen echte grondstoffen, maar beschikt dan wel over een degelijk leger en budget.

De Israëlische staat is boven alles in ieder geval te hebberig en dankzij haar bondgenoten kan ze dat ook zijn. Een... unieke situatie.

• 1 maand later...
Geplaatst:

2 Nieuwsartikelen van de NOS over 3 geëlimineerde hamas leiders:

http://nos.nl/artikel/689174-hoe-israel-hamasleiders-elimineert.html

http://nos.nl/audio/689298-deze-hamaskopstukken-stonden-hoog-op-de-lijst.html

Voor de rest ben ik een beetje afstandelijk bij Israëlische conflicten. Het is een land dat westerse waarden hoger in het vaandel heeft staan dan de partijen waarmee ze een conflict hebben, maar daar is ook alles mee gezegd. En oja, Israel is natuurlijk een van de meest belangrijk liggende landen in de wereld (toegang over land tot Afrika en het Midden-Oosten en toegang via water naar azië via de Rode zee (golf van Akaba) en Europa via de mediterraanse zee (als alternatief voor Egypte).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...