Jump to content

Computer werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Oke, dus ik zat in het bootmenu in te stellen om te booten vanaf een USB stick, en ineens loopt mijn PC vast. Ik herstart m, staat er ineens booting from floppy (:7) zonder dat ik dat heb ingesteld heb. Dan komt er natuurlijk een error en gaat m'n pc piepen. Wat kan ik hier tegen doen? Nu start ik m wel op maar dan gebeurt er niets. Ik krijg genees beeld ofzo.

Als het btw nodig is: Ik heb een laptop met Windows Vista, op m'n PC staat W7.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Geplaatst:

Dan moet je proberen in de BIOS setup te geraken, en daar de boot order terug te veranderen, vermoed ik. Bij het opstarten zie je vaak een 'startscherm' van je moederbord. Daar zou ook moeten iets moeten staan als 'Press F10 for Bios Setup', of iets dergelijks. Als er geen knop staat, geef dan eens het type laptop en dan kunnen we het misschien opzoeken. Anders kan je ook verschillende knoppen proberen (Escape, F2, F10, F11, ...). Hier staat een lijstje met wat het waarschijnlijk kan zijn bij elk merk.

Als je in de BIOS setup bent moet je zoeken naar het Boot Menu, en daar de rangschikking veranderen zodat je Harde schijf waar Windows op geïnstalleerd staat (of je USB stick) als eerste staat. En die Floppy boot kan je misschien best sowieso verwijderen. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...