Jump to content

Vragen over ontwikkeling GTA


Recommended Posts

Geplaatst:

Weet iemand waar je vragen kan stellen aan Rockstar over de ontwikkeling/making-of van de 3D GTA's

Geplaatst: (bewerkt)

Om het moederbedrijf te contacten voor meer info of een doorverwijzing:

Bewerkt: door Joriz
e-mailadres (wat toch niet werkt) weggehaald
Geplaatst:

Ik denk dat de topicstarter eerder de veel gestelde vragen bedoeld van Grand Theft Auto. Rockstar Games heeft namelijk een aantal jaar geleden in de eer van Grand Theft Auto III fans de mogelijkheid gegeven om vragen te stellen, bijvoorbeeld over Darkel en Claude. Deze nieuwsbericht werd toen gemaakt voor de anniversary voor Grand Theft Auto III. Maar ik denk niet dat ze zomaar weer zo'n nieuwsbericht gaan maken. :$

Geplaatst:

Ik ben van plan een eigen GTA in Amsterdam te maken in Unity. Het gaat niet lukken en is ook niet serieus, ik kan bijv wel aardig modellen, maar niet scripties in C#. Maar ik zou graag dingen weten over het city design enzo ;)

Geplaatst:

Nee, uit ervaring weet ik dat R* geen enkele info geeft over functie`s van hun game.

Heb al een keer geprobeerd info eruit te slepen over het pedestrian systeem wat ze gebruiken.

Met geen succes, en dat hoor ik van meerdere personen.

Geplaatst:

Je hebt altijd nog zoiets als modding. Doordat vele fans uitzoeken hoe het spel kan worden aangepast weten we heel veel van de werking van GTA. We hebben er zelfs een eigen GTA modding forumsectie vol mee.

Denk dat de kans groot is dat een modder je vraag kan beantwoorden als je deze toelicht.

Geplaatst:

De steden worden meestal in stukken(Dus bijvoorbeeld 1 gebouw op 1 stukje) gemaakt in 3Ds max en later als een puzzel in elkaar gezet. Alle textures worden gemapd, en later(Als je dat wilt, kan ook in Unity) met Direct X wat meer 3Derig gemaakt... De characters worden gemaakt in Maya (Ook van Autodesk net zoals 3Ds max), gerigd in Maya, en geanimeerd in Maya. Daarna worden ze allemaal 1 voor 1 geïmporteerd en daarna worden alle animaties gescript bijde goede actie. Daarna word de Ai gescript, dan worden de auto modellen, en schade modellen, gemaakt en geïmporteerd en ook nog gescript. Daarna komen de licenties, word alles op 1 CD gezet, en word het verkocht nadat alle kleinere dingen zijn toegevoegd.

In de spoiler staat een tutorial van hoe je character switch kan maken, Ai, en er komt nog meer.

Alles staat op het kanaal van: TheFaceGrabber. Hij heeft ook een multiplayer tutorial gedaan, maar als je een Third Person Multiplayer wilt zou ik je meer deze aanraden(Vanaf deel 4):

Ik weet dat hij het als FPS uitlegt, maar met een paar kleine aanpassingen kan je het een Third Person maken ;)

Je maakt een empty gameobject, je geeft m de naam Player, tagd m als Player, doet de standaard Third Person Controller in, en de Main Camera, en dan gebruik je dus dat gehele object ipv de FPController

Succes!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...