Basssss Geplaatst: 29 juli 2014 Rapport Geplaatst: 29 juli 2014 (bewerkt) Hee allen, Ik ga eind augustus een half jaar studeren in Zuid Korea. Dan moet ik mijn desktop PC achterlaten en de laptop die ik nu heb heeft slechtere specs dan een broodrooster. Daarom zoek ik naar een nieuwe laptop die ik kan gebruiken voor mijn studie en om te gamen, en ik zou graag jullie hulp hebben voor tips/suggesties. Qua wensen: Minimaal de specs vereist voor games/programma's als Unity3d, Civilization V, Minecraft, L4D2, Borderlands 2, Anno 2070. Goede batterij, moet het lang kunnen uithouden zonder oplader. Laptop moet niet te snel oververhit raken en het lang kunnen uithouden. Optische drive/CD-lezer moet aanwezig. Liefst een opslag van meer dan 500GB. (Bv. 1TB) Schermresolutie hoeft niet hoog te zijn. Ik had zelf al een beetje rondgekeken op Tweakers en kwam op deze laptops: Lenovo IdeaPad S510P-01488 Lenovo IdeaPad Z710-00228 Medion Akoya P6643 (Is Medion een beetje een goed merk? Heb er nog nooit van gehoord.) En het standaard formuliertje... Budget: 800 euro maximaal, maar het liefst goedkoper als het kan. (Rond 500-700 euro?) Doel: Studie (Unity3D etc.), mee voor op reis, gamen. Merk pc of samengesteld: Laptop Benodigde randapparatuur: / SSD, ja of nee?: Maakt niet uit, hoeft niet. Besturingssysteem: Windows 7 of nieuwer is goed. Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: / Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: / Extra koeling (voor overklokken)?: / Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven of andere suggesties voor te leggen. Bewerkt: 29 juli 2014 door Basssss Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 juli 2014 Rapport Geplaatst: 29 juli 2014 (bewerkt) Die 15 inch Lenovo die je zelf gevonden hebt is 1 van de betere opties, zou zelf ook voor zo'n model kiezen met jouw eisen. Bang for buck. En nee, Medion is géén goed merk. Lenovo is van een totaal andere klasse dan Medion. Bewerkt: 29 juli 2014 door MegaPilot Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 29 juli 2014 Rapport Geplaatst: 29 juli 2014 Ik heb zelf deze laptop vorige maand in de media markt voor 800 euro kunnen kopen. In mijn ogen een zeer goede deal, misschien dat er bij jou in de plaatselijke mediamarkt ook zo één ligt. Bij die ASUS heb je het voordeel dat er plaats is voor een tweede harde schijf, waardoor het makkelijk is om er bijvoorbeeld ook een SSD in te steken (voor 60 euro kan je er al één kopen). Dit staat echter niet vermeld op Tweakers (waarschijnlijk omdat er maar één HDD in zit, maar wel ruimte is voor 2), dus het kan zijn dat die Lenovo's ook ruimte hebben daarvoor. Daarnaast vind ik persoonlijk 17 inch een must, omdat ik graag films kijk en ook over het algemeen een groot scherm overzichtelijker is. Full HD is ook een pluspunt, uiteraard. Daarbij moet je wel oppassen dat Full HD, alles wat kleiner maakt. Dus als je Full HD neemt, neem je best ook een 17 inch laptop. Mijn laptop heeft ook een mat scherm, wat minder weerspiegeling geeft en je dus ook buiten kan werken. De meeste laptops hebben een glanzend scherm (zoals degenen die jij opgeeft), wat buiten werken heel moeilijk maakt. Maar goed, dat is dus vooral over mijn laptop, maar ik deel graag mijn ervaringen, aangezien ik vorige maand ook erg veel getwijfeld en gezocht hebt en hopelijk heb je er wat aan. ^^ Reageren
Woody268 Geplaatst: 30 juli 2014 Rapport Geplaatst: 30 juli 2014 Dit is ook wel een goede laptop voor jou budget: http://www.laptopshop.nl/product/466827/category-45702-laptops/asus-r751ln-t4115h.html Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.