NicolaB Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en ben pas op vakantie geweest naar Duitsland, deze combinatie heb ik gebruikt om mijn favoriete bezigheid weer leven in te blazen; foto's maken Ik houd daarbij van van alles en nog wat, van een foto van een straat met honderden mensen en foto's van een bus vol gepensioneerde bollen, tot een fotoschot van m'n hond, toeristenkiekjes en alternatieve foto's bij zo'n touristenplek (wat nou als ik een foto maak van al die touristen, ipv hetgeen waar iedereen een foto van maakt (zo kan je leuk menselijk gedrag op de foto leggen )). Anyhoe, hier een paar foto's van mijn afgelopen vakantie in Duitsland (feesbauk heeft lage kwaliteits pics, dus die probeer ik te vervangen door uploadsites waar het niet verloren gaat). Volkswagen met achtergrond Kiekje van wat groen, met het Moezelgebergte op de achtergrond Duitse Stad Liefde in de mens Relax to the max... Reageren
Michael Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Very nice man! Zou ik eigenlijk mogen vragen welke mobiel? Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Tuurlijk. Ik heb een Nokia Lumia 1020, met 41MP fotocamera (vandaar dat ik hem ook voor fotograferen gebruik ) Reageren
.Sharingan Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Vind foto 2 en 3 prachtig. Nummer 3 is heerlijk scherp! Een collega van mij heeft dezelfde telefoon en ik stond er echt van te kijken hoe goed die camera is. Vergeleken met mijn Z1 is het verschil echt duidelijk aanwezig. Reageren
Dexist Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Ik ben een beetje jaloers, mij camera op mobiel is maar 8 mp . Maar goed, mooie foto's dat zeker! Vooral foto 3 is goed gelukt! Reageren
Kaitjee98 Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Prachtig! De eerste foto vind ik de mooiste. Die huisjes vind ik altijd zo mooi en dan heb je ook nog dat bos op de achtergrond.... geweldig!! Reageren
Michael Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Tuurlijk. Ik heb een Nokia Lumia 1020, met 41MP fotocamera (vandaar dat ik hem ook voor fotograferen gebruik ) Dan is het logisch dat je hele goede kwaliteit hebt! Ik vind de Nokia Lumia heel leuke telefoon. Onder ander die telefoon word echt goed gebruikt met fotograferen. Ik heb zelf de Nokia Lumia 520 maar ik had toch met meer foto's maken jouw telefoon goed gevonden. Hopelijk zien we nog meer van je! Reageren
RUBENN Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Mooie foto's! Vooral de tweede, derde en laatste zien er goed uit! De rest vind ik wat minder de eerste heeft een leuk standpunt, maar mist, net als de vierde foto wat contrast... Het roept bij mij een wat sobere sfeer op. Doordat nr. 2, 3 en 5 wat meer contrast hebben straalt de foto al veel meer! Verder is het natuurlijk wel leuk dat je een telefoon gebruikt ipv een echte camera. Goed bezig! Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Hartelijk bedankt allemaal. Dat contrast vind ik trouwens wel leuk aan foto's. Hoeveel contrast kan doen met een foto. Onderstaand geef ik daar een paar voorbeelden van. Niet ge-edit, alleen veranderde instellingen op m'n fototoestel/telefoon zelf op het moment zelf qua ISO, sluitertijd, focus etc. Alle direct achter elkaar geplakte foto's zijn direct na elkaar gemaakt en er was niks buiten veranderd qua weer ofzo Waterval Contrastverschil op een weggetje voor het huisje waar ik me in bevond Reageren
Michael Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Als je meer details wilt moet je je vinger ingedrukt houden op je beeldscherm, Nicola. Dat helpt tenminste wel bij mij! Reageren
NicolaB Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 (bewerkt) Bij mij kan je dat doen voor het focuspunt aan te wijzen (ipv de focus manueel in te stellen). Wellicht bedoel je dat ook Leuk voorbeeldje van verschil in focus: Gefocust door op de muur te tikken Gefocust door o.a. op het kasteel te tikken (tevens ook een uitsnede van de grote foto en iets naar links bewogen, zoals je wss ziet ) Bewerkt: 28 juli 2014 door NicolaB Reageren
RUBENN Geplaatst: 28 juli 2014 Rapport Geplaatst: 28 juli 2014 Nice, experimenteren is altijd leuk Zitten grote verschillen tussen de bewerkingen! Foto van de waterval ziet er echt gaaf uit! Reageren
NicolaB Geplaatst: 19 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2014 Heerlijk ontbijtje gehad vandaag: Dat moest ik gewoon eventjes op de korrel leggen Reageren
NicolaB Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2014 Het was heerlijk fotografeer-weer vandaag, dus hier wat foto's van mijn regio. voetgangersbrug up... ... and down Meneer spin heeft een goede dag achter de rug en besluit een middagdutje te doen. Mevrouw koe. Leuk kiekje klein (leuk voor een signature ooit) en groot (zoek het kleine stukje ) klein en groot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.